back to top
2024. november 22. 05:42
KezdőlapMotoGPAz első thai MotoGP-pilóta sírva fakadt, amikor értesült a nagy hírről, majd...

Az első thai MotoGP-pilóta sírva fakadt, amikor értesült a nagy hírről, majd felhívta az anyukáját

Nemrég derült ki, hogy jövőre Somkiat Chantra váltja Nakagami Takaakit az LCR Hondánál. Az MotoGP első thai pilótája ekkor elmesélte, hogy mikor tudta meg a nagy hírt, majd a pályafutása kezdeti szakaszára és jövőjére is kitekintett.

Csütörtökön vált hivatalossá, hogy Nakagami Takaaki idei év végén távozik az LCR Honda csapatától, méghozzá saját döntésének következtében. Nakagami ugyanakkor marad a Honda kötelékében, és 2025-ben a HRC (Honda Racing Team) fejlesztőpilótája lesz.

Hivatalos: Nakagami év végén elhagyja az LCR Hondát, Chantra lesz az utódja

Nemsokkal a japán pilóta távozása után azt is bejelentették, hogy a várakozásoknak megfelelően az idén még a Moto2-ben szereplő Somkiat Chantra lesz az utódja. A 26. életévét decemberben betöltő pilóta ezzel történelmet ír, hiszen ő lesz a MotoGP történetének első thai versenyzője. Mindezt ráadásul hazai környezetben fogja megtenni, hiszen nemrég kiderült, a jövő évi szezonnyitót Buriramban tartják.

„A múlt héten tudtam meg, hogy fellépek a MotoGP-be – árulta el Chantra az Aragóniai Nagydíj előtt. – Nagyon boldog voltam, amikor megtudtam, hogy jövőre a MotoGP-be fogok menni, hihetetlenül boldog. Tényleg sírva fakadtam, és azonnal felhívtam az anyukámat.”

Ogura Aj szintlépésekor írtuk, hogy ő az első MotoGP-pilóta, aki az Asia Talent Cupon keresztül érkezik meg a királykategóriába. Rövid időn belül aztán meglett a második is, hiszen Chantra szintén versenyzett ebben a nevelőszériában. „Ez egy nagyon szép év volt – mondta utóbbi, amikor a sajtótájékoztatón megmutattak neki egy fotót, amely azután készült, hogy 2016-ban megnyerte a burirami Asia Talent Cup-futamot. – Ez a kép Buriramban készült, amikor a hazai futamon tudtam nyerni, ami nagyon jó volt.”

Rossiékon nőtt fel, de Kató a legnagyobb példaképe a MotoGP következő japán versenyzőjének

„Akkor Pattajában éltem, az az én városom, elég közel van Bangkokhoz, úgy egy órányira – tért át a thaiföldi gyerekkorára. – Van arrafelé néhány pálya, és már akkoriban is ment a Honda Racing School [Honda Versenyzői Iskola] – náluk befizetsz vagy 500 bahtot [nagyjából 5200 forintot – a szerk.], és csatlakozhatsz, csak csizmát, kesztyűt és sisakot kell vinned, aztán máris indulhatsz a versenyen. Vagyis először még tanulnod kell, mint egy sima iskolában, de utána már indulhatsz a versenyen.”

„Miután egy évig ezt csináltam, a Honda elvitt a 2014-es Asia Talent Cup válogatójára. Amikor pedig a válogatón vettem részt, nagyon boldog voltam, hiszen bekerültem a 22 kiválasztott közé. Akkoriban úgy 600 versenyző volt, aki eljött erre a válogatóra, de én bekerültem a 22 közé, aminek nagyon örültem. Ezután elkezdtem az Asia Talent Cupot, a Moto3-as Junior Világbajnokságot, majd a Moto2-őt, és most itt vagyok.”

Chantra 2018-ban még szabadkártyásként debütált gyorsaságimotoros-világbajnokságon, pontosabban a Moto3-ban. A következő idényben pedig már a Moto2-ben, a Team Asia színeiben szerepelt. Első három évében nem ért el számottevő eredményt, 2022-ben viszont megszerezte első győzelmét, és tavaly is összejött neki egy diadal. Utóbbi évben otthon is dobogóra állt, összesítésben pedig hatodik lett.

Jövőre pedig már a Honda MotoGP-programját fogja erősíteni, amely mostanában eléggé küszködik – és így az LCR is –, ám a következő szezontól egy rutinos taggal fog erősödni a tesztcsapatuk. „Aleix Espargaró jövőre már a HRC tesztpilótája lesz, és azt remélem, hogy segíteni fog nekem – jegyezte meg Chantra.  – Az biztos, hogy a Moto2-ben és a MotoGP-ben eléggé különbözőek a motorok, és [a királykategóriában] sok az elektronika. Azt hiszem, hogy amikor Valenciában fogunk tesztelni, megpróbálok majd rájönni [ezekre a különbségekre], és sok videót fogok erről megnézni.”

Espargarónak véget ért az Apriliánál végzett munkája, szerinte jó lehetőséget kapott a Hondától