A VR46 hivatalossá tette, amit valójában már eddig is lehetett tudni: Fabio Di Giannantonio kihagyja a thaiföldi tesztet, és a szezonnyitóra tervez visszatérni. Az olasz motorost sikeresen megoperálták hazájában.
Hárman is kiírták magukat az esemény hátralévő részéről a MotoGP múlt heti sepangi tesztjének első napján. Azonban, amíg Jorge Martín és Raúl Fernández (közel) versenytempóban szenvedtek sérülést eredményező balesetet, addig ez Fabio Di Giannantonióról korántsem mondható el. A 26 éves pilóta ugyanis egykerekezés közben esett el, már az idő lejárta után.
Hihetetlen, egykerekezés közben bukott, Martínék után Di Giannantonio is kiírta magát a tesztről
Ennek következtében eltört a bal kulcscsontja, és ahelyett, hogy a következő két napon a Ducati Desmosedici GP25-össel barátkozott volna, kénytelen volt hazarepülni Olaszországba, hogy megoperálják. A VR46 pedig egy hétfői közleményben tudatta, hogy még vasárnap lezajlott a beavatkozás, amely eredményesen ért véget.
„Sikeresen megműtötték Fabio Di Giannantoniót február 9-én, vasárnap Olaszországban, hogy csökkentsék a törés mértékét a bal kulcscsontjában – olvasható a dokumentumban. – A VR46 versenyzője múlt szerdán a teszt első napján bukott Sepangban. Közvetlenül a balesete után Fabio visszautazott Olaszországba, és a Villa Stuart magánkórházba ment, ahol az Alessandro Castagna professzor által koordinált csapat vasárnap délelőtt elvégezte a sérülést csökkentő beavatkozást. Az operáció sikeres volt, és a versenyző azonnal megkezdi a rehabilitáció folyamatát.”
Azt már eddig is lehetett tudni, hogy Di Giannantonio kihagyja a szerdán és csütörtökön esedékes burirami tesztet, hiszen Alessio „Uccio” Salucci, a VR46 csapatigazgatója erről még a teszt alatt tájékoztatta a közvéleményt. Hivatalosan viszont csak most erősítették meg. „Az a cél, hogy az idény első versenyére a lehető legjobb állapotban legyen” – zárult a közlemény.
Di Giannantonio a thaiföldi tesztet is kihagyja, de főnöke szerint nem tartozik bocsánatkéréssel
Persze egy sérülés soha nem jön jókor, főleg nem az év első tesztnapján, ám Di Giannantonio több szempontból is sajnálhatja a történteket. Egyfelől azért, mert a tavalyi idény végét, majd az egész holtszezont azzal töltötte, hogy felépüljön a szintén bal vállműtétjéből, amelyet még a spielbergi bukása következtében voltak kénytelenek elvégezni.
Másrészt pedig túlzás nélkül élete lehetősége előtt áll, hiszen a Ducati gyári párosa mellett egyedüliként vezethet GP25-öst. Bár a bolognaiak idei specifikációja egyelőre nem egyértelműen jobb a tavalyinál, de egyfelől ez még mindig a mezőny egyik legerősebb versenygépét jelenti, másfelől a fejlesztéseknek köszönhetően előbb-utóbb jó eséllyel kirajzolódik a különbség.