back to top
2024. november 24. 05:21
KezdőlapHírekViñales rámutatott az Aprilia legfőbb problémájára, amely az Osztrák Nagydíjon is hátráltatta

Viñales rámutatott az Aprilia legfőbb problémájára, amely az Osztrák Nagydíjon is hátráltatta

Maverick Viñales szerint az Aprilia gumikkal kapcsolatos problémája mögött a fékek állnak. A spanyol pilóta emellett arról is szót ejtett, hogy miért küszködött az Osztrák Nagydíjon.

Az előző hétvégén rendezték meg az Osztrák Nagydíjat, amelynek a megszokott módon a Red Bull Ring adott otthont. Ez a pálya nem igazán fekszik az Apriliának, mivel a legtöbb kanyarjában szinte teljesen „meg kell állni”, tehát kevés az olyan gyors forduló, amilyenekben az RS-GP24 jól érzi magát. Ráadásul a noaleieknél megint előjöttek az első gumival kapcsolatos problémák, amelyekre Massimo Rivola, a versenyrészlegük vezérigazgatója már a silverstone-i forduló után is felhívta a figyelmet. Nemrég aztán Maverick Viñales is megszólalt ebben a témában, aki egészen bizakodó volt.

Az Apriliánál még bizonyos eredményeket is feladnának, hogy megoldják a problémájukat

„Kezdünk rájönni, hogy mit kellene csinálnunk – nyilatkozta Viñales. – Alapvetően a fékekről van szó. Úgy hiszem, hogy azt kezdjük felismerni, amit egyben én is érzek, vagyis azt, hogy nem jól terheljük az első gumit. Így tehát nem tudjuk kihasználni az első abroncs maximális teljesítőképességét. Ez pedig valahogy rossz érzést kelt a motoron ülve, különösen egy olyan verseny közben, amikor minden egyre forróbb lesz, és emiatt megnő a guminyomás. Szóval az nagyon fontos lesz, hogy Aragónban dolgozzunk ezen.”

Viñales az eredmények tekintetében egy közepes fordulót teljesített a Red Bull Ringen, a sprinten tizenegyedik, a főfutamon pedig hetedik lett, bár az utóbbihoz az is kellett, hogy a csapattársa elengedje. Ennek ellenére összességében egy elfogadható versenyhétvégét zárt, főleg, hogy nem érezte magát annyira jól a motoron.

A Viñalest elengedő Aleix Espargaró szerint a Red Bull Ring „a határon van” a biztonság terén

„Ez egy defenzív versenyzést [hozó forduló] volt – elemezte a spielbergi történéseket Viñales. – Próbáltam a lehető legtöbbet kipréselni magamból. Ezen a pályán különösen a fékezéssel küszködtem, nehéz volt megállítani a motort. Hogy őszinte legyek, úgy gondolom, hogy így még ez is jó eredménynek tekinthető, mivel fontos pontokat szereztem. Vannak olyan területek, amelyeken a motor nagyon erős volt, de azt is tudjuk, hogy vannak olyanok, amelyeken még javítanunk kell rajta, ilyen például a fékezés.”