Davide Brivio szerint egyértelmű párhuzam fedezhető fel Jorge Martín mostani és Valentino Rossi 2004-es átigazolása között. Brivio nem látja akadályát annak, hogy Martín sikeres legyen idén az Apriliával. Viszont azt is megemlítette, hogy a Ducati gyári csapata nagyon kemény ellenfél lesz a madridi pilóta számára.
Jorge Martín egy eléggé járatlan útra lépett rá a tavalyi szezon végeztével, azzal, hogy a Ducatit elhagyva az Apriliához igazolt. Martín ugyanis mindössze a hatodik világbajnok a gyorsaságimotoros-vb királykategóriájának történelmében, aki a trónra lépése után új gyártónál kezdi meg a következő idényt. Mike Hailwood 1966-ban ment az MV Agustától a Hondához, Giacomi Agostini 1976-ban a Yamahától az MV Agustához, Marco Lucchinelli 1982-ben a Suzukitól a Hondához, Eddie Lawson 1989-ban a Hondától a Yamahához, majd egy évvel később szintén bajnokként visszatért az asakai márkához. Az utolsó és egyben a MotoGP-érában az egyetlen, aki erre adta a fejét, Valentino Rossi volt, aki a 2004-es szezont a Honda helyett a Yamahánál kezdte meg.
Gyerekként hajszálon múlt a karrierje, most Rossi bravúrját másolta – portré a MotoGP új királyáról
Persze Martín szeme előtt leginkább Lawson és Rossi példája lebeghet, hiszen kizárólag ők voltak képesek arra a bravúrra, hogy új gyártójukkal azonnal felérjenek a csúcsra. És bár az Aprilia tavaly jelentősen le volt maradva a Ducati mögött, 2003-ban a Yamaha sem volt sokkal közelebb az akkor uralkodó Hondához. Viszont az iwataiaknál minden megváltozott Rossi 2004-es érkezésével, amiben nagy szerepet játszott Davide Brivio, a csapatfőnök. Brivio, aki pillanatnyilag a Trackhouse MotoGP istállóját vezeti, a múltra támaszkodva bizakodó Martín bajnoki esélyeit illetően.
„Ha belegondolunk, van a kettő között némi hasonlóság – mondta Brivio Rossi és Martín átigazolásáról. – Ugyanis annak idején Valentino akkor hagyta el a Hondát, amikor ők uralták a MotoGP-t. Most pedig Jorge hagyja el úgy a Ducatit, hogy közben ők uralják a MotoGP-t. Szóval, ki tudja, mi jöhet ki ebből?”
A Yamaha ódzkodott Rossi leigazolásától, néhányan úgy vélték, a márka semmiképpen nem jár jól vele
Rossi bravúrját egy szempontból még Lawsoné fölé is helyezhetjük: a Doktor azonnal az első futamát, a naptárból azóta kikerült Afrikai Nagydíjat megnyerte a Yamahával, míg az amerikai pilóta „csak” a negyedik versenyét, a Spanyol Nagydíjat húzta be a Hondával. Amennyiben tehát Rossi nyomdokaiba akar lépni, bíztató lenne Martín számára, ha nyerni tudna a szezonnyitó Thai Nagydíjon. Ez természetesen nem ígérkezik könnyű feladatnak, de Brivio szerint egyáltalán nem lehetetlen. „Persze, hogy nehéz lesz, de miért ne?” – tette fel a kérdést a rutinos csapatvezető.
„Bár a gyári Ducatinak nagyon jó »tartalékmegoldásai« lesznek Francesco Bagnaia és Marc Márquez révén. Szóval természetesen az egy olyan csapat, amelyet nagyon nehéz lesz legyőzni – magyarázta. – Viszont úgy tűnik, hogy a 2025-ös szezon kiegyensúlyozottabb lehet a gyártók szempontjából. A legjobb versenyzők jobban eloszlanak köztük, ami jót fog tenni a sorozatnak. És remélhetőleg a Ducati jó munkát végzett [a most távozó] pilóták fejlesztésével, ami a MotoGP egészét tekintve jobbá teheti a műsort.”
Martín: Egyáltalán nem az a célom, hogy jövőre megnyerjem a világbajnokságot