Joan Mir finoman szólva sem elégedett a Hondával a montmelói teszt után, mondván, olyan alkatrészeket próbálgatott, amelyekkel már korábban is kísérletezett. A spanyol versenyző azonban igyekszik nem elveszíteni a hitet.
Alighanem túlzás nélkül kijelenthető, hogy a Honda története legrosszabb szezonját produkálta a MotoGP-ben. Az már nem új keletű, hogy az utolsó helyet szerezték meg a konstruktőri bajnokságban, de amíg tavaly 185 pontot szereztek, addig idén csak 75-öt. Szintén nem túl elismerésre méltó adat, hogy a négy állandó versenyzőből csak Johann Zarco járt a Q2-ben.
A keddi teszt ennélfogva egy új kezdetet jelenthetett volna az aszakaiak számára. Azonban kiderült, hogy nem a Honda nem is hozott új alkatrészeket a helyszínre. Persze voltak olyan elemek, amelyeket éles körülmények között még nem vetettek be, de privát teszten vagy adott esetben versenyhétvégén már kipróbáltak. Joan Mir nem is volt elégedett.
„Az a helyzet, hogy nem sok minden volt, amit tesztelhettem volna – nyilatkozta. – Korábban már mindent kipróbáltam, szóval most ennyi történt. Az ember többet vár egy ilyen fontos teszttől, mint ez, a szezon végi teszt. Nem tudok sokkal többet mondani. Hogyne lennék dühös? Megvannak az időpontok a dolgok érkezésére, de jelen esetben nem érkeztek meg A-ra és B-re sem. Hála istennek jövő héten lesz egy tesztünk, de egyértelmű, hogy nem vagyok boldog, ennek nem lehet örülni. Mindannyian ebben a csónakban ülünk, mindannyian ki akarunk kerülni ebből a helyzetből, ez nyilvánvaló, és ezt én is tudom, de ha ezen a teszten nincs semmink, nem tudom, mire számíthatok a jövő heti teszten. Még mindig ugyanabban a helyzetben vagyunk, mint korábban, messze vagyunk, és meglátjuk, hogy jövő héten kicsit közelebb tudunk-e kerülni.”
Martín bukott az Apriliával, Bastianini rommá törte a KTM-et, Álex Márquez zárt az élen a teszten
Ami a végeredményt illeti, a legjobb Honda ezúttal is Zarcóé volt, aki az élen záró Álex Márquez mögött 813 ezreddel maradt el a tizedik helyen. Mir hozzá képest is 354 ezredes hátrányban volt a tizenötödik pozícióban. A 27 esztendős pilóta érezhetően csalódott volt, de igyekszik nem elveszíteni a reményt a fejlődésben.
„Valami olyasmiben reménykedtem, ami többet javít a projekten – fogalmazott. – Ez nem a legjobb alkalom a számvetésre. Hetven kört tettem meg olyan dolgokkal, amelyeket már legalább kétszer teszteltem. Szerintem a csapatban is mindenki többet várt. Nagy szükségünk lett volna rá, hogy új motort hozzunk ide, és meglássuk a fényt [az alagút végén]. Apróságok jöttek az év során, mert folyt a munka, és talán emiatt volt késlekedés, de többet vártunk. Az embernek hinnie kell, mert még két évig itt kell lennem.”
Mir arra utalt, hogy bár korábban felmerült a távozása, de végül 2026-ig hosszabbított a Hondával. Ugyanakkor az idén történteket figyelembe véve a spanyol versenyző megtartásának szempontjából is kulcsfontosságú, hogy a márka zárod határidőn belül visszatérjen az élmezőnybe, vagy legalább annak közelébe, máskülönben legkésőbb 2026-ban jó eséllyel végleges búcsút vesznek egymástól.