Gottfried Neumeister felsorolta azt a három tényezőt, amely szerinte a KTM életben maradását jelentette. A márka újonnan kinevezett vezérigazgatója úgy véli, a Dakar-rali megnyerése bizonyítja, hogy még mindig képesek megépíteni a világ legjobb motorjait, és bízik benne, hogy a bankok lehetővé teszik a folytatást.
Ahogyan arról múlt héten mi is beszámoltunk, a KTM-nél immáron a vezetőségben is lett következménye annak, hogy a cég óriási bajba került pénzügyi szempontból. Stefan Pierer ugyanis mind a mattighofeni márka, mind az azt birtokló Pierer Mobility AG esetében lemondott a vezérigazgatói posztról, amelyet Gottfried Neumeister vett át.
A vállalatcsoport új első emberének regnálása alatt lezajlott a második meghallgatás a csődvédelmi eljárás keretében. Ezen kiderült, hogy a KTM több mint 2 milliárd eurós tartozással rendelkezik, de az is, hogy 23 potenciális érdeklődő akár 900 millió eurót fektethet be a cégbe, bár ez utóbbi még nem hivatalos. Neumeister ezután nyilatkozott a sajtónak.
Jó hírek után most negatív fejlemény: tovább nőtt a KTM adóssága
„Befejeztük a kilencvennapos szerkezetátalakítási eljárás második fázisát – árulta el a szakember. – A KTM három okból van még mindig életben: az alkalmazottaink fáradhatatlan elkötelezettsége, az ügyfeleink hűsége, valamint amiatt, hogy van egy rettenthetetlen és profi felszámolóbiztosunk. Hála az égnek, hogy ez a helyzet.”
A KTM életébe azért mostanában öröm is vegyült, hiszen a gyártó az eljárás árnyékában nagy győzelmet aratott. A Dakar-rali idei kiírásán ugyanis sikerült elvinniük az összetettbeli győzelmet a motoros kategóriában, hiszen Daniel Sanders legyőzte a Hondákat. Neumeister úgy véli, ez is igazolja, hogy még mindig az elitben vannak, és bízik benne, hogy a hitelezők nem lehetetlenítik el a folytatást.
„A Dakar-rali legfontosabb motoros kategóriájának megnyerése nem csupán egy életjel, hanem ékes bizonyítéka annak, hogy a KTM képes a világ legjobb motorjait megépíteni – fogalmazott. – Ha pedig a bankok lehetővé teszik, hogy megéljük az [átszervezés] harmadik szakaszát, akkor a jövőben is meg tudjuk csinálni.”
A szurkolókat ugyanakkor továbbra is az foglalkoztatja, hogy mi lesz a MotoGP-projekttel. Egyelőre úgy tűnik, hogy a fejlesztések befagyasztása ellenére a KTM a 2025-ös idényt még teljesíti, ám az azt követő szezonnal kapcsolatban még vannak kérdőjelek, hiszen a hitelezők egy része állítólag a kiszállást szorgalmazza.