Fabio Quartararo szinte már nem is emlékszik, milyen az élmezőnyben végezni, de nem csak ezért távozott jó érzésekkel a montmelói tesztről. A francia motoros karját időközben megműtötték, minden bizonnyal kompartment szindróma miatt.
Fabio Quartararo kifejezetten elégedetten zárhatta a montmelói tesztet, hiszen ő volt a legközelebb az élen végző Álex Márquezhez. A 25 éves pilóta egészen pontosan 396 ezreddel maradt el a Gresini versenyzőjétől, így másodikként fejezte be a hétórás körözést. A 2021-es MotoGP-világbajnok szinte már nem is emlékszik, milyen az élmezőnyben lenni.
Martín bukott az Apriliával, Bastianini rommá törte a KTM-et, Álex Márquez zárt az élen a teszten
„Ez csak egy teszt, de elfelejtettem [milyen elöl lenni] – nyilatkozta. – Általában lapozni kell [a nevemhez]. Jó érzés, amikor az ember az eredményjelző tetején látja a nevét. Még ha csak teszt is, jó érzéssel megy haza. Még mindig nagyon messze vagyunk az élmezőnytől, de most legalább tudtam élvezni, nagyszerű tempót diktáltam és jó köröket futottam.”
Persze Quartararo is tisztában van vele, hogy egy teszten nem a puszta köridő és főleg nem a helyezés a lényeges. Ahogyan a többi gyártó, úgy a Yamaha is jó néhány alkatrésszel kísérletezett: a francia versenyző új aerocsomagot, illetve átalakított vázat, lengőkart és motorblokkot próbált ki, amelyekkel alapvetően elégedett volt.
„Az új váznak köszönhetően néhány területen javultunk egy kicsit – árulta el. – A tapadást illetően még nem fejlődtünk, de az a terv, hogy Malajziába olyan csomagot vigyünk, amely teljesen más, és nagyobb lépést jelent. Az egyenes és a teljes bedőlés közötti szakaszon javultunk, ez volt a legnagyobb előrelépés. Most a bedőléstől a motor felszedéséig tartó szakaszon kell fejlődnünk. A kanyarbejáratot illetően viszont már rátaláltunk az irányra, vagyis most annak kell megtalálnunk a módját, hogy a kijáraton javuljunk.”
„Egy új motorblokkot is kipróbáltunk, és egy új burkolattal is kísérleteztünk – folytatta. – Alapvetően nem az volt a terv, hogy jobb legyen, hanem hogy ugyanolyan érzést nyújtson. Az új lengőkarral ugyanez a helyzet. Nem az volt a lényeg, hogy javuljunk vele, hanem hogy lássuk, tudjuk-e használni némi súlycsökkentésre.”
Yamaha mates having a debrief here 🗣️@FabioQ20 🤝 @jackmilleraus#BarcelonaTest pic.twitter.com/GhhAh2AIAM
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) November 19, 2024
Quartararo ismét hangsúlyozta, mennyire fontos, hogy a Pramac érkezésének köszönhetően immáron négy motorral rendelkeznek, ráadásul az érkező versenyzők különböző márkáktól jöttek. A közvetítésben látható volt, hogy néhány percig Jack Millerrel beszélgetett, aminek kapcsán elmondta, afelől érdeklődött az ausztrál motorosnál, hogy milyen érzései vannak. A 11-szeres királykategóriás futamgyőztes hangsúlyozta, egy nap nem elég a motor teljes megértéséhez, de fontos volt meghallgatni a visszajelzéseiket, a motornak ugyanis van néhány erőssége, de vannak gyengeségei is.
Arm surgery done ! Few days of rest and ready to train 😈 pic.twitter.com/nkgGtMoCSz
— Fabio Quartararo (@FabioQ20) November 22, 2024
Pénteken késő délelőtt pedig az is kiderült, hogy mi volt Quartararo egyik első dolga a teszt után. A francia versenyző közösségi médiás bejegyzéséből megtudhattuk, hogy megoperálták. Bár részleteket nem írt, de vélhetően kompartment szindrómáról, avagy angolul arm pumpról volt szó, hiszen a szezon során többször is panaszkodott arra, hogy a futam végére fájdalmakkal küszködött „Karműtét letudva – írta. – Néhány nap pihenés, aztán készen állok az edzésre.”