Az Aprilia lehetővé tette a bemutatóra ellátogató újságírók számára, hogy közelebbről megvizsgálják a motort. Az RS-GP-n jó néhány újítás látható, amelyek immáron nagy eséllyel pozitívabb fogadtatásra lelnek a versenyzők részéről.
Ahogyan arról mi is beszámoltunk, múlt héten csütörtökön megtartották a gyári Aprilia bemutatóját. A legtöbben az új érkezőkre voltak kíváncsiak, hiszen nemcsak Jorge Martín és Marco Bezzecchi csatlakoztak a noaleiekhez, hanem például az új technikai igazgató, Fabiano Sterlacchini is. Az ő munkája pedig már most észrevehető volt.
Ami a motort illeti, ilyenkor általában olyan versenygépeket tárnak a közönség szeme elé, amelyeken nem látszik sok újítás. Az Aprilia azonban ezúttal másképp cselekedett, olyannyira, hogy azt is lehetővé tette a helyszínen lévő újságíróknak, hogy közelebbről szemügyre vegyék az RS-GP-ket. Az olasz Motorsport.com pedig összeszedte a legfontosabb újításokat.
Persze az elején le kell szögezni, hogy ennek a motornak az alapját már láthattuk a tavalyi montmelói teszten, és mindkét állandó pilóta jobbnak tartotta a 2024-es változatnál. Mondhatni, hogy a most bemutatott motorok ennek az optimalizált verziói a versenyzők visszajelzései alapján, de így is több újdonságot fel lehet sorolni.
Az elején a szárny formája megváltozott, ami azt szolgálja, hogy ugyanazt a leszorítóerőt generálja, de mindezt kisebb légellenállással. A burkolatnál eltűnt a felső rögzítés, és összességében letisztultabbnak tűnik, és azt az érzést kelti, hogy mindez szinergiában van a lengővillán található szárnyelemmel. Utóbbi még inkább arra szolgál, hogy a versenyző testét érő légörvényeket hozzon létre.
Bemutatta idei festését az Aprilia, kiderült, Martín melyik rajtszámot fogja használni (képek)
Lejjebb a féknyereg alatt ott vannak a légbeömlők, amely a motor dőlése során töltenek be fontos szerepet. Az Aprilia megtartotta azt a megoldást, amely a Forma–1-ből ismert S-csatornára hajaz. Az olajhűtő alatt egy „pillangó” alakú szerkezetet helyeztek el, amely egyfelől az első kerék teteje felől érkező hideg levegőt lefelé tereli, másrészt pedig aerodinamikai funkciót is ellát, így már a teszten is változhat.
Az Aprilia általában innovatív az aerodinamika terén a Ferrari F1-es csapatától érkezett Marco De Lucának köszönhetően, ám a burkolat oldalán a Ducati diffúzorszerű kialakítása ismerhető fel, igaz, némileg eltérő formában. Emellett látható a jól ismert lépcsőzetes megoldás, az alját pedig úgy építették meg, hogy a dőlés során is maximális leszorítóerőt biztosítson.
A mai MotoGP-ben fontos feladat, hogy a pilótákat minél jobban megvédjék a meleg levegőtől. Erre szolgál az az ötelemű rács, amely lefelé tereli ezt a levegőt. Persze nem csak a versenyzőket kell hűteni: a „karbonzsebkendő” egy olyan csatorna, amely a jobb oldalon a kipufogóra, a balon pedig a tankban lévő üzemanyagtankra vezet hideg levegőt.
A lengőkar szintén letisztultabbnak tűnik, és felülnézetből egy szárnyprofilt lehet észrevenni, amely a hatékonyság növelését célozza. A farokrészen pedig két uszonyszerű szárny van, amelyek kt különböző feladatot látnak el, függően attól, hogy merre dől a motor. Ezek és a fentiek olyan jellegű újítások, amelyek jelentől részéből Maverick Viñales és Aleix Espargaró sem kért, ám biztosak lehetünk benne, hogy a fiatalabb páros esetében más lesz a helyzet.