Fermín Aldeguer „őrületesnek” nevezte azt a próbarajtját, amelyet követően majdnem belehajtott Álex Márquezbe, és amelyért a pálya állapotát okolta. A spanyol pilóta úgy véli, javulniuk kell, de szerinte jó úton haladnak.
Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, a legnagyobb figyelmet ezúttal is a köridők kapták a burirami teszt első napján, ám természetesen a felkészülés ennél jóval összetettebb. Többek között azt is ki kell próbálni, hogy hogyan rajtol az adott motor, amire a pilótáknak helyi idő szerint kora délután, majd a leintést követően is volt lehetőségük.
A beszámolók alapján a gyári Ducati párosa kifejezetten szenvedett a rajtgyakorlatok során, viszont a leghajmeresztőbb megmozdulás nem Francesco Bagnaia vagy Marc Márquez, hanem Fermín Aldeguer nevéhez fűződik. A Gresini újonca ugyanis kis híján nekiment csapattársának, Álex Márqueznek. „Az egyik [próbarajt] őrületes volt – nyilatkozta. – Ez volt az első alkalom, hogy így megcsúsztam, de ez normális, amikor a pálya ilyen állapotban van, és más versenyzőknek is ugyanez a problémájuk. Nem ilyen mértékben, de ez normális.”
Felmerül a kérdés, hogy Aldeguer vajon miért nem közvetlenül az ifjabbik Márquez mellől végezte el a próbarajtját, ám elárulta, ennek nincsen különösebb oka, egyszerűen a véletlen hozta így, mert nem arról volt szó, hogy meg akarta volna figyelni csapattársát. Ezzel együtt tisztában van vele, hogy ezen a fronton is előre kell lépnie.
Marc Márquez a teszt első napjának végén robbantott, de neki és a Ducatinak is fájhat a feje
„Végső soron nincs szükségem Álexre, hogy lássam, jó-e a próbarajtom vagy sem – fogalmazott, majd hozzátette, megvannak az ehhez szükséges eszközeik. – Az adatokon keresztül mindent láthatunk. Ebben még kicsit fejlődnünk kell, mert ma részben a kicsit csúszós pálya miatt nem a legjobban teljesítettünk, de meglátjuk.”
Aldeguer Sepangban kifejezetten biztató teljesítményt nyújtott, főleg az első két napon, ezúttal viszont jelentősen elmaradt csapattársától, egészen pontosan 724 ezredmásodpercet kapott tőle. Ezzel a tizennegyedik helyen végzett, mindössze 8 századdal megelőzte a rangsorban utána következő újoncot, Ai Ogurát, aki egy vélhetően gyengébb motort vezet, mint ő. A 19 éves motoros rámutatott, hogy a két aszfaltcsík jelentősen eltér egymástól, és nem aggódik.
„A burirami pálya teljesen más, mint a sepangi – jelentette ki. – Végül is ez egy másik stílus. A Michelin révén másfajta gumit is használnunk, amihez szintén alkalmazkodni kell. Délelőtt nem volt könnyű hozzáigazítani a stílusomat ehhez a pályához, de nyugodtan dolgoztunk, és a szünet után nagy lépést tettünk előre. Nem vagyunk a csúcson, de jó úton halad a munka.”