back to top
2024. november 24. 14:19
KezdőlapMotoGPKétszer annyit adtak Stoner újjáépített Ducatijáért, mint a gyártó első MotoGP-motorjáért

Kétszer annyit adtak Stoner újjáépített Ducatijáért, mint a gyártó első MotoGP-motorjáért

Két korábbi, a MotoGP-ben használt Ducatit is elárvereztek a múlt hétvégén rendezett Silverstone-i Fesztiválon. A 2003-as Desmosedici közel 100 millió forintnak megfelelő összegért kelt el, az újjáépített 2007-es változatért pedig pontosan kétszer ennyit adtak.

Az előző hétvégén rendezték a Silverstone-i Fesztivált, amelynek keretében egy nagyszabású aukció is lezajlott. Többek között motorokat is árverésre bocsátottak, egészen pontosan harmincnégy darabot. Ezek között voltak utcai és versenygépek is, utóbbiak közül pedig mindenképpen kiemelkedik a Ducati két korábbi MotoGP-motorja.

Az egyik eladásra kínált kétkerekű a 989 köbcentiméteres motorblokkal rendelkező Desmosedici GP3-as, vagyis a bolognaiak első MotoGP-motorja volt. Az olasz márka a négyütemű korszak második évében, 2003-ban mutatkozott be a királykategóriában, legalábbis gyári alakulattal. Előzetesen 180 és 200 ezer font közötti irányárat adtak meg, de végül 201 250 fontért kelt el, ami átszámítva mintegy 93,5 millió forintnak felel meg.

A motorral Loris Capirossi Jerezben, Assenben és Estorilban is pole pozíciót szerzett, de nyerni egyik alkalommal sem sikerült, Montmelóban viszont a dobogó tetején ünnepelhetett. Az olasz pilóta végül a negyedik helyen zárt az összetettben az egyenesben kifejezetten gyors, a kanyarokban viszont meglehetősen gyenge gép nyergében. Csapattársa, Troy Bayliss hatodik lett, míg a csapatok között a harmadik, a gyártóknál a második helyet szerezték meg. Mindhárom tabelláról elmondható, hogy kizárólag a Hondától vagy Hondáktól szenvedtek vereséget.

A GP3-ason kívül a négy évvel későbbi Desmosedicit, a 799 köbcentis erőforrás által hajtott GP7-est is meg lehetett szerezni a licitálás keretében. Ez valójában nem egészen az eredeti változat, hiszen az erre szakosodott Dave Allenby nemrég újjáépítette, de remek állapotban van. Ezért a motorért pontosan kétszer annyit fizettek, mint a Ducati első MotoGP-gépéért, vagyis 402 500 fontért vásárolták meg.

A különbség aligha véletlen, hiszen ez volt az a motor, amellyel a bolognaiak először felértek a csúcsra, ráadásul mindhárom tekintetben. Casey Stoner öt pole pozíciót gyűjtött be, amelyek közül egyébként csak hármat váltott diadalra, de további hét futamot ugyancsak megnyert. Ezzel 125 pontos különbséggel megnyerte a vb-címet. A táblázat hetedik helyén záró Capirossi ehhez egy győzelmet tett hozzá.