back to top
2024. november 21. 20:43
KezdőlapMotoGPAcosta elárulta, milyen mértékben hátráltatja sérülése, amely nem akkora, hogy meg kelljen...

Acosta elárulta, milyen mértékben hátráltatja sérülése, amely nem akkora, hogy meg kelljen műteni

Pedro Acosta nagyobb probléma nélkül teljesítette a Thai Nagydíj hétvégéjének első napját. Bár némileg a motorján és a megszokott ritmusán is módosítani kellett, de a fájdalom nem okozott neki komoly gondot.

Pedro Acosta az Ausztrál Nagydíj sprintjén elszenvedte első nagyobb sérülését MotoGP-versenyzőként. A GasGas motorosának egy highside után meghúzódtak a szalagok a vállában, aminek következtében ki kellett hagynia a másnapi főfutamot. Sőt, sokáig az is kérdéses volt, hogy Buriramban elindulhat-e, de végül zöld utat kapott az orvosoktól.

Acosta megkapta az orvosi engedélyt a versenyzésre, de a „fájdalom lesz a határ” számára Buriramban

Ennek ellenére kérdéses volt, hogy a fájdalom mennyire hátráltatja őt a motorozásban. Nos, az eredmények alapján úgy tűnt, nem nagyon: mindkét tréninget a hetedik pozícióban zárta, a Q2-es részvétel szempontjából releváns edzésen 414 ezreddel maradt el az élen végző Marc Márquez idejétől. Ami viszont talán ennél is fontosabb, hogy a körülményekhez képest jól érezte magát.

Bezzecchi hamar megfutotta a leggyorsabb kört, a Ducati tarolásával indult a thaiföldi hétvége

Időre volt szükségem, hogy bemelegedjek – nyilatkozta Acosta, aki azt is elmondta, némileg változtatott megszokott ritmusán. – Általában nem szoktam bemelegíteni az edzések előtt, de most három-négy-öt körbe telt, mire bemelegedtem. Ezután minden rendben ment, és bár van fájdalom, ez nem őrületes mértékű, úgyhogy örülnünk kell.”

Az ezen a hétvégén is kiemelkedő Ducatikat leszámítva Acosta előbb a leggyorsabb, majd Maverick Viñales után a második leggyorsabb kört futotta meg. Ez is azt igazolja, hogy a 20 esztendős pilótát nem zavarja a fájdalom, legalábbis annyira, hogy az az idejének rovására menjen. Igaz, némileg a vezetési stílusán is változtatnia kellett.

Marc Márquez körrekorddal zárta az élen a thaiföldi edzést, épphogy továbbment az egyik Honda

Nem – válaszolta arra a kérdésre, hogy okoz-e neki gondot a fájdalom. – Az első szabadedzésen valamennyire át kellett állítanunk a motort, nyitottunk a kormányon, és kiszélesítettük. Az egyik oldalon jobban meg lehet tartani a motort lábbal. Látható, hogy normál esetben mindig kiteszem a lábam, amikor fékezek, most viszont próbáltam inkább a lábammal megtartani a motort. Ez volt számomra a legmegterhelőbb pályaesemény az egész hétvégén.”

Nem Acosta az egyetlen, aki sérült vállal vesz részt a hétvégén, hiszen Fabio Di Giannantonio már az Aragóniai Nagydíj óta így versenyez. Persze más jellegű esetekről van szó, de attól még tény, hogy a VR46 motorosát jövő héten megműtik, a kétszeres világbajnok esetében viszont erre nem kerül sor. „Nem sérült meg annyira, hogy meg kelljen operálni” – magyarázta.

A néhány bekezdéssel ezelőtt leírtakból következik, hogy Acosta volt a leggyorsabb a KTM pilótái közül. Nemrég elmondta, örül, amikor pénteken valamelyik márkatársa előtte végez, hogy lássa, miben kell fejlődnie. Most ez a helyzet nem áll fenn, de enélkül is tudja, hogy még rengeteg területen kell fejlődniük a hétvége hátralévő részére.

Sok mindenen kell javítanunk – szögezte le. – Ez a nap a döntésekről szólt: kiválasztottuk azt a burkolatot, amelyiket mostantól a szezon végéig használni fogunk. Az első szabadedzésen mindkét változatot kipróbáltam. Vannak pozitívumok és negatívumok is. Talán lehetővé teszik a másfajta vezetési stílust, de vannak negatívumok is.”