Toprak Razgatlıoğlu versenymérnöke élne az eséllyel, ha lehetőség adódna szerepelni a MotoGP-ben, még úgy is, hogy jól érzi magát a Superbike-világbajnokság paddockjában. Phil Marron szerint nem az lenne a gond, hogy pilótája nem tud alkalmazkodni a motorhoz, hanem a türelem hiánya.
Phil Marron a 2000-es évek végétől egészen 2018-ig Eugene Laverty versenymérnökeként dolgozott. A brit szakember mindenhova követte honfitársát, és ez nemcsak a csapatok vagy gyártók, hanem a sorozatok közötti váltásokra is igaz volt. 2019 óta pedig ugyanez a helyzet Toprak Razgatlıoğluval, aki a Puccetti Racingtől a gyári Yamahához, majd az idei évre a BMW-hez szerződött.
Ennélfogva közelről végigkövethette, hogy éppen mi a helyzet a török pilóta és a MotoGP viszonylatában. Időről időre ugyanis felmerül a lehetőség, hogy az immáron kétszeres Superbike-világbajnok a gyorsaságimotoros-vb királykategóriájába szerződjön. Marron ugyan jelenlegi helyére sem panaszkodhat, de ő is élne az eséllyel.
Razgatlıoğlu továbbra is a MotoGP-ben akar versenyezni, de Marc Márquez példáját nem követné
„Ha lenne lehetőség, akkor igen, mennék – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre a Crash.net-nek adott interjújában. – Úgy vélem, megérdemli, hogy odaigazoljon, kellően tehetséges, hogy működjön. Személy szerint azonban jól érzem magam ebben a paddockban. Nyilván abban a paddockban még egy versenyző lecserélésében is jelentős szerepet játszik a politika, nemhogy egy egész stábéban. Ha adódna lehetőség, egyértelműen megfontolnám. Őszintén szólva kiváltság egy ilyen szintű srác mellett dolgozni, ő teljesen egyedi.”
Bár Razgatlıoğlu idén megmutatta, hogy a Superbike-vb mezőnyének egyik, ha nem a legtehetségesebb képviselője, az esetleges MotoGP-szerződésének sikerességével kapcsolatban többen is kételkednek. Egyfelől életkora miatt, hiszen idén októberben már a 28. születésnapját ünnepelte, másrészt pedig azért, mert néhányan azt feltételezik, hogy az ottani motorok nem feküdnének neki. Marron ez utóbbit másképp gondolja.
„Rendkívül magas színvonalon [motorozik] – szögezte le. – A Yamahánál és a BMW-nél is úgy dolgoztunk együtt Toprakkal, hogy neki fekvő motorbeállításokat kerestünk, hogy a motor ne csak egy szűk tartományban működjön jól, és a pilótát se kelljen győzködni, hogy alkalmazkodjon hozzá a vezetési stílusával. Már van tapasztalata karbonfékekkel, ahogyan a Michelin gumijaival is, bár talán két verzióval korábbiakkal, mint a mostaniak, de meg fogja oldani. Annyira magas szinten van, hogy ha megadjuk neki azokat az eszközöket, amelyek kompatibilisek a vezetési stílusához, és hagyjuk őt úgy motorozni, ahogyan akar, akkor képes lesz megoldani a feladatot, Oké, néhány finomságot tekintve biztosan alkalmazkodnia kellene, de nem látom, hogy ez hatalmas problémát jelentene neki.”
Razgatlıoğlu még mindig nem tett le a MotoGP-álomról, de már csak egy esélyt ad magának
Ugyanakkor Marron sem gondolja úgy, hogy Razgatlıoğlu esetleges királykategóriás karrierje mindenfajta gond nélkül alakulna. Azt ugyanis ő sem gondolja, hogy azonnal sikerülne neki az átállás. Ezen a ponton pedig fontos tényező, hogy az őt foglalkoztató istálló, illetve gyártó mennyi időt adna neki, és a brit mérnök szerint itt már lennének problémák.
„A legnagyobb gond a türelemmel lenne – jelentette ki. – Kellene adni neki egy szezont, és a második évben megnézni, mit tud. Biztos vagyok benne, hogy ezzel lenne a legnagyobb problémája. Nem is probléma, hanem egy buktató. Biztos, hogy kellően tehetséges ahhoz, hogy ott is csillogjon, és ne csak a létszámot növelje. És ez nem az ottani srácokkal szembeni tiszteletlenség, mert mindannyian kib*szottul hihetetlenek.”