back to top
2025. február 22. 14:34
KezdőlapMotoGPMarc Márquez a teszt első napjának végén robbantott, de neki és a...

Marc Márquez a teszt első napjának végén robbantott, de neki és a Ducatinak is fájhat a feje

Marc Márquez közel fél másodperces előnnyel végzett az élen a MotoGP burirami tesztjének első napján, megelőzve testvére, Álex, valamint Franco Morbidelli Ducatiját, ám a bolognaiaknál így is vannak gondok. Marco Bezzecchi a negyedik helyen zárt az Apriliával, Fabio Quartararo és a Yamaha viszont ezúttal nem villogott.

Azok után, hogy múlt héten Sepangban tesztelt a MotoGP mezőnye, most Buriramban folytatódott a felkészülés. Sokáig úgy tűnt, hogy ezúttal is Álex Márquez lehet a leggyorsabb még a nap első felében futott idejével, ám szűk öt perccel a vége előtt megérkezett Marc Márquez, és 1:29.184 másodperces idejével 465 ezredet adott öccsének. Ezzel 2020 óta először zárt az élen egy előszezoni tesztet. Ráadásul a harmadik helyet is egy Ducati szerezte meg Franco Morbidelli révén, ám a bolognaiaknak így is fájhat a fejük.

Az talán a legkisebb gond, hogy a nyolcszoros világbajnokot még a teszt elején technikai hiba sújtotta. Az viszont már jóval sokatmondóbb, hogy a gyári Ducatik nem a Malajziában használt új motorblokkot, vázat és aerodinamikai csomagot próbálgatták, hanem visszatértek a Desmosedici GP24-esre. Mindez jelzésértékű abból a szempontból, hogy milyen irányba mehetnek, és nem sokkal a leintés előtt Davide Tardozzi, a gyári Ducati csapatmenedzsere is megerősítette, hogy alighanem a tavalyi specifikáció mellett fognak dönteni.

Nagyon fontos döntés előtt áll a Ducati, ám egyelőre Bagnaia és Marc Márquez is bizonytalan

Azt viszont minden jelenlévő láthatta, hogy mind ő, mind az egyébként a nyolcadik pozícióban végző Francesco Bagnaia küszködött a rajtgyakorlatok során. Általában azzal szenvedtek, hogy az első kerék ne emelkedjen el az aszfalttól, de az olasz pilóta egyszer egy fekete csíkot is húzott maga után. Jack Appleyard, a MotoGP riportere arról számolt be, hogy a Ducatinál még nem is látták Márquezt jól rajtolni. Ráadásul nemcsak nekik, hanem Fermín Aldeguernek is gondot okozott az elindulás, és egyszer majdnem nekiment csapattársának, de esetében ez valószínűleg inkább a tapasztalatlanságának tudható be.

Ami a többi gyártót illeti, az Aprilia kénytelen volt nélkülözni a sérült Jorge Martínt, akit Lorenzo Savadori helyettesített. A tesztpilóta utolsóként fejezte be a napot, ellentétben Marco Bezzecchivel, aki a negyedik legjobb időt motorozta. A 26 éves pilóta korábban elesett, ahogyan Ai Ogura is, de egyiküknek sem esett baja. A szintén megműtött Raúl Fernández tizenkilencedik lett, 522 ezreddel elmaradva csapattársától.

Az ötödik hely a KTM-é lett Pedro Acosta révén. A 20 éves versenyző ezúttal is minden márkatársánál gyorsabb volt, de Brad Binder – aki hozzá hasonlóan a tesztnap vége felé elesett – most csak 137 ezredet kapott tőle. A Tech3 párosa viszont a köridők alapján még mindig nem szokott hozzá az RC16-oshoz, hiszen Enea Bastianini a tizenhatodik, míg Maverick Viñales a tizennyolcadik helyet szerezte meg.

A Honda a sepangi teszthez hasonlóan a thaiföldi első napon is két fővel képviseltette magát az első tízben. Ezúttal Luca Marini volt a leggyorsabb márkán belül, aki 744 ezredes lemaradással hatodikként végzett, közvetlenül Johann Zarco előtt. Joan Mir a hajrában javított, így 2 századdal lemaradt a tizedik pozícióról, az újonc Somkiat Chantra viszont utolsó lett az állandó pilóták közül.

A Sepangban látott teljesítmény után sokan kíváncsian figyelték a Yamaha teljesítményét, ám ezúttal csak épphogy sikerült bekerülni z első tízbe. Ráadásul a legjobb időt most nem a Malajziában villogó Fabio Quartararo, hanem Jack Miller futotta meg, ugyanakkor érdemes megjegyezni, hogy a francia motoros jó néhány alkalommal teljesített piros első szektort, ami nyilvánvalóan árnyalja a képet.

A burirami teszt első napjának végeredménye