Davide Brivio, a Trackhouse csapatfőnöke elárulta, a téli teszteken nem a kedden bemutatott festést fogják használni, és a szezon későbbi részében is lehetnek változások. Mindez annak a függvénye, hogy milyen szponzorokat tudnak magukhoz csábítani.
Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a Trackhouse a MotoGP csapatai közül elsőként leleplezte 2025-ös megjelenését. A motorfestés, illetve a versenyzők ruházatának színösszeállítása pedig jelentősen változott a tavalyihoz képest. A közvetítésben a szurkolók szavazhattak, és az eredmény alapján a többségnek tetszik az új verzió.
Elindult a bemutatók sora a MotoGP-ben, a Trackhouse rögtön vadonatúj festést leplezett le (képek)
Nos, nekik van egy rossz hírünk. Davide Brivio már a keddi bemutatón elmondta, hogy az idény során változhat az általuk használt Apriliák külseje. Másnap rendeztek egy sajtóbeszélgetést, amelyen többek között erre is rákérdeztek. A Trackhouse csapatfőnökének válaszából pedig kiderült, hogy lényegében még rövid távra sem terveznek ezzel a színkombinációval
„Mindenekelőtt a téli teszten másfajta festést láthattok majd – jelentette ki az eseményen részt vevő újságíróknak. – A kedden bemutatott festés a Trackhouse egyfajta céges színösszeállítása volt. Hasonló külsőben láthattátok a motort és a [NASCAR-csapat] autóját. Szóval ezek a mi színeink. A téli tesztre egy [másik] festéssel készülünk. Emellett tárgyalásokat folytatunk a lehetséges partnerekkel a jövőre vonatkozóan. Ha jól mennek a dolgok, akkor köszönthetünk néhányat, aminek következtében felül kell vizsgálnunk az arculatunkat. Tavaly például az idény közepén változtattuk meg a festést. 2025-öt illetően nincs erre tervünk, de igyekszünk kreatívak lenni, és az év során látni fogtok néhány különböző festést.”
Valóban, a Trackhouse tavaly az amerikai zászló színeiben jelent meg a rajtrácson, és a szezon közel felét, kilenc fordulót ilyen külsővel teljesített. Aztán jött a Brit Nagydíj, ahol vasárnap minden csapatnak egyedi festést kellett pályára vinnie, Spielbergben pedig már a kék mellett az ezüst dominált Miguel Oliveira, illetve Raúl Fernández versenygépén.
Ami az idei várható változtatásokat illeti, ez jelentős részben a szponzorok hiányának tudható be, hiszen a Gulfon kívül az amerikai istálló egyelőre nem rendelkezik jelentős támogatóval. A késlekedésnek részben az az oka, hogy a csapat tavaly mutatkozott be a MotoGP-ben, és nem maradt elég idő a megállapodások megkötésére. Most viszont már együttműködnek a NASCAR-projekttel ezen a téren.
„Ez nem könnyű – utalt Brivio a szponzori szerződések tető alá hozására. – Ha megnézitek, van néhány nagy márka a MotoGP-ben. Mi, a Trackhouse újak vagyunk ebben a sorozatban. Tavaly kezdtünk, és létrehoztunk egyfajta kereskedelmi részleget. Ez normál esetben a NASCAR [projektjében] tevékenykedik, most viszont a MotoGP-ében. Azon is dolgozunk, hogy lássuk, vannak-e olyan márkák a NASCAR-ban, amelyeket érdekel a globális, világszintű megjelenés, amelyhez a MotoGP jó platform lehet.”
A Trackhouse tulajdonosa kitűzte az egyértelmű célt: Azért vagyunk itt, hogy nyerjünk