Sajtóértesülések szerint Albert Valera, Pedro Acosta menedzsere a KTM-et érintő válság közepette egy B terven dolgozik, és már felvette a kapcsolatot a Ducati menedzsmentjével. A krízis ellenére azonban a munka egyelőre nem állt le az osztrák gyártónál, amely jövő héten fontos tesztet bonyolít le.
Nem túlzás azt állítani, hogy óriási bajban van a KTM. Az osztrák márkánál annyira visszaestek a motoreladások és annyira bezuhant a részvényár, hogy közel 3 milliárd eurós tartozást halmozott fel. Múlt héten pedig maga az anyavállalat, a Pierer Mobility AG jelentette be, hogy a cég fizetésképtelenné vált, így a hatóságokat is bevonták a kilábalás érdekében.
A vártnál is nagyobb lehet a baj a KTM-nél, a szakértőt meglepte, mekkora a cég tartozása
A MotoGP közvéleményét persze leginkább az a kérdés foglalkoztatja, hogy mi lesz a királykategóriás projekttel. A szezonzáró hétvégén az érintettek még igyekeztek megnyugtatni mindenkit, hogy a probléma nincs hatással a versenyrészlegre, de nemrég Carlo Pernat, Enea Bastianini menedzsere már aggódóan nyilatkozott, és állítólag van is oka rá, hiszen sajtóértesülések szerint a KTM befagyasztja a motorfejlesztést.
Bastianini menedzsere aggódik, úgy látja, a KTM-nek nincs elég pénze, hogy versenyképes legyen
Egy másik menedzser pedig ugyancsak aktivizálhatta magát. A GPOne.com arról számolt be, hogy a többi gyártónál figyelik a helyzet alakulását, és a Ducati kész kihasználni a KTM válságát. Ezzel párhuzamosan a Pedro Acosta pályafutását egyengető Albert Valera egy B terven, vagyis lényegében egy menekülési útvonalon dolgozik, és az olasz portál szerint már folytatott megbeszéléseket a bolognaiak menedzsmentjével.
A 20 esztendős motoros korábban lenyilatkozta, hogy szeretne hűséges maradni a KTM-hez, és velük akar felérni a csúcsra, ám ha a helyzet tovább eszkalálódik, akkor nyilvánvaló, hogy egy ponton túl már nem tarthatja magát ehhez az elképzeléshez. A Ducati pedig természetesen szívesen lecsapna generációjának talán legnagyobb tehetségére, miután két éve nem sikerült őt elhappolni a mattighofeniektől.
Persze kérdés, hogy ebben az esetben melyik csapathoz kerülne. Bár a MotoGP-ben sokszor előfordult már, hogy a szerződés nem sok mindent számított, az nehezen elképzelhető, hogy a gyári csapatnál akár Francesco Bagnaia, akár Marc Márquez helye veszélybe kerülhet. Szükséges esetben jó eséllyel a VR46 dobhat neki mentőövet: az idei év egyetlen újoncánál már korábban is felmerült, hogy Valentino Rossi csapatában kössön ki, persze akkor még a Moto2-ben.
Acosta Rossi csapatához is igazolhatott volna, nem sportszakmai okokból esett kútba a házasság
Ugyanakkor azért még nem kell ilyen szintű vészharangokat kongatni a KTM kapcsán, már csak azért sem, mert a működés nem állt le. Olyannyira, hogy a SPEEDWEEK.com szerint a tesztcsapat Dani Pedrosával és Pol Espargaróval jövő héten pályára gurul. A két spanyol motoros állítólag szerda és péntek között fog körözni Jerezben, és ekkor dőlhet el, hogy pontosan milyen elemek fognak felkerülni az RC16-osra.