Az elmúlt napokban felmerült, hogy Lewis Hamilton bevásárolhatja magát a KTM-be, és ilyen módon segíthet a bajba jutott márkán, ám ezt több oldalról is megcáfolták. Például az osztrák gyártó egyik vezetője is.
Érdekes pletyka ütötte fel a fejét az elmúlt napokban. Felmerült, hogy a Forma–1 hétszeres világbajnoka, Lewis Hamilton lehet a bajba jutott KTM megmentője. Mint ismert, az osztrák márkánál bezuhantak a motoreladások, aminek következtében óriási tartozást halmoztak fel, és a helyzet már ott tart, hogy a hatóságok bevonásával igyekeznek kilábalni a fizetésképtelenségből.
Ami a brit autóversenyzőt illeti, idén már szóba került a neve a MotoGP-vel kapcsolatban, hiszen nyáron a Gresini csapatával hozták szóba mint vevő. Ebből azonban semmi nem lett, ám most ismét felmerült mint befektető. Igazán hiteles és ismert portál azonban eddig nem írt a pletykáról, és úgy tűnik, hogy ennek megvan az oka.
Kiderült, Lewis Hamilton valóban érdeklődött egy MotoGP-csapat felvásárlása iránt
Nagyon úgy tűnik ugyanis, hogy az értesülésnek semmilyen alapja nincsen, és több okból sem valósulhat meg, még akkor sem, ha Hamiltonnak volt már közös projektje az 50,1 százalékban szintén a Pierer Mobility AG által birtokolt MV Agustával. A GPOne.com beszámolója alapján több forrás is cáfolta, hogy létezne ilyen forgatókönyv.
„Ez egymillió év alatt sem [fog megvalósulni] – nyilatkozta egy meg nem nevezett személy a Red Bull vezetőségéből. Már csak azért sem tűnik reálisnak, mert az energiaital-gyártó cég a KTM mindkét csapatának a főszponzora, miközben Hamiltont a konkurens Monster Energy támogatja most már meglehetősen hosszú ideje.
Viñales annyira bízik a KTM-ben, hogy még részvényeket is vásárolt – árulta el a cég vezetője
„A Red Bull lesz a főszponzorunk, és meglepődve olvastuk a Hamiltonnal kapcsolatos sztorit” – jelentette ki a KTM menedzsmentjének szintén meg nem nevezett tagja. Hamilton hirtelen felbukkanása már csak azért sem tűnik reálisnak, mert a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna csak kivételes esetekben engedélyezi egy új befektető érkezését, és általában elveszi a helyet a helyet azoktól az istállóktól, amelyek képtelenek finanszírozni a működésüket.
„Ezek a pletykák teljességgel alaptalanok, még nyomokban sem tartalmaznak igazságot -fogalmazott Hervé Poncharal, a Tech3 csapatmenedzsere, aki az utóbbi időszakban többször is megerősítette, hogy a nehézségek ellenére folytatódik a KTM MotoGP-projektje. – Feltételezem, hogy a gyári csapat esetében is ugyanez a helyzet. Készen állunk 2025-re… Narancssárgában.”
Menedzsere máris Acosta kimenekítésén ügyködik? – akár Rossi és a Ducati is megmentő lehet