back to top
2025. február 05. 11:54
KezdőlapMotoGPA KTM-nél száz pontból álló tervet dolgoztak ki a versenyprogramok megmentésére

A KTM-nél száz pontból álló tervet dolgoztak ki a versenyprogramok megmentésére

Pit Beirer hálás a KTM partnereinek és szponzorainak, hogy a nehéz időszakban is kitartanak a vállalat mellett. Az osztrák márka motorsport-igazgatója kijelentette, a legfontosabb, hogy úgy csökkentsék a versenyprogramokra történő kiadásokat, hogy az ne legyen negatív hatással a motorfejlesztésre.

Nehéz időszak van a KTM mögött, és még messze nincs vége a megpróbáltatásoknak. Novemberben derült ki, hogy a vállalat közel 3 milliárd eurós tartozással rendelkezik a különböző partnerei felé. A baj akkora, hogy a cég csődvédelmet kért, és az eljárás első meghallgatását december 20-án meg is tartották.

Jó híreket kapott a KTM, a vártnál kevesebb elbocsátás jöhet

A motorsportrajongókat persze az érdekli a legjobban, hogy mi lesz a KTM versenyprogramjaival, a gyorsaságimotoros-világbajnokságtól kezdve egészen a különböző offroad-szakágakig. Pit Beirer, aki már hónapokkal ezelőtt hangoztatta, hogy csökkenteni kell a költségeket, kijelentette, rendkívül hálás a különböző üzletfeleknek.

A partnereink és a szponzoraink átsegítettek minket az elmúlt hetek nehéz időszakán – nyilatkozta a KTM motorsport-igazgatója a SPEEDWEEK.com-nak. – Nemcsak néhányan, hanem jó páran megemelték a költségvetést, hogy biztosítsák a versenyrészlegünk jövőjét. Ez a szolidaritás és a barátság érzését keltette. Szinte könnyeket csal a szemünkbe, amikor látjuk, hogyan tartunk ki egymás mellett a partnereinkkel. Kifizetődőnek bizonyul, hogy évtizedek óta fenntartjuk ezeket a kapcsolatokat, és együtt menetelünk számos hullámhegyen és -völgyön át. Ezek jelentik a folytatás alapját. Egyedül nem lettünk volna képesek rá ilyen nyomás alatt. Ebből a szempontból csak nagy köszönetet tudok mondani.”

Beirer stábjával együtt egy száz pontból álló tervet hozott létre annak érdekében, hogy csökkentsék a költségeket. Ebben többek között olyan apróságok is szerepelnek, mint hogy csökkentik a kamionok számát, vagy hogy az egyágyas szobákat kétágyassá teszik. Néhány versenyzőtől is meg kellett válniuk, ami viszont a legfontosabb, hogy mindez nem mehet a motorfejlesztés rovására.

Kirúghatta veterán tesztpilótáját a KTM

Már régen megtettük az intézkedéseket – fogalmazott a német expilóta. – Amikor lejártak a szerződések, könnyebb volt változtatni a dolgokon, mint az év ezen szakaszában, amikor fennállnak a megállapodások. Nagyon egyszerű, de rendkívül fájdalmas probléma, hogy világszerte tizenkét versenyzővel csökkentettük a programunkat, és mindegyiküktől két-három-négy alkalmazott függ. Az egyes csapatok feloszlatásáról, illetve bizonyos kategóriákban adott pilóták eltávolításáról szóló döntés elsősorban versenyzői fronton érintett minket, de a háttérben sok munkahely szűnt meg emiatt. Minden megszüntetett projekt mögött rendre van két kamion, amelyekre már nincs szükség, valamint egyéb járművek, illetve autók. Aztán ott van a pilóták felszerelése, amelyek már [szintén] nem kellenek, Az ilyen leépítések azonnali, észrevehető intézkedések.”

Arról is döntöttünk, hogy már nem leszünk a hardenduro-világbajnokság főszponzorai – folytatta. – Számos intézkedést hoztunk. Amellett a végsőkig ki akartunk tartani, hogy ahol jelen vagyunk, ott fordíthassunk pénzt a motor fejlesztésére. 2024-ben több különböző sportágban tizenhárom világbajnoki címet nyertünk, és ez csak akkor működik, ha folyamatosan fejlesztjük a motort. Egyik sportág sem könnyű, amelyben tevékenykedünk. A »Ready to Race« azt jelenti, hogy versenyképes motort építünk a versenyzésben, illetve az ügyfeleinknek. Ezért a szívünket-lelkünket és a költségvetés nagy részét is a termékbe, a motorba fektetjük.”

Fájdalmas csapás érte a neves világbajnoki sorozatot, a KTM többé nem támogatja

Beirer szavaival némileg szembemegy, hogy a KTM a MotoGP-ben ideiglenesen leállította a fejlesztést, igaz, ez talán valójában nem annyira drámai, mint amilyennek elsőre hangzik. Az viszont már annál inkább, hogy a márka állítólag azt tervezi, hogy az idei szezon végén elhagyja a gyorsaságimotoros-vb-t. Igaz, mindez további kérdéseket vetne fel.

Hiába a KTM maradásról szóló közleménye, mégis távozhat a MotoGP-ből?