back to top
2024. szeptember 19. 19:31
KezdőlapMotoGPMartín magára vállalta a felelősséget bődületes hibájáért, legközelebb Bagnaiát fogja lekövetni

Martín magára vállalta a felelősséget bődületes hibájáért, legközelebb Bagnaiát fogja lekövetni

Jorge Martín kijelentette, teljes mértékben az ő hibája volt, hogy feleslegesen váltott motort a San Marinó-i Nagydíjon, kiírva magát ezzel az érdemi pontokért folytatott csatából. Hozzátette, ha az eső nem hagy alább, akkor ez a döntés a futamgyőzelmet hozta volna meg neki.

Bár nem rajtolt annyira jól, mint a szombati sprinten, Jorge Martín ezúttal is javított a futam első méterein, és néhány kanyar után már a második helyen haladt a San Marinó-i Nagydíjon. Pár körig úgy tűnt, hogy ha nem hibázik, akkor legrosszabb esetben is itt fog végezni, és még ha Francesco Bagnaia nyer is, akkor is több mint 20 ponttal vezeti majd az összetettet.

Martín óriási baklövést követett el, Marc Márquez használta ki a legjobban a misanói záport

Az égiek azonban másképp akarták, és egy rövid záporral ajándékozták meg a mezőnyt. Martín előbb látványosan elkezdett integetni, majd miután lesodródott a pályáról, behajtott a bokszba, hogy az esőgumikkal felszerelt motorjára váltson. Mivel azonban az esőzés nem tartott sokáig, mindez katasztrofális döntésnek bizonyult, és nem sokkal később vissza kellett váltania az eredeti gépére.

Felmerül a kérdés, hogy mi vezetett ehhez a döntéshez, de Martín nem hagyott sok kétséget efelől „Száz százalékig az én hibám volt – nyilatkozta a leintés után. – Inkább a futamra gondoltam, mintsem a bajnokságra, ezért úgy ítéltem meg, hogy jobb, ha kiállok. Legközelebb [hasonló helyzetben] Pecco [Bagnaia] mögött fogok várni, és ugyanazt fogom tenni, mint ő.”

Persze ha az eső ugyanolyan intenzitással esik tovább, a közvélemény most nagyon másképp ítélné meg Martín döntését. „Az biztos, hogy nedves volt [a pálya] – folytatta. – Szerintem [Franco] Morbidelli [ezért] bukott. Ha ugyanígy folytatódott volna, akkor nyerek, de egyik körről a másikra elállt. Miután elhagytam a bokszutcát, vártam, de aztán rájöttem, hogy az lesz a legjobb megoldás, ha visszamegyek.”

A rajt előtt benne volt a pakliban, hogy egy ponton elered az eső, éppen ezért minden versenyző számára előkészítették a tartalékmotort egy esetleges flag-to-flag verseny esetére. Éppen ezért furcsa, hogy Martínnak és a Pramacnak nem volt előre egyeztetett stratégiája. „Nem beszéltünk róla, és nem tudtam, mi fog történni – fogalmazott. – Talán ezért álltam ki. Lehet, hogy ezúttal nem értettük meg igazán egymást.”

Persze nem érdemes a csapatra fogni – nem mintha Martín ezt tette volna –, hiszen, ahogyan a futam után Marc Márquez elmondta, ilyenkor a versenyzőnek kell döntenie a saját érzései alapján. Martín mindenesetre tanult a mostani hibájából. „A hármas és a tizenegyes kanyar között nagyon esett az eső, ezért döntöttem így – magyarázta. – Legközelebb követni fogom a riválisomat:”

Martínnak annyiban volt szerencséje, hogy a hátsó régióból többen is elkövették ugyanezt a hibát, így a tizenötödik helyre oda tudott érni, és megszerezte az utolsó pontot. Ráadásul előnye nem 2, hanem 7 egységre csökkent, hiszen Márquez a körülményeket remekül kihasználva élre állt, és elhappolta Bagnaia elől a győzelmet.