Luca Marini úgy véli, a Ducati tönkreteszi a MotoGP-t a brutális fölényével. Az olasz pilóta szerint ugyanakkor a Hondából hamarosan második erő lehet, és azt is elárulta, hogy a szenvedés ellenére mindig szívesen vezette a japán márka motorját.
A Ducati folyamatosan fejlődött az elmúlt években, és az előző két szezonban már brutális volt a márka fölénye a MotoGP-ben. Azonban, ha lehet, az idei évben még tavalyhoz képest is szintet léptek: 2023-ban 28 pontot vesztettek a gyártók bajnokságában a maximálisan elérhető mennyiséghez képest, idén viszont ez mindössze 18 egység. Arról nem is beszélve, hogy a második helyezett KTM kevesebbnél tart, mint egy éve, ami annak a jele, hogy a bolognaiak átlagosan több motorral sajátítják ki az első helyeket.
Ha valamelyik pilóta elesik, és a versenygép nem sérül meg túlságosan, akkor sokszor így is pontszerző helyen ér célba. Ezt legutóbb Luca Marini a saját bőrén tapasztalta meg Marc Márquezzel és Franco Morbidellivel szemben, és el is mondta, hogy a Hondák ilyenkor leginkább mozgó akadályra hasonlítanak. Az olasz versenyző ekkor humorosan fogalmazott, ugyanakkor komolyan azt gondolja, hogy ez nem tesz jót a sorozatnak.
„Olyanok vagyunk, mint a bowlingbábuk” – Marini mozgó akadályhoz hasonlította a Hondákat
„Jelenleg minden tekintetben olyan, mintha másik bolygóról jönnének – utalt a Ducatira. – Javítanunk kell a saját teljesítményünkön, de annak is meg kell találnunk a módját, hogy valamit elvegyünk tőlük, mert úgy vélem, momentán teljesen tönkreteszik a bajnokságot. Szóval ki kell találnunk valamit. Meg fogjuk próbálni, hiszen szerintem most a Yamaha nagy lépést tett előre. Fantasztikus hétvégét teljesítettek [Sepangban]. Éppen ezért fontos, hogy hamar visszajöjjünk, és javítsunk a teljesítményünkön, amilyen gyorsan csak tudunk, mert most már lehetséges. A többi gyártó küszködik, és ha ügyesebbek és okosabbak vagyunk náluk, akkor úgy vélem, második erő lehetünk a bajnokságban, ha a következő évben megtesszük a megfelelő lépéseket.”
Marini szájából azért hangzik érdekesen ez a mondat, mert az előző három évet még egy Ducatin töltötte, a VR46 színeiben. Ebben az időszakban pedig nem adta jelét annak, hogy zavarná az olasz márka fölénye, pedig legkésőbb tavaly már igencsak nyomasztó volt. Igaz, akkor nem volt maradéktalanul elégedett a saját teljesítményével, és most a szenvedés ellenére összességében boldogabb.
„Nagyon jól tudom, hogy ha képes leszek megtenni a megfelelő lépéseket, illetve a megfelelő fejlesztéseket végrehajtani magamon, valamint a projekten és a motoron is, akkor jönni fognak az eredmények – fogalmazott még korábban a MotoGP hivatalos podcastjában. – Nekem jelenleg nem számít, hogy két pontot, nullát vagy tízet szereztem. Tavaly nyolcadik lettem, de nem voltam elégedett. Szóval idén a huszadik [valójában jó eséllyel a 22. – a szerk.] helyen fogok végezni, de boldogabb vagyok, mert tudom, hogy egy olyan projekt részese vagyok, amely a jövőben nagyszerűvé válhat, és a következő években megérkezhet a bajnoki harcba. Szóval nagyon jó és fényes az itteni jövőkép, én pedig továbbra is így akarok dolgozni, és minden nap javulni a motoron töltött időnek köszönhetően, mert remek munkát végezhetünk.”
A MotoGP mezőnye rendkívül intenzív időszakon van túl, hiszen hét hétvége alatt hat fordulót teljesítettek. A Hondánál ráadásul korábban is gyakran gurultak pályára, hiszen az év folyamán rengeteg privát tesztet bonyolítottak le, amelyeken az idén életbe lépett koncessziós szabályok értelmében már az állandó versenyzők is részt vehettek. Marini azonban nem sokallt be a rengeteg munkától.
„Nem fáradtan, de kimerülten érkeztem meg az idény utolsó szakaszába, mert a vége felé szerintem minden vagy majdnem minden héten a motoron ültem – jelentette ki. – Szóval elég kemény, de minden alkalommal mosolyogva [szállok fel], és próbálom a legjobbat kihozni magamból, mert végső soron rendkívül szerencsés vagyok, hogy MotoGP-motoron ülhetek, még úgy is, hogy ezt minden héten megteszem, mert mindig élvezem a vezetést. Szóval ez egyszerűen remek érzés. Igyekszem élvezni ezt az egészet. Az biztos, hogy a futamok befejezése és a minél több információ gyűjtése nagyon fontos a mérnökök számára, hogy legyenek elemezhető adataik, mert amikor az ember csak egy rövid etapot teljesít az edzésen, akkor csupán két-három kört lehet kielemezni. Egy teljes futamon huszonhétszer megy körbe, ami más mennyiségű adatot jelent.”