A barcelonai kollektív teszt után Somkiat Chantra és Ogura Aj is megosztotta az élményeit. A két újonc arról is beszélt, hogy számukra mi volt nehéz a MotoGP-gépük vezetésében.
A 2025-ös szezonban három újonccal lesz gazdagabb a MotoGP mezőnye. Ők hárman a keddi barcelonai kollektív teszten ülhettek fel először a motorjukra – egy ilyen alkalom pedig természetesen hihetetlenül fontos. Ez pedig nemcsak a Gresinihez csatlakozó Fermín Aldeguerre, hanem Somkiat Chantrára is hatással volt. Az LCR újdonsült pilótája 61 kört tett meg Hondájával, és bár ennek nincs sok jelentősége: 2:491 másodpercet kapott a leggyorsabbtól.
Majdnem elhányta magát a Ducati újonca, annyira ideges volt a teszt előtt
Viszont a lemaradásától tényleg nagyon könnyű eltekinteni, ha tudjuk, mennyire feszült volt a gyakorlás előtt. „Az biztos, hogy mielőtt felszálltam a motorra, olyan sokkban voltam, mintha majdnem szívrohamot kaptam volna közvetlenül azelőtt – nyilatkozta Chantra. – Amikor aztán felültem a motorra, azt mondtam magamnak, hogy »rendben, most megpróbáljuk kiismerni a motort és a viselkedését«.”
Az első thai MotoGP-pilóta a teszten elsősorban a Michelin-gumik és a karbonfékek megismerésére koncentrált, hiszen a Moto2-ben Pirelli-gumikat és acélfékeket használt, de eközben a királykategóriás motor sebessége is meglepte. „Nekem a keddi volt az első napom MotoGP-motoron, szóval főként a karbonfékek és a gumik működését próbáltam megérteni, hiszen ezek eléggé mások, mint a Moto2-esek – magyarázta. – Emellett a csapat mindig azt mondta, hogy próbáljak óvatos lenni a gumi bal oldalával, mert amikor az egyenesben mész, elég könnyen kihűl. Szóval próbáltam megtanulni, hogyan kell kezelni ezeket a gumikat.”
Az első thai MotoGP-pilóta sírva fakadt, amikor értesült a nagy hírről, majd felhívta az anyukáját
„Az első körömben megpróbáltam nyugodtan használni a féket és a gázt – idézte fel. – Aztán amikor az utolsó kanyarhoz értem, próbáltam teljesen elereszteni. Amíg a kijelzőre hajoltam, addig minden rendben volt. De amikor fékezni kezdtem, és felemeltem a fejem, nagyon gyorsnak éreztem a motort. Viszont aztán ez körről körre jobb lett.”
Ogura Aj friss Moto2-es világbajnokként érkezett meg a Trackhouse-hoz, tehát a teszten egy Apriliára szállt fel. A japán pilóta 86 kört tett meg, a leggyorsabbtól 2:143-mal maradt el. Ogurának nem volt könnyű, hogy a MotoGP sztárjaival kellett együtt köröznie. „Természetesen ezek a versenyzők mind idegessé tettek, amikor a pályán láttam őket, ahogy néhány kamera is. De azért kezelni tudtam a helyzetet” – mesélte.
Ogurát ezután megkérdezték arról, hogy mi okozta neki a legnagyobb nehézséget. „Talán az, hogy gázadás közben nyugodtan tartsam a motort, szóval a kigyorsítás volt nekem a legnehezebb – árulta el. – Itt ez egy kicsit más [mint a Moto2-ben]. Először a fékezést kell kijavítanom, az egész kanyarbejárati szakaszt, attól kezdve, hogy mikor fékezek, egészen addig, hogy mikor adok gázt. Ezt az egészet még sokkal jobban meg kell értenem, szóval ez az, amiben először szeretnék előrelépni.”
A Trackhouse főnöke semmit sem fog elvárni Ogurától, és a leigazolása veszélyeivel is tisztában van
„86 kört tettem meg, a leghosszabb etapom pedig azt hiszem, 10 kör körül volt – tért át egy másik fontos kérdésre, a fizikai állapotára. – Ezen a pályán teljesen rendben voltam, semmi gond sem volt a testemmel. De nem mentem egyhuzamban 20 kört, szóval majd meglátjuk, az milyen lesz. A teszt után rendben voltam, viszont a télen egy kicsit azért keményebben fogok edzeni, mint tavaly.”
Ogurát Chantrával ellentétben kevésbé lepték meg a karbonfékek és a MotoGP-gép tempója. „Minden rendben volt – állította. – Nagyobb meglepetésre számítottam, mint amilyen ténylegesen volt, két-három kör után már rendben volt a tempó. És nem igazán volt különbség az acélfékek és a karbonfékek között. Nekem ez nem volt drámai.”