back to top
2024. november 07. 16:57
KezdőlapNégykerékRossi a pocsék szezonzáró után fontos lépést tett afelé, hogy esetleg felkerüljön...

Rossi a pocsék szezonzáró után fontos lépést tett afelé, hogy esetleg felkerüljön a csúcskategóriába

Valentino Rossiék utolsóként értek célba a Bahreini 8 órás versenyen, de ennek ellenére megtartották az összetettbeli hatodik helyet. Rossi a szezonzárót követően tesztelhette a BMW hiperautóját. Az újoncoknak tartott gyakorláson pedig ő futotta a második legjobb időt.

Szombaton rendezték meg az autós Endurance Világbajnokság (WEC) szezonzáróját. Ahogy az idény többi futamán, úgy a Bahreini 8 órás versenyen is rajthoz állt Valentino Rossi a WRT csapat 46-os rajtszámú autójának egyik pilótájaként. Az LMGT3-as kategóriájú BMW volánja mögött ezúttal is Maxime Martinnel és Ahmad al-Hartival váltották egymást. Ám az előző fordulóval szemben – Japánban begyűjtötték az idei második dobogójukat – a bahreini nem sikerült jól nekik.

Rossiék újra dobogóra állhattak, amihez a Doktor hihetetlen hajrája is kellett

Már az időmérőn is látszott, hogy a csapat nem találja a jó beállításokat, hiszen csak a tizenharmadik rajthelyet szerezték meg. Innen aztán nem is igen tudtak előrelépni, szinte végig a legjobb tízen kívül haladtak, majd tizennegyedikként zártak. Ez most a kiesők miatt az utolsó helyet jelentette a pályán, de az mindenképpen felmenti őket, hogy a testvérautójuk közvetlenül előttük ért célba. Abban mindenesetre szerencséjük volt, hogy az 54-es rajtszámú Ferrari legénysége sem tudott megvillanni, így a Doktor egysége összetettben az előkelő hatodik pozícióban fejezte be az idényt.

„Ez volt az első WEC-szezonom, amelyet a BMW-vel és a csapattal teljesítettem az LMGT3-as kategóriában – olvashatóak Rossi szavai a WRT hivatalos honlapján. – És ez a bajnokság nagyon egyedi. Voltak jó, de nagyon nehéz versenyeink is. Így a szezon végén a két dobogós helyezésünknek mindenképpen örülhetünk, bár győzelmet sajnos nem ünnepelhettünk.”

Egyébként az sokáig kérdéses volt, hogy Rossi jövőre újra az Endurance Világbajnokságon fog-e versenyezni. Az olasz pilóta ugyanis a MotoGP-ből való 2021-es visszavonulása után eredetileg „lassítani” akart, ám azzal, hogy idénre a WEC mellett a GT World Challenge Europe Endurance Cupot is bevállalta, ismét szinte az egész évben úton volt. Ezt pedig a barátnője, Francesca Sofia Novello rossz szemmel nézte, főleg azóta, hogy terhes lett második gyermekükkel. Azonban Bahreinben végre kiderült, mi lesz 2025-ben Rossival: a futam alatt ő maga árulta el, hogy továbbra is a WEC-ben, méghozzá az LMGT3-as mezőnyben fog feltűnni. Ez egyben valószínűleg azt is jelenti, hogy a GT World Challenge Europe viadalain nem lehet majd találkozni vele.

Csodálatos hír, Valentino Rossiék ismét babát várnak (képek)

Bár jövőre ismét egy LMGT3-as autóval fogja megmutatni a tudását, nem kizárt, hogy később fellép a csúcskategóriába. A feltételezésnek az az alapja, hogy a szezonzáró után, az újoncok tesztjén kipróbálhatta a BMW M Hybrid V8-at, vagyis a bajor gyártó hiperautóját, LMDh kategóriás gépét. Az épp csak megismert technikával pedig egyáltalán nem vallott szégyent, hiszen a második helyen zárta a napot. Mellékesen az első Arthur Leclerc, a Forma–1-ből ismert Charles Leclerc öccse lett egy Ferrari 499P-vel, aki 117 ezredmásodpercet adott a kilencszeres világbajnoknak.

Rossi számos kört tett meg a bahreini pályán, majd a leintés előtt kétszer is friss közepes keverékű Michelin gumik kerültek fel az autójára. Végül ezekkel sikerült megfutnia az 1:50.577-es időt, bár ez nem ment neki problémamentesen. „Kicsit peches voltam, mert talán így két szett gumival lehetett volna még javítani ezen az időn – mondta. – De az első szettel piros zászlót kaptam, a másodikkal pedig, amikor nyomni kezdtem, dugóba kerültem a GT3-as autókkal, és megpördültem. Normális esetben, amikor megpördülsz, tönkreteszed a gumijaidat, de szerencsére most nem ez történt: újra tudtam indulni, és meg tudtam futni az 50.5-ös időt.”

„Az első pillanattól kezdve nagyon jól éreztem magam az autóval és a gumikkal – magyarázta az Instagram-oldalára kiderült videóban. – Sok erő van az autóban, de azért könnyen kiismerhető. Nagyon tetszett az ABS nélküli fékezés, mert így jobban tudsz a saját stílusodhoz alkalmazkodni, bár talán többet is hibázol. Egy GT3-ashoz képest egy LMDh autóval kevésbé kell aggódnod a gumikopás miatt, és a használatos ívek tekintetében jobban hasonlít a motorokra. Nem kell annyiszor használni a rázóköveket, mint más autókkal, ez pedig tetszik nekem, mert jobban hasonlít a MotoGP-re.”

Persze azt le kell szögezni: bármennyire is jól ment Rossi a teszten, egyáltalán nem biztos, hogy éles körülmények között valaha is helyet kap egy hiperautóban, sok nála ezen a téren tapasztaltabb pilóta sohasem jut ilyen lehetőséghez. Az viszont talán nem véletlen, hogy a GT World Challenge Europe helyett az Endurance Világbajnokságot választotta…

Rossi új szerepben mutatkozott be, frappánsan reagált a riválisaival viccelődő obszcén kérdésre