back to top
2024. december 15. 15:36
KezdőlapOffroadRemek magyar kezdés a Superenduro-vb-n, Zsigovits mindkét futamán agyonverte a mezőnyt

Remek magyar kezdés a Superenduro-vb-n, Zsigovits mindkét futamán agyonverte a mezőnyt

Zsigovits Norbert az Európa-kupa mindkét versenyét nagyon simán megnyerte a Superenduro-világbajnokság első, gliwicei fordulója során, míg ifj. Ott Kornél összesítésben hatodik lett. Liszka Roland mindháromszor épphogy lemaradt a dobogóról a juniorok között.

Szombaton este rendezték a Superenduro-világbajnokság első fordulóját a lengyelországi Gliwicében. Ahogyan arról korábban beszámoltunk, összesen három magyarnak szurkolhattunk. Az Európa-kupában Zsigovits Norbert és ifj. Ott Kornél (utóbbi az előzetes tervekkel ellentétben végül nem csak Kolozsváron és Budapesten indul), míg a junioroknál Liszka Rolandnak szurkolhattunk.

Magyar győzelmi esélyekkel indul a 2024–25-ös Superenduro-világbajnokság

Az Európa-kupa álomszerűen indult a magyarok számára, hiszen Zsigovits az első, Ott a második helyet szerezte meg az időmérő edzésen. Előbbi pedig két győzelemre váltotta a rajtpozíciót. Bár az első futamon Damian Broniewski megelőzte a rajtnál, már az 1. körben visszavette a vezetést, és onnantól kezdve megállíthatatlannak bizonyult. Végül 23,537 másodperces előnnyel nyert, míg a második viadalon rajt-cél győzelmet aratott, 26,799 másodperces különbséggel megverve a mezőnyt. Az első versenyen Fynn Hannemannt és Edward Hübner, míg a másodikon Alessandro Azalini és Hannemann végeztek közvetlenül mögötte. A jó kezdésnek köszönhetően Zsigovits 8 ponttal vezet a tabellán.

„Tökéletesen alakult az első forduló, hiszen az összes szabadedzést, az időmérő edzést, illetve a két futamot is meg tudtam nyerni – nyilatkozta a 25 éves versenyző a P1race.hu-nak. – A köridők még nyilvánvalóan lehetnének jobbak, de próbáltam biztonságosan menni, hiszen az Európa-kupa másról szól, mint a Prestige. Mindenesetre, amit elterveztem, azt meg tudtam csinálni, külön öröm, hogy mindkétszer el tudtam hozni a rajtot. Ez nem sokszor szokott összejönni, most viszont kétszer is. Szóval tényleg egy tökéletes nap volt, végig tudtam vezetni a futamokat, nem voltak nagy hibáim, úgyhogy nem tudok mit mondani, csak hogy nagyon jó volt.”

Zsigovits hozzátette, tetszett neki a pálya, hiszen gyors volt, de volt benne némi nehézség, így feküdt neki. A csákánydoroszlói motoros bízik benne, hogy a szezon hátralévő részében is ehhez hasonló nyomvonalakon kell majd versenyezniük. Ami a célokat illeti, meg szeretné nyerni az Európa-kupát, a budapesti fordulón pedig a mostanihoz hasonló eredményt akar elérni.

Zsigovits-csal ellentétben Ottnak nem sikerültek jól a rajtok. Az első versenyen a nyolcadik pozícióba esett vissza, ám másfél perccel az idő letelte előtt ötödikként haladt. Sőt, a véghajrában többek között Broniewski bukásának is köszönhetően feljött a harmadik pozícióba, de végül Hübner megelőzte, így negyedikként zárt, 2,995 másodperccel lemaradva a dobogóról. A második felvonás során a 2. kör végére egészen a tizenkettedik pozícióig zuhant vissza, majd egykörös hátrányban a kilencedik helyen intették le. Ennek következtében összesítésben hatodik lett, és pontosan feleannyi pontot gyűjtött be, mint honfitársa.

A junior-világbajnokságon Liszka harmadikként zárt a kvalifikáción. Az első futam rajtja után hetedikként folytatta, majd miután három pozíciót javított, elesett. Végül 13, 674 másodperces hátrányban ötödikként ért célba, de egy büntetés miatt negyedik lett Alex Puey, Toby Shaw és Marc Fernández Serra mögött. A fordított rajtrácsos versenyen rajtja után megtartotta a tizenkettedik helyet, és újabb bukása ellenére ismét negyedik lett, ezúttal Shaw, Fernández Serra, valamint Manuel Gómez Martínez mögött, 11,899 másodperccel lemaradva a gyztestől. A záróviadalon ismét három helyet rontott a kezdésnél, de hamar visszajött a negyedik pozícióba, és ott is maradt. Sőt, a végén közel volt a harmadik Henry Strausshoz, és a második Puey-tól sem volt messze. Az első helyet megszerző Milan Schmüsertől 9,413 másodperccel kapott ki. A 19 esztendős pilóta így összetettben is negyedikként végzett, de mindössze 7 pont a hátránya.

A Prestige-ben a papírformának megfelelően Billy Bolt nyerte a Superpole-t, 622 ezreddel megelőzve Jonathan Walkert, és további 662-vel az elektromos motorral induló Eddie Karlssont. A címvédő az első és az utolsó futamot annak rendje és módja szerint viszonylag simán meg is nyerte, előbb Walker és Dominik Olszowy, majd Olszowy és Mitchell Brightmore előtt. A kettő közötti fordított rajtrácsos verseny viszont nem úgy alakult, ahogyan eltervezte: bár viszonylag hamar feljött a második pozícióba, utána kétszer is bukott, így a hazai szurkolók legnagyobb örömére a lengyel motoros nyert Walker és Ashton Brightmore előtt. Bolt előnye így Olszowy előtt 4, míg Walkerrel szemben 17 egység, az elektromos motort hajtó versenyzők között pedig Karlsson bizonyult a legeredményesebbnek.

Az újonnan létrehozott ifjúsági kategóriában mindkét futamot Ramón Godino Gómez húzta be. Előbb Connor Watson, majd Fraiser Lampkin lett a második, míg a harmadik helyet mindkétszer Michał Laska szerezte meg. Az összetettben Watsonnal és Laskával szemben is 10 pont a spanyol pilóta előnye.

A Prestige gliwicei fordulójának végeredménye

1. Billy Bolt 56 pont

2. Dominik Olszowy 52 pont

3. Jonathan Walker 39 pont

A junior-vb gliwicei fordulójának végeredménye

1. Toby Shaw 46 pont

2. Alex Puey 45 pont

3. Marc Fernández Serra 43 pont

4. Liszka Roland 39 pont

Az Európa-kupa gliwicei fordulójának végeredménye

1. Zsigovits Norbert 40 pont

2. Fynn Hannemann 32 pont

3. Alessandro Azzalini 27 pont

6. ifj. Ott Kornél 20 pont

Az ifjúsági vb gliwicei fordulójának végeredménye

1. Ramón Godino Gómez 40 pont

2. Connor Watson 30 pont

3. Michał Laska 30 pont