Jorge Martín elárulta, mivel egy olyan motoron fog versenyezni, amely idén jelentősen elmaradt a domináló Ducatitól, nem a címvédés lesz a célja. Mindez persze nem jelenti azt, hogy akár már 2026-ban harcba szálljon az újabb elsőségért.
Jorge Martín számára tulajdonképpen kettős érzéseket jelenthetett a Barcelonai Szolidaritási Nagydíj. Persze abban a pillanatban jó eséllyel csak arra gondolt, hogy felért a gyorsasági motorversenyzés csúcsára, és megnyerte a MotoGP idei világbajnokságát, de később alighanem az is átfutott a fején, hogy ez volt az utolsó futama a Ducatival, legalábbis egy jó ideig biztosan.
A spanyol motoros ugyanis jövőre az Apriliánál fog versenyezni, miután a bolognaiak nem őt viszik fel a gyári istállóhoz. Éppen ezért kisebbfajta csoda lenne, ha a jelenleg 26 esztendős pilóta a következő idényben is a bajnoki címért harcolna, hiszen ehhez jelentősen csökkennie kellene a motorok közötti különbségnek. Martín mindenesetre nem ringatja magát jelenleg irreálisnak tűnő illúziókba.
„Ha a Ducatival folytatnám, ugyanaz lenne a cél, hogy a legjobbat nyújtsam.- nyilatkozta a ’Tengo un Plan’ podcast vendégeként. – Ez azonban azt jelentené, hogy a győzelemre hajtok, mert készen állok rá. Így nem tudom. Nem tudom, hogyan megy az új motor. Hatalmas a kihívás, mert egy olyan motorral fogok versenyezni, amely, nem tudom, a nyolcadik vagy a kilencedik helyen végzett [valójában Maverick Viñales révén hetedik lett az egyéni tabellán – a szerk.] egy olyan géppel, a Ducatival szemben, amely az első, a második, a harmadik, illetve a negyedik pozícióban zárt. Szóval természetesen nem lesz könnyű eljuttatni az Apriliát ebbe a bolyba, ezt én is tudom. Tehát egyáltalán nem az a célom, hogy jövőre megnyerjem a világbajnokságot.”
Martín: Nekem kell vezetnem az Aprilia-projektet, így Bezzecchivel jó kapcsolatot kell ápolnom
Martín korábban és a közelmúltban is többször hangoztatta, hogy nem elégszik meg egy királykategóriás vb-címmel, és legendává akar válni. Ennélfogva nyilvánvaló, hogy a 2025-ös szezonra amolyan átmeneti évként tekint, ami viszont a hosszabb távot illeti, akár már a jelenlegi technikai korszak utolsó évében harcba szállba az újabb elsőségért.
„Ahogyan mondtam, a legjobbamat nyújtom – szögezte le. – Meglátjuk, hol tartunk, és hogyan kezdjük az évet, és aztán megpróbálunk fejlődni. Ha ötödik helyekről indulok, és a végén futamokat nyerek, nagyon büszke leszek. Vagy akkor is, ha második pozíciókat szerzek. Az a legfontosabb, hogy előrefelé menjünk. 2026-ban talán többet gondolhatok arra, hogy megpróbáljak a bajnoki címért harcolni. Most azonban az következik, hogy megnézzem, mi a helyzet, a legjobbamat nyújtsam, és meglátjuk, mi lesz.”
Az tehát nem valószínű, hogy Martín Valentino Rossinak ezt a bravúrját is megismétli, hiszen az olasz legenda volt az egyetlen a MotoGP 2002 óta tartó korszakában, aki két különböző márkával nyert zsinórban két vb-címet. Az viszont talán nem teljesen kizárt, hogy egyszer csatlakozik példaképéhez, valamint Casey Stonerhez (és könnyen lehet, hogy addigra Marc Márquez is ott lesz ezen a listán), akik ugyanebben az érában egyaránt két különböző márkával értek fel a csúcsra.
Ekkor mutatják be Martín és Bezzecchi Apriliáját, egy fontos információra is fény fog derülni