Fabiano Sterlacchini elárulta, Jorge Martín és Marco Bezzecchi is jó munkát végzett az Apriliával való első tesztjén. A márka új technikai igazgatója elmagyarázta, hogyan használja fel a versenyzők visszajelzéseit.
Ahogyan ilyenkor lenni szokott, jó néhány változás lesz a MotoGP idei és jövő évi szezonja között, ám az Aprilia talán a többi gyártó közül is kiemelkedik ebben a tekintetben. A noalei gyártó négyből három versenyzőjét lecseréli, hiszen a gyári csapatnál Jorge Martín és Marco Bezzecchi érkezik Maverick Viñales, valamint Aleix Espargaró helyére, míg a Trackhouse-nál Ai Ogura váltja Miguel Oliveirát.
Azonban nemcsak pilótafronton volt mozgás, hanem a mérnöki gárdán belül is. Olyannyira, hogy a technikai igazgató posztján is történt váltás, hiszen Romano Albesiano helyére Fabiano Sterlacchini érkezett. Utóbbi ugyan már Sepangban ott volt új munkaadójánál, de a montmelói teszten végezhetett először érdemi munkát, melynek során pozitív benyomásai voltak.
„Elég jól alakul, mindkét versenyző, Jorge Martín és Marco Bezzecchi kezdeti megközelítése is meglehetősen pozitív volt, megmutatták a motor néhány nagyon jó tulajdonságát – nyilatkozta a TG Regione Marchénak. – Nyilvánvaló, hogy bizonyos területeken dolgozni kell majd, de ez a két versenyző megadja nekünk a mércét, hogy hol tartunk. Mindketten nagyon gyors motorról érkeznek, Jorge ráadásul a regnáló világbajnok.”
Martín: Nekem kell vezetnem az Aprilia-projektet, így Bezzecchivel jó kapcsolatot kell ápolnom
Sterlacchini ezt megelőzően a KTM-nél dolgozott, ám részben a honvágy miatt nyáron távozott a mattighofeniektől. „A logisztikai szempontok valamennyire befolyásolták a választást, de azt már az elején is tudtam – fogalmazott. – Szóval megvoltak az okok, és attól a pillanattól kezdve, hogy már nem igazán volt kompatibilis a dolog, ez egy közös döntés volt.”
Az olasz szakember korábban közel két évtizeden át szolgálta a jelenleg a MotoGP egyeduralkodójának számító Ducatit. „Tizennyolc évig voltam a Ducatinál, folyamatos volt az építkezés, én vettem fel azt a tervezésért felelős menedzsert, aki most ott van – idézte fel. – Ugyanakkor ez normális, minden munkahelyen így van. Örülök nekik, mert nagyon jó emberek, remek munkát végeznek.”
Sterlacchini arra is kitért, hogy mennyire fontos, hogy jól megértsék egymást a pilótákkal, ami már a szezonzáró teszten sikerült. „Nagyon fontos része a munkámnak, hogy meghallgatom, amit a versenyzők mondanak, majd a visszajelzéseiket lefordítom technikai intézkedésekre, amelyeket aztán megosztok a munkatársammal – magyarázta. – Azt kell mondanom, hogy már kezdettől fogva remekül megértettük egymást. Gyakran mondom, hogy olyan, mintha két mérnök lenne, egy német és egy olasz. Angolul beszélgetnek, és próbálják megérteni egymást. A pilóta a saját nyelvén fejezi ki magát, és így írja le a dolgokat, az embernek pedig tettekre kell lefordítania. Ez nem mindig annyira egyszerű, de fokozatosan szakmává válik. Kialakul az a tudatosság, hogy a versenyző panaszait potenciális cselekvéssé alakítsuk. Nem az nyer, aki mindent jól csinál, hanem az, aki a legkevesebb hibát követi el.”