back to top
2024. november 24. 05:19
KezdőlapMotoGPQuartararo: Pár nap alatt nagy lépést tettünk előre

Quartararo: Pár nap alatt nagy lépést tettünk előre

Fabio Quartararo elégedett a Maláj Nagydíj hétvégéjével, pláne annak fényében, ami a főfutam első rajtjánál történt. A francia versenyző ugyan használt gumikkal és motorblokkal vágott neki a vasárnapi viadalnak, de az egyébként nehezebben kezelhető elektronika meghozta gyümölcsét.

Kiváló hétvégén van túl Fabio Quartararo. A 25 éves versenyző idénybeli két legjobb futameredményét érte el, ha levesszük a jerezi káoszos sprintet, amikor a rengeteg bukásnak köszönhetően ért be harmadikként, majd a büntetése után ötödikként rangsorolták. Múlt héten szombaton viszont csak Francesco Bagnaia esett ki előle, és úgy szerezte meg az ötödik pozíciót, míg másnap Franco Morbidelli és Marc Márquez bukása után lett hatodik.

Bagnaia szenzációs csata után odázta el a bajnokavatást az ijesztő balesettel induló sepangi futamon

Rajtuk kívül Jack Miller is előle indult, de ő a verseny érdemi részén már nem volt ott. A két gyári KTM-es ugyanis pont Quartararóval együtt keveredett balesetbe, és közülük csak a francia pilóta tudott felállni az újraindításra. Mindezt azok után, hogy a bukást követően egy ideig ő is a földön maradt, majd jól láthatóan sántított.

Megszületett a sportfelügyelői döntés a rémisztő rajtbaleset ügyében

Azután, ami ezen a hétvégén történt, boldogok lehetünk – nyilatkozta a Yamaha motorosa, aki hozzátette, több szempontból is hendikeppel indult, ugyanis nem mindenből a legújabbat kapta. – A második futamot használt abroncsokon kezdtem meg. Egy nagyon régi, rendkívül lassú motorblokkal indultam a versenyen.”

A gumik még nem is jelentettek akkora hátrányt, hiszen háromkörösek voltak, az erőforrást illetően pedig pénteken ő is kipróbálta a legújabb változatot, de hamar hibát észlelt, így a hétvége hátralévő részében nem használta. Ellentétben az elektronikával, amelyen jelentősen változtattak. „Az elektronika terén tettünk egy lépést előre, ez egyértelmű, de egy-egy terület finomhangolásával nem fogunk fél másodpercet javulni, hanem egy-egy tizedet” – magyarázta.

Quartararo hamar hibát észlelt a Yamaha új motorblokkjában, amellyel Rins bejutott a Q2-be

Quartararo még szombaton úgy fogalmazott, hogy „jelenleg sokkal inkább én vagyok a kipörgésgátló”, vagyis a módosítások révén nehezebben vezethetővé vált a motor. Azonban még így is versenyképesebbnek bizonyult. „Nem egészen, de alapvetően egy kicsit olyan – felelte arra a kérdésre, hogy az új elektronika révén a régi 500 köbcentiméteres gépekre hajaz-e a Yamaha. – Sokkal jobban kell irányítanom, és jóval nehezebb számomra a motorozás, de jobb a teljesítményünk, mi pedig ezt keressük. Sokkal nehezebb használni a gázt, és kihozni a legjobb teljesítményt, de úgy vélem, pár nap alatt nagy lépést tettünk előre.”

Quartararo remek eredményének köszönhetően szinte biztos, hogy megőrzi tizenharmadik helyét a tabellán, az pedig matematikailag is eldőlt, hogy ő végez a legelőrébb a japán márkájú motort hajtó versenyzők közül. Csapattársa, Álex Rins nyolcadik lett a főfutamon, a kettőjük által szerzett pontok révén pedig a Yamaha megelőzte a Trackhouse-t a csapatok közötti összevetésben, jelenleg 2 egységgel állnak jobban, mint az újonc istálló.

Így áll a MotoGP-tabella a Maláj Nagydíj után