Jaume Masià elhagyja a Preicanos Moto2-es csapatát, és a Supersport-világbajnokságban szereplő Orelachoz igazol. Sajtóértesülések szerint a tavalyi Moto3-as világbajnok lényegében elmenekült idei istállójától, melynek jövő évi indulása kérdésessé vált a háttérben zajló pereskedés miatt.
A héten meglepő hír látott napvilágot, ugyanis kiderült, hogy hiába szerepelt az előzetes nevezési listán, Jaume Masià elhagyja a Moto2-es Preicanos csapatát. Bár középső kategóriás bemutatkozása katasztrofálisan sült el, hiszen 6 ponttal mindössze huszonnyolcadik lett a tabellán, a 2023-as idény Moto3-as világbajnokaként alighanem a gyorsaságimotoros-vb kereskedelmi jogait birtokló Dornának sem az volt az érdeke, hogy elhagyja a paddockot.
Merthogy a spanyol pilóta jövőre nem a Moto2-ben fog versenyezni, hiszen ott már nem volt hely. Ehelyett a Supersport-világbajnokság mezőnyébe igazol, ahol az Orelac színeiben Ducatit fog vezetni. Ez a váltás egyébként már többeknek bevált, elég csak Nicolò Bulegára gondolni, aki tavaly világbajnok a sorozat világbajnoka lett, idén pedig újoncként a második pozíciót szerezte meg a Superbike-vb-n. Rajta kívül Dominique Aegerter vagy éppen Stefano Manzi is jó példa lehet.
Azonban felmerül a kérdés, hogy Masià miért távozott ennyire hirtelen attól a csapattól, amelyhez korábban már elkötelezte magát. Nos, a SPEEDWEEK.com úgy értesült, hogy a 24 esztendős motoros lényegében menekülőre fogta, és az egyértelmű visszalépést is bevállalta annak érdekében, hogy elhagyhassa a süllyedő hajót.
EL CASO JAUME MASIÀ
El valenciano se ha convertido en 'el piloto de Schrödinger': está inscrito en Moto2 y Supersport a la vez.
¿Dónde correrá?
Os cuento lo que está pasando: https://t.co/uBzwyGVoWk pic.twitter.com/Kk8uxaZTiX
— Swinxy (@Swinxy) December 18, 2024
A helyzet megértéséhez vissza kell menni időben az idény közepéhez. Eduardo Perales hosszú évek óta üzemeltette a SAG csapatát, amely 2024-ben Gas Up Team néven indult a bajnokságban. Nyáron azonban komplex, részben pénzügyi nehézségek miatt lemondott, a kormányrúd mögé pedig Raúl Castañeda került, aki Preicanosszá nevezte át az alakulatot, majd pedig kisebb botrányt okozva kirúgatta az istálló másik versenyzőjét, Bo Bendsneydert.
Castañeda azonban nem számolt azzal a ténnyel, hogy a Moto2-es vagy Moto3-as istállókat jogilag nem lehet eladni, mivel az indulási jog a csapatokat tömörítő szakszervezet, vagyis az IRTA birtokában vannak. Éppen ezért a pénzügyi irányítást nem tudta átvenni, Perales viszont nem tudott visszatérni a vezetői pozíciójába.
Az ügy időközben a spanyol bíróság elé került, döntés viszont a mai napig nem született. Ennek következtében az sem biztos, hogy a csapat részt vesz a 2025-ös szezonban, és ha igen, akkor milyen vezetés alatt. Masià tehát ebben a helyzetben fogta menekülőre, kérdés, hogy mi lesz a másik pilóta, Daniel Muñoz sorsa, ha a Preicanos tényleg nem fog elindulni, a többi alkalmazottról nem is beszélve.