Álvaro Bautista és Sam Lowes estek el a legtöbbször az idei Superbike-világbajnokság nagydíjhétvégéin, míg Toprak Razgatlıoğlu szintén holtversenyben a lista alján zárt – legalábbis állítólag. Összességében szinte ugyanannyi bukás történt, mint tavaly, de ez a többi sorozat esetében nem mondható el.
Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, elkészítették a Superbike-világbajnokság bukási statisztikáját. Ebből kiderül, hogy az állandó versenyzők közül melyik pilóta hányszor került a földre, már ami a nagydíjhétvégék pályaeseményeit, vagyis a szabadedzéseket, a Superpole-okat, a bemelegítéseket, valamint a futamokat illeti.
A ranglista élén Álvaro Bautista és Sam Lowes zártak, hiszen mindketten tizenhét alkalommal estek el a szezon során. Ironikusan lehetne mondani, hogy a gyári Ducati versenyzője legalább ebben az élen zárt, de egyrészt ez nyilvánvalóan nem egy dicsőséges mutató, másrészt, ha mindenképpen egy „győztest” kellene hirdetni, akkor a brit pilóta lenne az. A Marc VDS motorosa ugyanis egy teljes forduló mellett további három futamot kihagyott, vagyis kevesebb „lehetőségből” hozta ezt össze, mint a spanyol pilóta, aki csak a második magny-cours-i viadalról hiányzott.
A Superbike-vb hivatalos honlapja által közzétett adatok alapján a lista alján szintén holtverseny alakult ki Toprak Razgatlıoğlu és Adam Norrodin között. A fent említett okokból a legjobb teljesítményt ebben is a világbajnok nyújtotta, hiszen a maláj motoros több hétvégéről hiányzott, de egyfelől a kettőből az egyik súlyos következménnyel járt, másfelől elképzelhető, hogy valójában nem is ők rendelkeznek a legkevesebb eséssel.
Who hit the deck the most in 2024? 🤯
12 rounds, countless twists, and plenty of drama! With the #WorldSBK season wrapped up, it’s time to dive into the falls table 💥
Check out the FULL report 👉 https://t.co/f1o7BADfup pic.twitter.com/XrQnm8Bock
— WorldSBK (@WorldSBK) November 15, 2024
A huszonhárom állandó versenyző közül ugyanis egyvalaki valamilyen oknál fogva nem került fel a ranglistára. Ez pedig nem más, mint Philipp Öttl. Hogy a GMT94 pilótájának volt-e bukása, bevalljuk őszintén, nem tudjuk, mindenesetre mi egyet sem tudunk felidézni, és nem is találtunk. Ami tény, hogy a három kiesésének egyike sem abból adódott, hogy eldobta a motort. Ugyanakkor az a tény, hogy a hivatalos honlapon még csak meg sem említették, akkor is furcsa, ha valóban esés nélkül zárt, ugyanis a női világbajnokságot megnyerő Ana Carrasco esetében ezt például kiemelték, arról nem is beszélve, hogy akkor az sem lenne igaz, hogy Razgatlıoğlu és Norrodin vannak a lista alján. Ennélfogva könnyen lehet, hogy az sem felel meg a valóságnak, hogy a török motoros zsinórban a második évben produkálta a legkevesebb bukást.
Ha a Superbike-vb mellett a másik három sorozatot is belevesszük a számításba, akkor összesen 652 bukás történt az idény során. Ez 129-cel több a tavalyinál, és a női vb bevezetése csak részben magyarázza az emelkedést. Bár a legnagyobb géposztályban 172-ről 171-re csökkent az esések száma (fordulónként átlagosan 14,25), a Supersport-vb-n 220-ról 258-ra (fordulónként 21,5), a Supersport 300-as vb-n pedig 131-ről 161-re nőtt (fordulónként 20,125), míg a női vb első idényében összesen 62-szer dobták el a motort (fordulónként kb. 10,333).
Ami a pályákat illeti, a legtöbb, szám szerint 81 bukás Misanóban történt, nem meglepő módon egy olyan helyszínen, ahol mind a négy kategória mezőnye pályára lépett. A második pozícióban Magny-Cours zárt 71-gyel, ott az esős időjárás dobta meg jelentősen az esések számát, míg a lista alján Phillip Island található 30-cal. A két legveszélyesebb pont a magny-cours-i 13-as és a jerezi 6-os kanyar volt egyaránt 20 bukással.