A Ducati kisajátította az első nyolc helyet a Thai Nagydíj sprintfutamán, amire 28 éve egyetlen gyártó sem volt képes a királykategóriában. Brad Binder elárulta, a hajrában nem volt esélye a bolognaiak versenyzői ellen, míg Pedro Acosta szerint az olasz márka fölényének a sok motor az oka.
A Thai Nagydíj sprintjén a rendező – teljesen érthető okokból – a dobogós helyekért folytatott csatára koncentrált a hajrában. Aki viszont az eredményjelzőt is figyelte, az láthatta, hogy a 11. körben Fabio Di Giannantonio megelőzte Brad Bindert, és feljött a nyolcadik helyre. Hogy ez miért érdekes? Nos, ennek köszönhetően jött létre az, amire a MotoGP-korszakban még soha nem volt példa a királykategóriában.
Bastianini használta ki Martín bevetődését, Bagnaia nem tudta tartani a lépést bajnoki riválisával
Az említett előzéssel ugyanis kialakult a pontszerzők sorrendje, az első nyolc helyen pedig a nyolc Ducati ért célba, vagyis a bolognai gyártó versenyzői a lehető legjobb eredményt érték el. Arra, hogy egy gyártó bármilyen versenyen kisajátítsa az első nyolc pozíciót, utoljára az 1996-os Katalán Nagydíjon volt példa a királykategóriában, még az 500 köbcentiméteres korszakban. Akkor a nyolc Honda bizonyult legyőzhetetlennek a többi gyártó számára.
A Ducati már az időmérőn remekül szerepelt, és mind a nyolc motorjuk ott volt az első tizenegyben. Csupán Fabio Quartararo, Pedro Acosta, valamint Maverick Viñales volt ott közöttük. Utóbbi már a rajtnál visszaesett, míg a francia versenyzőt Binder előzte meg agresszív módon, és örülhetett, hogy a motoron maradt. A GasGas újoncának viszont lett volna esélye megakadályoznia a történelmi eredményt, de a közelmúltbeli versenyekhez hasonlóan ismét elesett.
Binder viszont kiválóan kezdett, és az 1. körben feljött a hatodik pozícióba. Egészen a 10. kör kezdetéig itt haladt, ám aztán két kör alatt Franco Morbidelli, majd a két VR46 is maga mögé utasította, így meg kellett elégednie az utolsó pontszerző hellyel. A gyári KTM motorosa az abroncsok számlájára írta a visszaesést.
„Friss gumikon tudok velük harcolni – nyilatkozta. – A tapadás megszűnésének pillanatától kezdve viszont már nincsenek meg az eszközeim ahhoz, hogy bármit is csináljak. Kissé trükkös volt. Nagyon szerettem volna bekapcsolódni a Ducatik csatájába, de ugyanaz történt, mint múlt héten. Vasárnap mindenesetre jó lehetőségünk lesz megoldani bizonyos dolgokat, és újabb előrelépést tenni. Tovább küzdünk, meglátjuk, mire leszünk képesek.”
History was made today at the #ThaiGP, where all eight Ducati riders dominated the top eight positions in the Sprint aboard their Desmosedici GP! #ForzaDucati pic.twitter.com/81yO1ZysHa
— Ducati Corse (@ducaticorse) October 26, 2024
Persze a Ducati fölénye nem új keletű: az első hat helyet már korábban is sikerült kisajátítani, legutóbb egy hete, a Phillip Island-i főversenyen. Ennél viszont jóformán nincs feljebb, legfeljebb az, ha mindezt egy vasárnapi viadalon is össze tudnák hozni. Acostának határozott véleménye van arról, hogy mi a bolognaiak fölényének elsődleges oka.
„Az, hogy nyolc motorjuk van – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Ez a magyarázat, hiszen vannak olyan gyártók, amelyek csupán kettővel rendelkeznek. Nekünk négy van, vagyis ez logikus magyarázat. Emellett az átlagos szintjük is elég magas. Azonban, ha a nyolcból hat srác gyors, márpedig ez a helyzet, gyorsabban érik el a csúcsteljesítményt. Mi mindig késésben vagyunk. Ez teszi őket erőssé, mert végső soron sokkal több információjuk van, mint bárki másnak.”
A Ducatinak ez volt az egyik utolsó lehetősége, hogy akár időmérőn, akár bármilyen versenyen kisajátítsa az első nyolc helyet, legalábbis néhány évig biztosan. Jövőre ugyanis már csak hat állandó motorjuk lesz, mivel a Pramac 2025-ben már a Yamaha motorjait fogja használni. Persze még így is nekik lesz a legtöbb versenygépük a mezőnyben.