back to top
2024. szeptember 19. 18:09
KezdőlapMotoGPHivatalos: Thaiföldön indul a 2025-ös és a 2026-os MotoGP-szezon

Hivatalos: Thaiföldön indul a 2025-ös és a 2026-os MotoGP-szezon

Bejelentették, hogy a következő két évben a Buriram International Circuit fog otthont adni a szezonnyitónak. Tehát a Katari helyett a Thai Nagydíjjal indul majd a 2025-ös és a 2026-os MotoGP-idény. A 2025-ös nyitóforduló előzetes időpontja a február 28-március 2-i hétvége.

2007 óta néhány kivételtől eltekintve a loszaíli forduló töltötte be a szezonnyitó szerepét. Ez azonban jövőre megváltozik, hiszem szerdán délelőtt hivatalossá vált, hogy a korábbi értesüléseket igazolva a Katari helyett a Thai Nagydíjjal indul majd a 2025-ös és a 2026-os MotoGP-idény. Az előbbinek már az előzetes időpontja is megvan: a február 28-március 2-i hétvége. Mellékesen az utolsó szezon előtti kollektív tesztről még semmi biztosat nem tudhatunk, de könnyen lehet, hogy az is átkerült majd Buriramba.

Berágtak a csapatok, így változhat a MotoGP szezonnyitójának helyszíne

A Thai Nagydíj 2018-ban mutatkozott be, és azóta folyamatosan nagy sikernek örvend, bár 2020-ban és 2021-ben is elmaradt a koronavírus miatt. Azzal, hogy a Buriram International Circuit (másnéven Chang International Circuit) lesz a szezonnyitó helyszíne – először a történelme során –, 1997 óta első alkalommal indul majd az idény Délkelet-Ázsiában – akkor Malajziában bőgtek fel a motorok.

„Nagy örömmel jelentjük be, hogy a 2025-ös és 2026-os szezonnyitó a Buriramban megrendezésre kerülő Thai Nagydíj lesz – olvashatóak Carmelo Ezpeletának, a MotoGP-t iránytó Dorna vezérigazgatójának szavai a közleményben. – Délkelet-Ázsia az egyik legfontosabb piacunk, mind a sportág, mind a gyártóink és a partnereink számára. Thaiföld pedig vezető szerepet játszik ebben, és az ottani szenvedélyt jól mutatja az a hatalmas tömeg, amelyet Buriramban évről évre láthatunk a versenyhétvégékén. Így biztosak vagyunk benne, hogy a helyi szurkolók hihetetlen hangulatot teremtenek majd a szezon első fordulójában.”

„Amint Buriram bekerült a naptárba, azonnal az egyik kedvencünkké vált – tette hozzá Ezpeleta. – Azt talán könnyű megérteni, hogy miért: csodálatos hely arra, hogy élvezzük a MotoGP-t, a pálya úgy van kialakítva, hogy minél szorosabb legyen rajta a versenyzés. Ezt bizonyítja az a hihetetlen műsor is, amelyet a tavalyi szezonban élvezhettünk. Alig várjuk, hogy még idén visszatérjünk ide, majd 2025-ben egy történelmi szezonnyitóra kerüljön sor.”

A változásnak több oka is lehet. Egyfelől Thaiföld tényleg egy eléggé fontos piac a MotoGP-nek, és ahogy említettük, az ottani forduló pedig valóban hatalmas népszerűségnek örvend. Az sem véletlen, hogy az LCR egy thai pilóta leigazolását fontolgatja. Emellett a Katari Nagydíj esetén valószínűleg a Ramadán megnehezítené a rendezést, mivel az iszlám böjti hónap a következő két évben pont február végén kezdődik el.

Meglepőt húzhat a japán ígéretről lemaradó LCR: náluk debütálhat az első thai pilóta a MotoGP-ben

Viszont ami ezeknél is fontosabb: a MotoGP istállóinak nem tetszik, hogy ősszel két alkalommal is szünet nélkül tartanak meg három fordulót a Távol-Keleten, hiszen ez hatalmas terhelést jelent a csapattagoknak. A hírek szerint az előző hétvégén a Red Bull Ringen többek között erről is beszélgettek az alakulatok képviselői a sorozat mögött álló Dorna embereivel. Idén az első ilyen trió Misanóban kezdődik el – a Kazah Nagydíj ismételt törlése miatt –, majd Indonézia után Japánban zárul. Ezt követően pedig az Ausztrália – Thaiföld – Malajzia hármasra kerül sor. Feltételezhetően ezek jövőre már kettesével fognak sorra következni.

A mostani általános vélekedés szerint jövőre a Thai Nagydíj után jöhet az indiai, majd a katari versenyhétvége. Valószínűleg ezután kapna helyet a naptárban az Amerikai és az Argentin Nagydíj, bár utóbbinak az idei lemondása miatt kérdéses a sorsa. Egy módosítást egyébként már korábban bejelentettek: 2025-ben augusztus eleje helyett a silverstone-i fordulót május utolsó vasárnapján rendezik meg.

Megvan a megállapodás: a világ legnépesebb országa mégsem marad MotoGP-futam nélkül