back to top
2024. november 14. 04:56
KezdőlapSuperbikeRazgatlıoğlu nem akar leállni, jövőre tovább javítaná saját elképesztő rekordját

Razgatlıoğlu nem akar leállni, jövőre tovább javítaná saját elképesztő rekordját

Toprak Razgatlıoğlu jövőre ismét megdöntené a legtöbb zsinórban aratott futamgyőzelem csúcsát a Superbike-világbajnokságban. A gyári BMW versenyzője elárulta, egyelőre nem volt alkalma tesztelni új motorját, és a törökországi ünneplést is felidézte.

Toprak Razgatlıoğlu idén visszatért a Superbike-világbajnokság trónjára, és 2021 után ismét a tabella élén végzett. Mindezt úgy, hogy az első évét teljesítette a BMW-vel, miután 2023 végén elhagyta a Yamahát. Azonban a felek meglehetősen gyorsan egymásra találtak, így a török pilóta lett a sorozat történetének harmadik pilótája, aki két különböző gyártóval felért a csúcsra.

Ez lett a végeredménye a Superbike-vb 2024-es kiírásának

Ráadásul ezt nem akárhogyan tette: sérülés miatt lényegében két teljes hétvégét ki kellett hagynia, a maradék harminc versenyből pedig tizennyolcat megnyert. Ráadásul ebből tizenhármat zsinórban, amivel megdöntötte Jonathan Rea és Álvaro Bautista rekordját. Razgatlıoğlu azonban itt nem akar megállni, és 2025-ben tovább javítana a csúcson.

Bautista meglepődött, Rea nem találja a szavakat – így méltatták Razgatlıoğlut legnagyobb riválisai

Mi következik számomra? – tette fel a költői kérdést. – Zsinórban tizenhárom győzelmet arattam, jövőre újra meg kell dönteni a rekordot. Ez egy jó cél, egy nagyon magas cél, de ismét mindent meg fogok próbálni.” A 28 éves motoros előtt már csak gyártók vannak: az ő győzelmi szériájához csapattársa, Michel van der Mark hozzátett még egyet, így a BMW tizennégy diadalnál állt meg, míg a Ducatinak egy tizennyolcas és egy jó eséllyel megdönthetetlen harmincötös sorozata is van.

Mindezt a BMW M1000 RR legújabb változatán teheti meg, hiszen a bajor márka jelentős módosításokkal várja a következő idényt. Az első verziót Aragóniában már tesztelhette volna, ám az esőzés nem tette lehetővé, hogy pályára guruljon. Éppen ezért technikai szempontból egyelőre nem sok újdonsággal tud szolgálni.

Az első [változás] az, hogy az egyes rajtszámot használjuk – jelentette ki. – Ez ismét szép lesz. Még nem teszteltem, mert Aragóniában az időjárás kicsit megnehezítette, ezért töröltük a tesztet. Az alapmotor csodálatos, de a versenymotort nem ismerjük. Lesz egy tesztünk, de nem tudom, mikor, mindenesetre gyönyörűnek tűnik. Ahhoz viszont vezetnem kell a motort, hogy meg is értsem.”

Aragóniában a BMW tesztpilótájaként tevékenykedő Sylvain Guintoli vezette a motort, de az eső miatt nem sok releváns információt gyűjtött. A szezonzárót követő jerezi teszten Markus Reiterberger is csatlakozott a korábbi világbajnokhoz, az állandó versenyzők viszont nem ültek motorra. Ami Razgatlıoğlut illeti, ő éppen hazájában fiesztázott a bajnoki cím megszerzése után.

A Bimota már a második napon kisajátította az első két helyet a Superbike-vb jerezi tesztjén

Törökországban sokan kijöttek a repülőtérre ünnepelni, hihetetlen volt – idézte fel az utolsó futamhétvégét követő napokat. – Most már egyre híresebb vagyok, amit megértek, mert sokan ismernek. Amikor elmegyek Isztambulba, a forgalomban mindenki elkezd dudálni, ami nagyon jó. Rendkívül boldog vagyok, mert mindenki támogat.”

Razgatlıoğlu továbbra is a MotoGP-ben akar versenyezni, de Marc Márquez példáját nem követné