szerda, december 4, 2024
KezdőlapMotoGPAkkora bajban van a KTM, hogy az mégis kihatással van a MotoGP-projektre?

Akkora bajban van a KTM, hogy az mégis kihatással van a MotoGP-projektre?

- Hirdetés -
- Hirdetés -

Sajtóértesülések szerint a KTM ideiglenesen leállítja MotoGP-motorjának fejlesztését, és a következő napokban a cég bemutatja a sportrészleg elkülönítéséről szóló tervét. Állítólag már a sorozat kereskedelmi jogait birtokló Dornánál is felmerültek kétségek azzal kapcsolatban, hogy az osztrák gyártó valóban ott lesz-e mind a négy motorjával a 2025-ös rajtrácson.

Ahogyan arról az utóbbi hetekben többször is beszámoltunk, egyre nagyobb a baj a KTM háza táján pénzügyi szempontból. Olyannyira, hogy a cég múlt héten fizetésképtelenséget jelentett, ami hatósági eljárást vont maga után. Ennek során pedig kiderült, hogy a vállalat tartozása még az eddig becsültnél is nagyobb mértékű, és a 3 milliárd eurót is elérheti.

Hogy ez milyen hatással van a mattighofeni márka MotoGP-projektjére? Nos, eddig minden érintett igyekezett megnyugtatni a közvéleményt. Hervé Poncharal, a Tech3 csapatmenedzsere még az idényzáró előtt elárulta, a legfelső vezetéstől kapott információi alapján e téren nem lesz baj, ahogyan új pilótája, Enea Bastianini is leszögezte, a maga részéről nem aggódik.

Újabb aggasztó hírek a KTM háza tájáról, fizetésképtelenné vált a cég

- Advertisement -

Ugyanakkor lehetséges, hogy a válság mégiscsak érinti ezt a részleget. Az Autosport információi szerint a montmelói szezonzáró hétvégén a KTM tájékoztatta a MotoGP vezetését a kényes pénzügyi helyzetéről, és a munkatársakat is megnyugtatták a folytatást illetően. Ugyanakkor megvitatták a motorfejlesztés esetleges szüneteltetését is.

A megbízható hírportál úgy tudja, hogy a téli szünettől kezdve egészen a sepangi tesztig valóban nem nyúlnak hozzá a versenygéphez. Hogy ez milyen hatással lesz a későbbi teljesítményükre, az majd kiderül, mindenesetre már a montmelói tesztre is meglehetősen kevés új alkatrésszel, csupán egy új burkolattal és néhány szélvédővel érkeztek. Ráadásul a tesztpilóták közül Dani Pedrosa és Pol Espargaró sem ült motorra.

A vártnál is nagyobb lehet a baj a KTM-nél, a szakértőt meglepte, mekkora a cég tartozása

A brit kiadványnál arról is írtak, hogy bár a KTM nem hivatalos úton biztosította csapatait, hogy a terveknek megfelelően négy állandó motorral vesznek részt a MotoGP következő idényében, a Dornánál már ezzel kapcsolatban is felmerültek kétségek. A viszonylag zavartalan működés érdekében ugyanakkor néhány nap múlva előállhatnak egy tervvel, amely a sportrészleg elkülönítését célozza.

A vállalatnál ugyanis elengedhetetlennek tartják, hogy a versenyszekció aktív maradjon, mert máskülönben az eladások a jelenleginél is nagyobb kárt szenvednének. Mindez bizonyos szempontból logikus, mert például a 2022-ben a MotoGP-ből kiszálló Suzukival ellentétben a mattighofeniek DNS-ének sokkal inkább része a versenyzés. Olyannyira, hogy még a mottójuk is erről szól: „készen állunk a versenyzésre”.

- Advertisement -