back to top
2025. december 04. 06:54
További
    KezdőlapMotoGPDi Giannantonio részben egyetért Marc Márquez állításával, de szerinte gyorsabb volt utódjánál

    Di Giannantonio részben egyetért Marc Márquez állításával, de szerinte gyorsabb volt utódjánál

    Fabio Di Giannantonio elárulta, miért döntött a mezőnyből egyedüliként a lágy hátsó gumi mellett az Indonéz Nagydíjat megelőzően. Marc Márquezhez hasonlóan az olasz versenyző is úgy véli, hogy a csatájuk nem tett jót, de ő kicsit másképpen fogalmazta meg mindezt.

    Nem alakult jól Fabio Di Giannantonio számára az Indonéz Nagydíj főfutama. Az olasz versenyző ugyan a nyolcadik helyről rajtolva feljött a hetedik pozícióba, de a 9. körben hibázott, és a 10-es kanyarban eldobta a motort. Ennek következtében csapattársa, Marco Bezzecchi megelőzte őt a tabellán, és Franco Morbidelli is közel került hozzá, míg az 1. körben kieső Álex Márqueztől nem tudott ellépni.

    Tömegbaleset, bukások sora és technikai hibák után Martín nyert, Bagnaia büntetésből profitálhat

    A VR46 pilótája már a rajt előtt felhívta magára a figyelmet, hiszen a mezőnyből egyedüliként lágy hátsó abronccsal rajtolt. Ezzel a döntéssel szembement a Michelinnel, hiszen a francia gumiszállító szakemberei egyértelműen a közepes keveréket javasolták hátulra. Ő azonban a sprintfutam adatai alapján meg volt győződve arról, hogy így is teljesíteni lehet a futamot.

    Rengeteg információt és adatot kaptunk a mérnököktől, és a szombati nap alapján hátra csak a lágy jöhetett szóba, mivel nem volt olyan nagy a gumikopásom [mértéke] – nyilatkozta. – Szóval azt mondtuk, hogy »rendben, meg tudjuk csinálni, ha kicsit óvatosabban bánunk a gázzal, és ha a tempó kevésbé lesz erős, akkor talán be tudjuk fejezni a futamot«. Az elején viszont sok pozíciót vissza kellett szereznem, és az ember ilyenkor használja el a leginkább a lágy abroncsot. Szóval ezt tettük. Kár, hogy az elején sok időt vesztettünk Marc [Márquezzel], mert én jóval gyorsabb voltam.”

    Az utolsó mondattal kapcsolatban érdemes megemlíteni, hogy az év elején pont a Di Giannantonio helyére igazoló nyolcszoros világbajnok kijelentette, márkatársa „túlzásba vitte” a csatát. A 25 éves motoros szavai alapján egyetért ellenfelével, bár szavai alapján arra lehet következtetni, hogy véleménye szerint ebben a Gresini pilótája is minimum ugyanannyira benne volt.

    Az indonéziai pálya hiányossága miatt teljesen tönkrement Marc Márquez kigyulladt motorja

    Igen, szerintem túlságosan is csatáztunk – fogalmazott. – Miután végleg megelőztem, gyors voltam, gyors kört mentem, és a tízes kanyarban egyszerűen elvesztettem a [motor] elejét. Továbbra sem nagyon értjük, mi történt. Biztos, hogy erősen fékeztem, de semmi világrengető dolog nem volt. Mindenesetre sajnos elestünk, de úgy vélem, optimistának kell lennünk. Egész hétvégén gyorsak voltunk, és a versenyen is jó teljesítményt nyújtottunk, szóval elégedettek lehetünk.”

    Felmerül a kérdés, hogy a főversenyhez képest kevesebb mint feleannyi körből álló sprint megfelelő támpont volt-e ahhoz, hogy Di Giannantonióék ennyire magabiztosak legyenek a gumiválasztást illetően. Az egyszeres MotoGP-futamgyőztes tisztában van vele, hogy nehéz lett volna eljutnia a végéig, de úgy véli, kellően vigyázott ehhez.

    Az biztos, hogy a tizenötödik körig voltak meg az adataink, mert a sprint tizenhárom körös volt – magyarázta. – Ebben a tizenöt körben óvtam a gumikat, de a verseny így is a túlélésről szólt volna. Azonban úgy gondolom, lett volna esélyem megcsinálni, mert nagyon óvatosan bántam a gázzal. Emellett a futam előtt másfél órát töltöttem azzal, hogy rájöjjek, hol kell spórolnom a hátsó gumi hőmérsékletével. Szóval szerintem remek helyzetben voltunk ahhoz, hogy jó versenyt fussunk.”

    Martín lépéselőnyben, miközben a japánok pislognak Japán előtt