Hétfőn késő délelőtt megtartották a gyári Ducati bemutatóját. Ennek során Marc Márquez először volt látható teljes „menetfelszerelésben”.
Azok után, hogy múlt héten a Trackhouse, a gyári Aprilia, valamint a Gresini is megtartotta szokásos év eleji bemutatóját, hétfőn késő délelőtt következett az a leleplezés, amelyet jó eséllyel a legtöbben vártak. Persze nem a festés miatt, hiszen a gyári Ducatinál ebből a szempontból nem sok minden változott, hanem sokkal inkább az új versenyző személyének köszönhetően.
The @ducaticorse dream team is here 😎 🔴#MotoGP2025 pic.twitter.com/cNx64yv0I7
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) January 20, 2025
A tavalyi idény első részének ugyanis központi témája volt, hogy ki lesz a bolognaiak gyári istállójának pilótája. Az hamar egyértelművé vált, hogy Enea Bastianinit nem fogják megtartani, az viszont sokáig kérdéses volt, hogy Jorge Martínra vagy Marc Márquezre esik a választás. Végül utóbbi mellett döntöttek, így a címvédő idén már másik márkánál versenyez.
MM93 1st time factory Ducati colours pic.twitter.com/2igsdWVVaC
— Mat Oxley (@matoxley) January 20, 2025
A nyolcszoros világbajnok viszont alighanem megkapja a lehetőséget, hogy hat év után ismét reális eséllyel pályázzon a végső győzelemre. Tavaly erre nem volt sansza, ugyanakkor a Ducati 2023-as motorját hajtó pilóták közül toronymagasan a legtöbb pontot gyűjtötte, és alighanem idén a legjobb motor áll majd a rendelkezésére. A spanyol versenyzőt először lehetett látni új csapatának teljes felszerelésében, hiszen a montmelói teszten a bőrruháján és a motorján sem voltak szponzorfeliratok.
Marc Márquez: A fő célomat már elértem, egy újabb bajnoki cím csak bónusz lenne
A garázs másik oldalán nincs változás, hiszen Francesco Bagnaia nagyjából egy éve meghosszabbította a szerződését a Ducatival. A 28. születésnapját múlt héten ünneplő pilóta célja, hogy a tavalyi vereség után visszaszerezze a világbajnoki címet. Ha pedig ez Márquez ellen sikerül, akkor azoknak is bizonyít, akik eddig valamiért megkérdőjelezték eddigi teljesítményét.
Bagnaia nagyot változtatott a vezetési stílusán, Stoner és Marc Márquez nyomdokába lépett
Ahogyan arra már korábban is utaltunk, a Desmosedici GP25-ös jó eséllyel a mezőny legjobb motorja lesz. A Ducati gyártói szinten már az előző két esztendőben is valósággal letarolta a MotoGP-t, ugyanakkor nem kizárt, hogy ezúttal maga a csapat fogja kisajátítani a győzelmek nagy részét. Erre egyrészt azért van esély, mert a mezőny két legeredményesebb versenyzője fogja képviselni a színeket, másrészt az a tény is segíthet, hogy az övéken kívül már csak egy gyári specifikációjú Ducati lesz a mezőnyben. Persze mindez attól is függ, hogy mekkora lesz a különbség a 2024-es és a 2025-ös gép között, na meg persze a többi gyártóhoz képest.
Kézfogással indult Bagnaia és Marc Márquez együttműködése – a Ducati trollkodott az Apriliával?
A korábbi gyakorlattal ellentétben a Ducati csak a gyári MotoGP-csapatát mutatta be Madonna di Campiglióban, vagyis a Superbike-világbajnokságban, valamint a motokrossz-vb-n szereplő motort nem leplezték le. Előbbire február 11-én kerül sor, a ceremónián pedig ott lesz a két versenyző, Nicolò Bulega és Álvaro Bautista is.
Itt lehet megnézni a gyári Ducati bemutatóját