Luca Marini felfedte azt a területet, amit folyamatosan monitoroznak a Hondával. Megindokolta, miért törölné el a sprintverseny intézményét, valamint a Ducati dominanciájáról is szót ejtett.
Nem a tavalyi szezonját fogja kitenni az ablakba sem a Honda, sem Luca Marini. Mind a gyártók bajnokságában, mind a csapatok versengésében a sor végén kullogtak a japánok, valamint az olasz pilóta is mindössze tizennégy pontot kapart össze a végelszámoláskor, ezzel az egyéni tabella huszonkettedik helyén zárt. Az olasz meg is nevezte azt a területet, ami egyértelmű prioritása a csapatnak.
„A jó rajtok” – árulta el Marini a Crash.net-nek adott interjújában. – Ez a legfőbb prioritásunk. Ha a tizennegyedik helyre kvalifikálod magad, és javítasz négy helyet, akkor máris egyszerűbbé válik a verseny. Ez egy olyan terület, amin mindig dolgozunk. Bár a rajt korábban is az erősségeink közé tartozott, de az újítások és a módosítások elvitték ezt a rossz irányba, és egy problémás területté vált. Mára azonban ismét visszatértünk a megfelelő szintre.”
Marini elárulta, mennyit kell fejlődnie a Hondának az idei év első tesztjéig
Marini a sprintfutamokkal kapcsolatban is kifejtette véleményét: „A legjobb kompromisszum számomra, hogy egy versenyt rendezzünk vasárnap. Tudom, hogy ez egy olyan dolog, amit mi nem változtathatunk meg. A sprint a show-nak a része, és a nézőknek szól. Ami persze jó a rövidsége miatt, és ezt egy előremutató döntésnek vélem nézői oldalról. Azonban belülről azt gondolom, hogy a vasárnapi főfutam picit veszített az imázsából, kevésbé érzelmesebb már. Előre tudjuk, hogy ki szerepelhet a dobogón, ismerjük a gumikopást és az üzemanyag-fogyasztást, mivel nagy az átfedés a szombati és a vasárnapi erőviszonyok között.”
Mint ismeretes, a 2024-es szezonban a Ducati teljesen ledominálta a mezőnyt. A húsz versenyből tizenkilenc főfutamot és tizenhét sprintet nyertek meg, de arra is volt példa, hogy az első öt helyet teljesen kibérelték maguknak, hovatovább a thaiföldi sprintversenyen a legjobb nem-ducatis versenyző a KTM-es Brad Binder volt, aki a kilencedik (!) helyen látta meg a kockás zászlót. Marini exgyártójának (2021 és 2023 között a VR46 alakulatát erősítette) is odaszúrt.
„Régen nem tapasztaltunk ilyet, hogy egy gyártó ennyi motorral képviselteti magát az elejében, ugyanis volt egy kis szín benne (Honda-Yamaha-Honda-Yahama-Ducati) és ez egy külön pikantériát adott a bajnokságnak. Most vagy [Jorge] Martín, vagy Pecco [Bagnaia] oldalán kell hogy legyél, és ennyi. Azt gondolom, hogy ez a bajnokság legnagyobb problémája most” – fogalmazott Marini. Korábban pedig arról beszélt, hogy azt sem tartja kizártnak, hogy Marc Márquez érkezésével a bolognaiak az összes versenyt behúzzák 2025-ben.
A MotoGP reakciója a Ducati dominanciájára: Egyetlen csapatot sem kényszerítettünk a Ducatihoz
Marini második szezonját kezdi a gyári Honda színeiben, ezúttal is Joan Mir oldalán. Az idei RC213V február 1-jén debütál a nyilvánosság előtt.