back to top
2024. november 05. 12:03
KezdőlapMotoGPIannone: Fogalmam sem volt, hogy ilyen a mai MotoGP, reggel az összes...

Iannone: Fogalmam sem volt, hogy ilyen a mai MotoGP, reggel az összes elképzelhető fájdalommal keltem

A beugró Andrea Iannone az utolsó előtti helyen zárta a sepangi sprintet. Az olasz pilóta a viadal után azt emelte ki, hogy mennyire kemény a MotoGP fizikai szempontból, még a Superbike-világbajnoksághoz képest is.

Emlékezetes éve van idén Andrea Iannonénak. Miután letöltötte a doppingvétség miatt kapott négyéves eltiltását, a Superbike-világbajnokságon talált magának ülést. Az ottani teljesítményével pedig meggyőzte a VR46 vezetőit, hogy ő helyettesíthesse a műtétre kényszerülő Fabio Di Giannantoniót a Maláj Nagydíjon. Iannone azt már pénteken megtapasztalta, hogy nem könnyű beugróként elvezetni egy MotoGP-gépet.

Iannone: Ez egy nagyon más motor, egy másik MotoGP

Viszont az első igazi erőpróba a szombati sprinten jött el számára. Az olasz motorosnak öt év kihagyása után kellett ismét megállnia a helyét egy királykategóriás versenyen. Végül a tizenhetedik helyről rajtolva utolsó előttiként ért célba, csak Lorenzo Savadorit, az Aprilia tesztpilótáját tudta maga mögé utasítani. Ám azt egyáltalán nem lehetne mondani, hogy szégyent vallott, hiszen nagyjából tudta tartani a lépést a mezőny hátsó részével, pedig ez nem volt könnyű neki.

„Micsoda erőfeszítés! Igazából nemhogy a teljes sprinten, hanem csak egy körön tudtam kiaknázni a potenciálomat – mondta viccelődve Iannone a fizikai állapotára utalva. – Könnyen végig tudnám csinálni a versenyt, úgy, hogy 1:59.5 másodperc alatti köröket teljesítek, de ahhoz fizikailag rendesen fel kellene készülnöm.”

„Fogalmam sem volt arról, hogy ez ilyen lesz, a Superbike-vb-on még az egy százalékát sem kapjuk annak az aerodinamikai terhelésnek, ami itt, a MotoGP-ben ér – hasonlította össze a két sorozatot. – Itt minden nehezebb, például kimerítőbb a fékezés, és a gyors lassulás a kanyarbemeneteket is nagyon megterhelővé teszi. Nagyon kemény a kigyorsítás, nagyon kemény a fékezés, nagyon kemény a kanyarodás. És ráadásul mindig mindent a lehető legjobban kell csinálnod, mert ha egy kicsit is lelassulsz, azonnal sokat veszítesz a köridők szempontjából.”

Petrucci intelme a visszatérő Iannonénak: Minden csak addig szép, amíg az ember motorra nem ül

Bár egyre inkább ismeri ki a tavalyi Ducatit, Iannone nem számít arra, hogy a főfutamon jobb eredményt ér el. „Az a probléma, hogy amikor rájössz, a határ mindig előrébb van, akkor csak mindent még jobban kell csinálnod – magyarázta. – Ma már kezdtem nagyjából megérteni, hogy hol vannak a Ducati határai, mivel ezt csak versenytempónál lehet igazán megtenni. Minél keményebben húzod a gázt, annál erősebben fékezel, és annál gyorsabban mész.”

„Most már tudom, hogy milyen a mai MotoGP – tette hozzá. – Azt előre mondták nekem, hogy nagyon fizikális, de ezt addig valójában nem érted, amíg fel nem ülsz a motorra… És persze véletlenül sem egy könnyű pályán vagyunk, ahol enyhe az időjárás. Ma reggel az összes elképzelhető fájdalommal keltem fel, amelyet egy ember csak érezhet. Aztán reggel, amikor sétáltam, azt a sarkamon tettem, mivel a lábujjaim annyira fájtak! A futamon pedig ezeket is végig használtam, nyilván. Képzeljétek el, így milyen lesz a holnapi 20 kör! De nem gondolok erre – ez határol be leginkább, szóval hagy ne gondolkozzak rajta.”

Petrucci intelme a visszatérő Iannonénak: Minden csak addig szép, amíg az ember motorra nem ül