csütörtök, január 23, 2025
KezdőlapMotoGPA MotoGP reakciója a Ducati dominanciájára: Egyetlen csapatot sem kényszerítettünk a Ducatihoz

A MotoGP reakciója a Ducati dominanciájára: Egyetlen csapatot sem kényszerítettünk a Ducatihoz

- Hirdetés -
- Hirdetés -

Carlos Ezpeleta szerint a Ducati mostani dominanciája a MotoGP normális működéséből fakad. Viszont a Dorna sportigazgatója úgy gondolja, hogy a bolognai gyártó idén már nem lesz annyira sikeres, amilyen tavaly volt. Ezpeleta megerősítette, jelenleg is megvan a lehetőség arra, hogy új gyártó csatlakozzon a sorozathoz.

A hihetetlenül eredményes 2023-as szezonja után a Ducati tavaly még feljebb tudta tenni a lécet, hiszen három helyett csupán egy főfutamot hozott el előle egy másik gyártó (azt egyelőre csak találgatni lehet, hogy idén mire lesz képes a márka). Csak úgy „mellékesen” a Thai Nagydíj sprintfutamán a Ducati kisajátította az első nyolc helyet, amire a MotoGP-korszakban még nem volt példa. Azt talán már hozzá sem kell tenni, hogy a bolognaiak Jorge Martín révén az egyéni bajnokságot, illetve a csapatok és a gyártók összevetését is megnyerték. Tették ezt annak ellenére, hogy a 2023 végén módosított koncessziós rendszer jelentős engedményeket adott a vetélytársaiknak, de azok nem tudtak közelebb zárkózni.

Összehozhatja Bagnaia és Marc Márquez a Ducatinak azt, ami még nem történt meg a MotoGP-ben?

- Advertisement -

Ez a dominancia persze egyeseknek unalmassá teszi a MotoGP-t, főként a többi gyártó szurkolóinak. Így pedig már jó néhányszor felvetődött, hogy valójában a sorozat kereskedelmi jogait birtokló Dorna felelős a kialakult helyzetért, mivel nem lépett fel a Ducati ellen. Azonban a spanyol szervezetnél úgy látják, hogy nem ők, hanem a MotoGP organikus működése vezetett a jelenlegi erőviszonyok megszilárdulásához.

„Amikor valaki a Ducatiról és a dominanciáról beszél, azt is értenie kell, hogyan működik valójában a paddock – mondta Carlos Ezpeleta, a Dorna sportigazgatója az AS-nek. – A Ducati tavaly egy kivételével tényleg minden főfutamot megnyert. De ha jól emlékszem, a Honda 2003-ban szintén megnyerte az összes futamot egy kivételével. Szerintem sokaknak inkább az lehet megdöbbentő, hogy olyan márkák, amelyek eddig állandóan a csúcson voltak, ennyire lemaradtak…. Viszont végül a teljes MotoGP, nemcsak a Dorna, hanem minden érintett fél rájött, hogy a [2024 előtti] koncessziós rendszer biztosan nem felel meg a bajnokságnak a mostani helyzetében. Ezért akartunk javítani rajta, ahogyan aztán azt meg is tettük.”

A Ducati sikerkovácsa szerint a dominancia miatt nem kedvelik az ellenfelek, ami rosszulesik neki

„Jövőre biztosan nem lesz nyolc Ducati az élen, hiszen [a Pramac távozása miatt] nem lesz nyolc Ducati a mezőnyben, és ráadásul több tavalyi versenyzőjük is váltott. Tehát többé nem lesz ilyen dominancia, és a dobogós helyezéseknek nem lesz ennyire nagy százaléka a Ducatié – tette hozzá. – Nem hiszem, hogy ez újra meg fog történni, bár egyébként ezt a szabadpiaci rendszer tette lehetővé. Mi természetesen egyetlen csapatot sem kényszerítettünk a Ducatihoz. Ez egyszerűen az adott csapatok döntése volt. Azon az áron, illetve azzal a teljesítménnyel, amilyen a motoré volt, a Ducati gépét választották. Szóval ez tényleg megtörtént, de nem hiszem, hogy ez meg fog ismétlődni.”

Az ügyfelek elvesztése és a koncessziós rendszer átalakítása mellett elméletileg az is „gyengíthetné” a Ducatit, ha egy új gyártó érkezne a sorozatba. A Dornánál szívesen látják az érdeklődőket, de úgy tűnik, továbbra is csak azzal a feltétellel, ha meg tudnak állapodni a mostani mezőny egyik alakulatával.  „Jelenleg tizenegy csapat van a MotoGP-ben, és mindegyik nagyon nagy értéket képvisel a sorozat számára – mutatott rá Ezpeleta. – Szóval hozzájuk hűek vagyunk, de ha vannak olyan gyártók, amelyek csatlakozni akarnak, akkor azok jöhetnek. Valójában már most is megvan a lehetőség arra, hogy új márkák érkezzenek.”

Hamarosan eldőlhet, hogy a BMW végre beszáll-e a MotoGP-be

- Advertisement -