csütörtök, december 12, 2024
KezdőlapMotoGPHihetetlenül hosszú a KTM adósságlistája

Hihetetlenül hosszú a KTM adósságlistája

- Hirdetés -
- Hirdetés -

Kiderült, hogy a KTM összesen 1630 vállalatnak tartozik, a nagy bankoktól egészen a helyi pékségekig. Mindeközben sajtóértesülések szerint újabb leépítések várhatóak, ezzel együtt van ok az optimizmusra a márka talpra állítását illetően.

Továbbra is bajban van a KTM, hiszen fizetésképtelenné vált a cég. Állítólag 130 ezer benzines és 70 ezer elektromos motor van a raktáron, aminek következtében közel 3 milliárd eurós adósságot halmoztak fel. Egyelőre úgy tűnik, hogy a MotoGP-projekt biztonságban van, és a fejlesztések leállítása sem annyira drámai, mint amilyennek elsőre látszódhat.

Tényleg nagy a baj a KTM-nél?

- Advertisement -

Mindeközben a Der Standard kiderítette, hogy az osztrák márkának összesen 1630 hitelező felé van adóssága. Ezek között közel 180 bank található, ezen pénzintézetek felé összesen 796 millió euró a tartozás. Maga a lista egyébként elképesztően hosszú, összesen 34 oldalas, melynek első 13 oldalán osztrák vállalatok szerepelnek, egészen a pékségekig vagy kávészállítókig.

Ezeket követik a különböző nemzetközi cégek, és az országok listája szintén nem rövid. A KTM-nek többek között német, indiai (itt van a központja a kisebbségi tulajdonos Bajaj autógyártónak), francia, olasz, spanyol, portugál, holland, szlovák, szlovén, lengyel, ír, svájci, brit, kanadai, amerikai, argentin, thai, tajvani, kínai, dél-koreai, mianmari, ausztrál és japán vállalat felé is van tartozása.

Szintén az osztrák lap értesülése, hogy a KTM-nél további leépítések várhatóak. Az elmúlt időszakban összesen mintegy kétszázötven munkavállalótól voltak kénytelenek megválni, a következő hónapokban pedig legalább ötszáz alkalmazottat fognak elbocsátani. Ebből a szempontból jó hír, hogy Iris Schmidt, a helyi munkaügyi hivatal képviselője szerint ezeknek az embereknek van lehetőségük máshol dolgozni a régióban.

Menedzsere máris Acosta kimenekítésén ügyködik? – akár Rossi és a Ducati is megmentő lehet

Peter Vogl, a csődvédelmi eljárására kijelölt ügyintéző ennek kapcsán elmondta, a leépítések mértéke „tükrözi a KTM pénzügyi problémáinak komplexitását”, és mivel rengeteg kisvállalkozás létfontosságú vevőként számol a mattighofeni gyártóval, utóbbi nehéz helyzete a régió gazdaságára is negatív hatást gyakorol.

Felső-Ausztria tartománya, valamint a munkaügyi hivatal egyébként létrehozott egy 3 millió euró értékű fizetésképtelenségi alapot az érintett munkavállalók támogatásának céljából. Ebben jogi okokból nincs közvetlen befolyása a KTM-et birtokló Pierer Mobility AG vezérigazgatójának, Stefan Pierernek, aki leszögezte, elkötelezett cégének megmentése iránt, és napi kapcsolatban áll a hitelezőkkel, illetve a részvényesekkel. „Szükségünk van a tulajdonosra, hogy sikeres legyen az átszervezés, és hogy a KTM Csoport megmaradt munkavállalóinak legyen jövője” – fogalmazott Andreas Stangl, a Felső-ausztriai Munkáskamara elnöke.

Markus Achleitner regionális gazdasági tanácsadója kiemelte, hogy a KTM fontos vállalat a helyi gazdaságban, és minden félnek arra kell törekednie, hogy fennmaradjon. Vogl úgy véli, az első értékelések azt mutatják, hogy a vállalat jövőjének biztosítása szilárd alapokon nyugszik, ám a következő hetek létfontosságúak lesznek. Hozzátette, reális esély van a kilábalásra, ha megfelelő intézkedésekről döntenek.

Viñales annyira bízik a KTM-ben, hogy még részvényeket is vásárolt – árulta el a cég vezetője

- Advertisement -