Johann Zarco elárulta, a Maláj Nagydíj időmérőjén próbálta követni Pedro Acostát, ám a 20 éves újonc szándékosan szabálytalankodott, így erre nem volt esélye. Könnyen lehet, hogy a versenyzőknek jövőre már nagyobb árat kell fizetni egy ilyen kihágásért.
Bár ez a nézők számára nem feltétlenül volt észrevehető, érdekes jelenet játszódott le a Maláj Nagydíj királykategóriás időmérőjén, annak is az első szakaszában. Johann Zarco a végén örülhetett, hiszen a legjobb körrel jutott tovább a Q2-be, pedig a hajrában nem jött össze az, amit előzetesen eltervezett, és nem tudta követni Pedro Acostát.
Bagnaia ki tudta használni Martín hibáit az űridőket hozó sepangi kvalifikáción
A spanyol pilóta ugyanis szintén szélárnyékot szeretett volna szerezni, így elhúzott tőle, ám ezt nem a pályán, hanem még a bokszutcában tette meg. A GasGas újonca alighanem tökéletesen tisztában volt vele, hogy ezzel szabályt szeg, ám hajlandó volt megfizetni cselekedetének árát. Más kérdés, hogy utólag teljesen feleslegesnek bizonyult az akció, hiszen Brad Bindertől 39 ezreddel elmaradva csupán harmadikként zárt, így lemaradt a kvalifikáció második felvonásáról.
„Az első próbálkozásom után nem tudtam, hogyan tudnék gyorsabban menni, és követni akartam valakit – nyilatkozta Zarco. – Azonban nem tudtam utolérni Pedrót, mert nagyon gyorsan hajtott a bokszban. Szerintem kikapcsolta a bokszutcai sebességkorlátozást. Kétszer is megtette, Ausztráliában és itt is. Tudja, hogy ezért ezerötszáz euró büntetés jár. Szóval tisztában van vele, hogy ha utol akar érni valakit, az ezerötszáz euró lesz. Ez a MotoGP-stílus.”
Acosta tanult korábbi kálváriájából, és futamának „kukázása” helyett inkább visszavett
Valóban, a jelenlegi szabályok lehetővé teszik az effajta trükközést, és a pilóták adott esetben nem is riadnak vissza tőle, hiszen az 1500 euró, vagyis több mint 600 ezer forint számukra nem egy magas tétel. Az előírások szerint egy adott forduló során elkövetett első kihágásért ennyit kell fizetniük, amennyiben nem lépik át túlzottan az egyébként megengedett 60 km/h-s sebességhatárt.
„Az egyazon hétvégén elkövetett újbóli szabálysértések minden egyes alkalommal magasabb bírságot vonnak maguk után, és az egy hétvégén 3 kihágást elkövető versenyző további büntetéseket is kaphat – szól a szabályzat vonatkozó része. – A túlzottan nagy sebesség, valamint a szezon során többször elkövetett szabálysértés magasabb pénzbírságot vonhat maga után, és további szankciók is kiszabhatóak a FIM MotoGP-sportfelügyelőinek megítélésétől függően.”
Ugyanakkor könnyen lehet, hogy jövőre bezárul ez a kiskapu, pontosabban már nem lesz érdemes bevállalni a szabálytalanság következményeit. Simon Crafar, a MotoGP pályaszéli riportere ugyanis elhintette, hogy 2025-re megváltoznak a nem túlzott sebességátlépésre vonatkozó büntetési tételek, ami minden bizonnyal szigorítást jelent. Az új-zélandi expilóta hozzátette, ennek semmi köze ahhoz, hogy a következő idénytől Freddie Spencert váltva ő lesz a Sportfelügyelői Bizottság elnöke.
Távozik posztjáról a sokat kritizált világbajnok, új vezetője lesz a MotoGP sportfelügyelőinek