Jorge Martín úgy véli, ha a Ducati elleni bosszú járna a fejében, akkor minden hétvégén bukna. A gyári Aprilia pilótája örül, hogy így alakultak a dolgok, és optimista a 2025-ös motort illetően.
A szokásosnál jóval nagyobb érdeklődés övezte a gyári Aprilia bemutatóját. Ennek oka pedig a pilótapárosban keresendő, főleg annak egyik tagjában. Maverick Viñalest és Aleix Espargarót ugyanis Marco Bezzecchi, valamint Jorge Martín váltotta fel, utóbbi pedig világbajnoki címvédőként az 1-es rajtszámot is elvitte Noaléba.
Bemutatta idei festését az Aprilia, kiderült, Martín melyik rajtszámot fogja használni (képek)
A spanyol motoros tavaly már nem először maradt le a gyári Ducati üléséről, hiszen 2023-ra Enea Bastianinit vitték fel helyette. Tavaly viszont igazán közel érezhette ezt a pályán kívüli sikert, ám az Olasz Nagydíj hétvégéjén a Ducati végül Marc Márquez mellett tette le a voksát. A 26 esztendős motorosban a szezon hátralévő részében valamennyire dolgozott a sértettség, de idén már nem erre az érzésre fog koncentrálni.
„Ha dühösen mennék pályára, vagy úgy, hogy bosszút akarok állni a Ducatin, akkor minden hétvégén elesnék – nyilatkozta a bemutatón. – Az embernek nagyon racionálisan kell motoroznia, tudván, hogy mit csinál, és mindig meg kell próbálnia a legjobbját nyújtani. Úgy vélem, ha a dühtől vezérelve vagy a szükségesnél agresszívabban vezetnék, akkor nem a legjobbamat nyújtanám. Egyáltalán nem gondolok ilyesmire.”
Miután Martín számára egyértelművé vált, hogy a Ducati ezúttal sem őt választja, szinte azonnal aláírt az Apriliához, olyannyira, hogy ennek a bejelentése hamarabb megtörtént, mint Márquezé, vagyis ami kiváltotta ezt a lépést. Utólag viszont örül, hogy így alakultak a dolgok, mert már előtte sem érezte a teljes harmóniát a Ducatival.
Martínnak sosem volt kétséges, hogy idén az 1-est fogja használni, de a célja így sem elrugaszkodott
„Nyilvánvaló, hogy miután legyőztem őket, megbánták – fogalmazta meg ezt a gondolatot immáron nem először. – Még mielőtt ez az egész megtörtént volna Mugellóban, nem tudom, miért, de legbelül mélyen már éreztem, hogy nem [a Ducati] az én helyem. Szóval nagyon örülök, hogy minden úgy történt, ahogy, mert ez vezetett ide, hogy megnyerjem a világbajnokságot, és elhozzam az egyes rajtszámot az Apriliához.”
Persze jó kérdés, hogy az RS-GP-n mit fog tudni kezdeni a Desmosedicikkel, főleg a gyári verziókkal. Az Aprilia a tavalyi idény közepén még a konstruktőri tabella második helyén állt, ám aztán a KTM megelőzte őket, sőt, helyenként még a Yamaha is jobbnak tűnt náluk. Martín azonban nem aggódik azon, hogy jó irányba mennek-e.
„A szerződtetésem egyértelmű jele annak, hogy azért dolgoznak, hogy győztes projektet építsenek – hangsúlyozta. – Ez a csapat keményen dolgozott, de biztos vagyok benne, hogy az én érkezésemmel még többet fognak nyújtani. Ezt Fabiano Sterlacchini [technikai igazgató] leigazolásánál is láttuk, ahogyan sok más változás is megmutatta. Biztos vagyok benne, hogy meg fogják tenni ezt az előrelépést. Amikor a barcelonai teszten kipróbáltam a motort, össze tudtam hasonlítani a ’24-est az ideivel, és már akkor is nagy volt a különbség, most pedig a télen elvégzett munka és az [előszezoni] tesztek révén a 2025-össel közelebb leszünk a mezőny legjobb motorjaihoz.”
Martín még a másnapossággal küzdött, amikor először felült az Apriliára