back to top
2024. november 22. 00:25
KezdőlapMotoGPA sportfelügyelők következő elnöke is megszólalt Bagnaia és Álex Márquez balesetéről

A sportfelügyelők következő elnöke is megszólalt Bagnaia és Álex Márquez balesetéről

Simon Crafar, a MotoGP jelenlegi bokszutcai riportere és egyben a Sportfelügyelői Bizottság következő elnöke is véleményt nyilvánított Francesco Bagnaia és Álex Márquez aragóniai balesetéről. Az új-zélandi exversenyző szerint elsősorban a spanyol pilóta a felelős, de a címvédő sem ártatlan.

Francesco Bagnaia és Álex Márquez múlt heti balesete hatalmas port kavart a MotoGP közvéleményén belül. A történtek óriási indulatokat váltottak ki, elsősorban a gyári Ducati motorosa kiabált kígyót-békát ellenfelére, amiért azóta bocsánatot kért. Bár azóta már a következő, misanói hétvége is elkezdődött, még az ottani paddocknak is ez az egyik központi témája.

Bagnaia elnézést kért a rágalmazásért Álex Márqueztől, aki szerint a „károkozás már megtörtént”

A sportfelügyelők versenybalesetnek minősítették az incidenst, vagyis egyik résztvevőt sem büntették meg a soron következő főfutamra. Simon Crafar, a MotoGP bokszutcai riportere már az ítélet kihirdetése előtt elmondta, hogy ő Márquezt szankcionálná. Az 55 éves exversenyző most részletesebben kifejtette álláspontját, ami azért igencsak releváns, mert jövőre már ő lesz a Sportfelügyelői Bizottság elnöke.

Távozik posztjáról a sokat kritizált világbajnok, új vezetője lesz a MotoGP sportfelügyelőinek

Jól ismerem azt a pályát, sok kört tettem ott meg. Tudom, hogy ha az ember a tizenkettes kanyarban szélesre megy, akkor azt a tizenhármas is megsínyli – nyilatkozta, majd rátért magára az esetre. – Soha nem lehet mindenkinek megfelelni. Egyikünknek sincs hozzáférése azokhoz a kamerákhoz, amelyek a versenyirányításnak megvannak, és hiszem, hogy minden egyes felvételt megnéztek. Hosszú időt töltöttek [az eset] elemzésével, nekem pedig tiszteletben kell tartanom a döntésüket, mert több információ van a birtokukban, mint nekünk. Én azonban úgy érzem, hogy a felelősség nagy része Álexet terheli. Ez az én véleményem, anélkül hogy láttam volna a versenyirányítás rendelkezésére álló összes kamerát.”

Sokan azonban úgy vélik, ha nem is övé az elsődleges felelősség, de Bagnaia is egyértelműen tehetett volna többet a bukás elkerüléséért. Az előző napi sprinten testközelből láthatta, hogyan kell tisztán végrehajtani egy ilyen manővert a pálya azon részén, hiszen Enea Bastianini őt és Fabio Quartararót előzte meg a 13-as kanyarban.

Szerintem ő maga is azt kívánja, hogy bárcsak az lett volna – reagált Crafar arra a felvetésre, hogy a címvédő lehetett volna türelmesebb. – Ezért mondom azt, hogy a »nagy része«, nem pedig azt, hogy a »teljes felelősség«. Enea Bastianini biztonságosan, két pilótával szemben hajtotta végre a manővert a futamon. Már megválaszoltam, mik az érzéseim, és hacsak nincs olyan információ, amelyről nem tudok, nem fogom megváltoztatni a véleményemet. Azt mondanám, hogy hetven–harminc [százalék] Álexnek, ami a felelősség eloszlását illeti.”

Bagnaia már csak azért is lehetett volna körültekintőbb, mert egyrészt neki volt több vesztenivalója, hiszen ő harcol a bajnoki címért, másrészt ekkorra már egyértelműen gyorsabb volt Márqueznél „Néhány kör alatt ledolgozta a két és fél másodperces hátrányát Álexszel szemben – fogalmazott Crafar. – Ha elengedni, Álex szörnyű szögben vette volna be a kanyart, úgyhogy lassan ment volna át, vagy szélesre futott volna. Pecco pedig a következő jobbosban belülről megelőzhette volna.”

A Ducati vezére sem maradt csöndben, elmondta, mit gondol Bagnaia és Álex Márquez ütközéséről