Alessio „Uccio” Salucci elárulta, Fabio Di Giannantonio kifejezetten pozitív napot produkált szerdán, mielőtt jött az esés, amelynek következtében nemcsak a sepangi teszt hátralévő részét, hanem a burirami felkészülést is ki kell hagynia. A VR46 csapatigazgatója úgy véli, versenyzőjének nem kell szabadkoznia.
Szörnyen kezdődött az év első kollektív tesztje a MotoGP-ben, hiszen a sepangi felkészülés első napján hárman is kiírták magukat a további malajziai programról. Azonban amíg Jorge Martín és Raúl Fernández „normális” balesetet szenvedtek, addig ez Fabio Di Giannantonióról nem mondható el, hiszen ő már az idő letelte után bukott.
Pedig az olasz pilóta kifejezetten biztató napot produkált, miután először ülhetett fel a Ducati Desmosedici GP25-ösre, hiszen máris a hetedik helyen zárt. A csapatnak azonban nem volt ideje örömködni ezen, hiszen amikor jöttek a szokásos próbarajtok, Di Giannantonio a kivezető körén egykerekezni próbált, aminek esés lett a vége.
Quartararo kezdte az élen a tesztet Marc Márquez előtt, Martín megsérült
„Kicsit nehezen kezdtük a napot, mert egy teljesen új motort kaptunk, és [Michele] Pirro nem tudta teljesíteni a shakedownt a miénkkel, így teljesen a nulláról kellett kezdenünk – nyilatkozta Alessio „Uccio” Salucci, a VR46 csapatigazgatója a GPOne.com-nak. – »Diggia« tudta ezt, és az első órákban jó munkát végeztünk. Aztán sajnos Fabiónak a délután közepén volt egy kis kicsúszása, és ez lelassította a munkát. Hogy rövidre fogjam a történetet, a végére megbarátkoztunk a motorral, és »Diggia« elkezdett nagyon gyors tempót produkálni. A legjobb köreit használt gumikon futotta, mi pedig nagyon örültünk. Tényleg rendkívül jól alakult a nap. Leálltunk, »Diggia« pedig kiment a rajtgyakorlatra. A négyes és az ötös kanyar között a MotoGP-pilóták egykerekezni szoktak. Amikor számít az idő, akkor ezt nem engedhetik meg maguknak, de amikor szórakozni akarnak, akkor megteszik. A versenyzők egykerekezésre születtek.. Sajnos a mai MotoGP-motorok nem teszik lehetővé az apró hibákat, de jelen vannak. Az első kerék túlságosan lelassult a hátsóhoz képest, és amikor földet ért, váratlanul összecsukódott. Elesett, és eltörte a kulcscsontját.”
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a 26 éves versenyző nem szenvedett annyira súlyos sérülést. „[A csont] nem mozdult el a törés következtében – szögezte le Salucci. – Megröntgeneztük, és azonnal felhívtuk [Alessandro] Castagna professzort, azt az orvost, aki novemberben megműtötte. Fabio már hazautazott Olaszországba, és péntek és vasárnap között megoperálják, az orvosok döntése alapján.”
Külön bosszantó az a tény, hogy Di Giannantonio hosszú ideje bajlódott a bal vállával, hiszen Spielbergben megsérült. November elején végül megműtötték, és az egész holtszezonja arra ment rá, hogy kellően felépüljön. Salucci leszögezte, ez egészen más jellegű sérülés, ezzel együtt az már biztos, hogy honfitársa a thaiföldi teszten sem vehet részt.
Hihetetlen, egykerekezés közben bukott, Martínék után Di Giannantonio is kiírta magát a tesztről
„Ez nem hasonlítható Fabio tavalyi sérüléséhez, amikor kiment a felkarcsontja – fogalmazott. – A kulcscsont idézőjelben egy banálisabb sérülés egy motoros számára. Emlékszem, [Marco] Bezzecchi egy hasonló törés után öt nappal a műtétet követően már dobogón állt a mandalikai sprinten, szóval optimisták vagyunk. Óvatosan kezeljük, meg kell várnunk az orvosi vizsgálatot, de Castagna professzor azt mondta, hogy nem súlyos a törés. Ha minden jól megy, akkor Buriramra visszatérhet. A nagydíjról beszélek, mert a teszten nem lehet ott.”
Figyelembe véve a baleset körülményeit, felmerül a pilóta felelőssége, hiszen sokkal inkább elkerülhető volt, mint Martín vagy Fernández bukása. Ezzel Di Giannantonio is tisztában van, és Salucci elmondása alapján bőszen szabadkozott a történtek miatt, ám a csapatigazgató nem vonja felelősségre azért, mert megpróbálta jól érezni magát.
„Nagyon sajnálta, és az egész csapattól bocsánatot kért – árulta el. – Nem akarom, hogy egy versenyző bocsánatot kérjen tőlem azért, mert egykerekezik. A pilótáknak jól kell érezniük magukat, én így nőttem fel. Nagyon sajnálta, mert egy nehéz év után szerdán rátalált egy olyan motorra, amely minden egyes etap alkalmával mosolyt csalt az arcára. Folyamatosan azt hajtogatta, hogy milyen csodálatos, mennyire jól fordul, és milyen keményen lehet vele fékezni. Sajnálta, hogy csütörtökre és péntekre is elbukta a lehetőséget, hogy vezesse, de lesz még esélye rá a szezon során.”