Francesco Bagnaia felvetette, hogy járjon bónuszpont a leggyorsabb körért vagy azért, ha valaki mindkét futamot megnyeri az adott hétvégén. A gyári Ducati pilótája szerint jutalmazni kellene a gyors versenyzőket.
Ha a sprintfutamokat kihúznánk a MotoGP idei eredménylistájából, akkor Francesco Bagnaia viszonylag simán, 33 pontos előnnyel lett volna világbajnok. Erre persze nincs lehetőség, így Jorge Martín ért fel a csúcsra, miután a szombati napokon 43 egységgel verte meg riválisát. A 27 esztendős motoros korábban kijelentette, mindig az adott szabályokhoz kell alkalmazkodni, de ez nem jelenti azt, hogy nem változtatna a pontrendszeren.
Bagnaia összesen tizenegy versenyt nyert, amivel megdöntötte Jorge Lorenzo rekordját, aki 2013-ban nyolc diadallal bukta el a végső győzelmet. A háromszoros világbajnok jó néhány olyan hétvégét produkált, amikor mindent vitt, ami igazán számít. Ő pedig úgy véli, többek között ezeket a teljesítményeket érdemes lenne extrán díjazni.
„Örök idők óta ez a pontrendszer volt érvényben, mielőtt megjelentek a sprintfutamok, ami sokat változtatott a szisztémán – nyilatkozta a Ducati szokásos év végi ünnepségén. – A [sprint] bevezetésével szerintem meg kellene fontolnunk az ötletet, hogy beépítsünk bónuszokat azok számára, akik [egy hétvége] mindkét futamát megnyerik, vagy talán a leggyorsabb körért [járó pontot]… valami olyasmit, amivel jutalmazhatjuk azokat, akik gyorsabbak.”
Bagnaiát rosszul érintette Verstappen újabb F1-es vb-címe, a saját vereségére emlékeztette
Ami utóbbit illeti, ez inkább az autósportra jellemző, bár a királykategóriának számító Forma–1-ben pont az idei évben vezetik ki. Ahol jár bónuszpont a leggyorsabb körért, ott 1 egységet lehet szerezni. Ha a MotoGP idei szezonjában érvényben lett volna ez a szabály, akkor Bagnaia ugyan közelebb lett volna Martínhoz, de önmagában ezzel nem tudta volna utolérni (már ha minden ugyanúgy alakul), hiszen ő hatszor, míg ellenfele kétszer futotta meg a vasárnapi leggyorsabb kört.
Bagnaia másik felvetése viszont talán ennél is érdekesebb. A Forma–1-ben szintén felvetődött ilyesmi, amikor 2021-ben bevezették a sprintfutamokat, ám végül hamar elvetették. Ennélfogva nehéz megítélni, hogy hány pont járhatna egy hétvégi duplázásért, de ha legalább 3, akkor már megfordult volna az idei sorrend, hiszen a gyári Ducati motorosa ötször nyerte meg mindkét versenyt, míg márkatársa csak egyszer.
[A MotoGP] mindig is egy olyan bajnokság volt, amely a konzisztenciát jutalmazta, és a ma érvényben lévő pontrendszer lehetővé tette, hogy nyolc nullázással is harcoljak, úgyhogy megvan az egyensúly – folytatta Bagnaia. – Véleményem szerint ugyanakkor a sprintnek több fronton is hatása van, nem csak a show-ra, így talán meg kéne fontolni valami extrát.”