back to top
2024. november 22. 05:45
KezdőlapMotoGPA MotoGP Brnóhoz tartozik – megoldják a problémát, amely miatt a Cseh...

A MotoGP Brnóhoz tartozik – megoldják a problémát, amely miatt a Cseh Nagydíj kikerült a naptárból

A tervek szerint tavasszal újraaszfaltozzák a brnói pályát. Korábban pont ennek az elmulasztása miatt vesztette el a helyét a Cseh Nagydíj. Emellett azt is bejelentették, hogy a város önkormányzata jelentős összeggel támogatja a forduló megrendezését.

A Cseh Nagydíj visszatérésének híre a magyar szurkolók szempontjából az idei szezon egyik legörömtelibb híre volt (persze csak a Balaton Park debütálása után). . Az Automotodrom Brno, vagy más néven Masaryk Circuit ugyanis sokáig a gyorsaságimotoros-vb egyik ikonikus pályája volt. 1965-től 2020-ig 1983 és 1992 kivételével minden évben rendezett világbajnoki fordulót (igaz, a királykategória mezőnye nem mindig versenyzett). A 2000-es évektől kezdve, különösen Talmácsi Gábor megjelenése után pedig a magyar szurkolók kedvenc helyszínévé vált, hiszen akkoriban ez volt a hazánkhoz legközelebbi futamhelyszín.

Hivatalos: debütáló Balaton Park, visszatérő Brno – íme a MotoGP előzetes 2025-ös versenynaptára

2021 óta viszont nem tartottak Cseh Nagydíjat, mivel a MotoGP mögött álló Dorna és az akkori fenntartók között nézeteltérés alakult ki. Ennek legfőbb oka az aszfalt állapota volt, amelyet szinte minden pilóta éles kritikával illetett. Ebből a szempontból fontos, hogy tavaly tulajdonosváltás történt, hiszen a Karel Hubáček vezette SHAKAI nevű cég megvásárolta a létesítményt az azt 2005 óta birtokló Karel Abrahamtól. Hubáčekék pedig hajlandóak azokra a dolgokra pénzt fordítani, amelyek ahhoz kellenek, hogy a királykategória visszatérjen a pályára.

Ezt nemrég egy az aszfaltcsíkon tartott sajtótájékoztatón jelentették be, amelyen a forduló szervezői és a pálya mostani fenntartói mellett a Cseh Autósklub és a brnói önkormányzat képviselői is részt vettek. Viszont ekkor azt is elárulták, hogy bár eredetileg ősszel akarták megkezdeni a munkálatokat legfontosabb részét, az későbbre tolódik.

„Az új aszfalton már nem tudunk tavasz előtt dolgozni, mivel az időjárás nem teszi ezt lehetővé. Addigra mindent előkészítünk, de az új aszfalt március előtt nem kerül fel. Így most azon dolgozunk, hogy idén mit tudunk megcsinálni – mondta a pályaigazgatói posztot magához vevő Hubáček. – Például tárgyalunk a Dornával arról, hogyan lehetne megváltoztatni néhány bukóteret.”

„Úgy látom, hogy a most aláírt memorandum egy újabb mérföldkövet jelent a hagyományaink fenntartásában – folytatta. – Nagyra értékeljük az összes érintett fél együttes erőfeszítését, hogy hosszú távúan támogatást nyújtsanak egy olyan eseménynek, amelynek a helyi jelentősége messze túlmutat a motorsporton.”

2021-re fordulva az újraaszfaltozás elmulasztása mellett a forduló pénzügyi hátterét illetően is voltak problémák. Viszont most a megjelentek arról is biztosították a nagyközönséget, hogy ilyen téren sem lesznek gondok a Cseh Nagydíjjal, részben a brnói önkormányzat által a mostani megállapodásban garantált támogatás miatt.

„A memorandum aláírásával egyértelművé tettük, hogy érdekeltek vagyunk a gyorsaságimotoros-világbajnokság látogatásában –jelentette ki Marketa Vankova, Brno polgármestere. – Emiatt évente 35 millió koronát [nagyjából 515 millió forintot – a szerk.] biztosítunk a forduló megrendezésére. Erre pedig úgy tekintünk, mint városunk globális promóciójába való befektetésre. A MotoGP Brnóhoz tartozik. Már nagyon várom július harmadik hétvégéjét, amikor a világ legjobb motorversenyzői fognak összecsapni a Masaryk Circuiten.”