Egybehangzó sajtóértesülések szerint Andrea Iannone lehet Fabio Di Giannantonio helyettese a Maláj Nagydíjon. Bár Nicolò Bulega és Danilo Petrucci neve is felmerült, Valentino Rossi állítólag legidősebb honfitársát támogatja a Ducati versenyrészlegének általános igazgatójával egyetértésben.
Ahogyan arról mi is beszámoltunk, Fabio Di Giannantonio kihagyja az idei szezon utolsó két fordulóját, hogy megműthessék sérült vállát. A VR46 pilótája még az Osztrák Nagydíj edzésén sérült bele egy bukásba, és sejteni lehetett, hogy a beavatkozás elkerülhetetlen a teljes felépüléshez, a kérdés csak az időpont volt. Az egyszeres MotoGP-futamgyőztes végül úgy döntött, hogy nem vár az idényzáróig, így februárban már jó eséllyel 100 százalékos állapotban ülhet fel a Ducati Desmosedici GP25-ösre.
Eldőlt, Di Giannantoniónak ki kell hagynia az utolsó két idei fordulót
Innentől kezdve adódik a kérdés, hogy ki vagy kik helyettesítik őt Sepangban és Valenciában. Utóbbira van egy kézenfekvő megoldás, hiszen Michele Pirro egyébként is motorra fog ülni a futamot követő teszten. A 38 esztendős pilóta ráadásul idén egyetlen királykategóriás viadalon sem indulhatott, hiszen az új koncessziós szabályok szerint a Ducatinak idén egyetlen szabadkártyája sem volt, helyettesíteni pedig – szerencsére – senkit nem kellett.
A Maláj Nagydíj esetében viszont már bonyolultabb a helyzet. Sajtóértesülések szerint az idény utolsó előtti hétvégéjére néhány olyan versenyző került szóba, akik a Superbike-világbajnokságon képviselik a bolognai márkát. Ez esetben nyilvánvalóan egyfajta „jutalomról” lenne szó a szezonban mutatott teljesítményért.
A témában elsőként a Motosprinten jelent meg egy cikk. Az olasz portál úgy tudja, hogy két név merült fel. Az egyik Nicolò Bulegáé, aki újoncként remekül mutatkozott be a kategóriában, és az utolsó, jerezi forduló előtt ő az egyetlen, aki megakadályozhatja Toprak Razgatlıoğlut a világbajnoki cím megszerzésében. Ám nem a 25. születésnapját szerdán ünneplő versenyző a legesélyesebb arra, hogy megkapja a lehetőséget.
Ő nem más, mint Andrea Iannone, aki szintén újoncként debütált a Superbike-vb mezőnyében, miután tavaly letöltötte négyéves eltiltását. A 35 esztendős motorosról csütörtökön derült ki, hogy szerződést hosszabbított jelenlegi csapatával, a GoElevennel, így már biztos, hogy 2025-ben is a szériamotoros világbajnokságon fog indulni.
Vége a találgatásoknak, eldőlt, hogy Iannone hol folytatja pályafutását
Ezekre az értesülésekre aztán ráerősített a GPOne.com-on megjelent írás, miszerint Valentino Rossi a VR46 istállójának tulajdonosaként nagyon támogatja Iannone bevetését, amivel a Ducati részéről a gyártó versenyrészlegének általános igazgatója, Gigi Dall’Igna is egyetért. Ezen a portálon egyébként még Danilo Petrucci nevét említették meg, de ez már aligha számít.
Amennyiben az értesülés helytállónak bizonyul, Iannone két hét híján kereken öt év kihagyás után indulhat MotoGP-(fő)futamon. A 2016-os Osztrák Nagydíj győztese ugyanis 2019-ig volt a mezőny tagja, legutóbb az akkor még Apriliát használó Gresini színeiben. Ezt követően jött a doppingügye, majd pedig a hosszú eltiltás. Idén egyébként már korábban is szóba került a visszatérés, akár állandó versenyzőként is, leginkább a Pramackal hozták hírbe, de ez végül nem fog megvalósulni.
A MotoGP-ben nem ritka, hogy eseti jelleggel a Superbike-vb valamelyik állandó pilótáját ültetik fel a motorra. Remy Gardner például idén háromszor is rajthoz állt helyettesként vagy szabadkártyás versenyzőként a Yamahánál. Iannone (egyelőre csak feltételezett) helyzetére viszont sokkal jobban hasonlít Álvaro Bautista tavalyi esete, aki a második vb-címe után kapott szabadkártyás lehetőséget a Ducatitól. Igaz, az nem sült el valami jól, de csak utólag derült ki, hogy a spanyol versenyzőt nagy mértékben hátráltatta a jerezi teszten elszenvedett sérülése.