Marc Márquez volt a leggyorsabb a burirami teszt második, egyben utolsó napján is. A versenyszimulációkat tekintve szintén Márquez zárt az élen, méghozzá kiemelkedően jó teljesítménnyel. Azok közül, akik csak egy sprint távját teljesítették, Marco Bezzecchié volt a legjobb átlagidő.
Csütörtökön került sor a burirami kollektív MotoGP-teszt második napjára, amely egyben az utolsó hivatalos tesztnap volt a március eleji szezonnyitó Thai Nagydíj előtt. Ennek megfelelően a mezőny többsége – még a bukásból épp csak visszatérő Raúl Fernández is – megpróbálta legalább távolról megmutatni, hogy mire lehet számítani tőle idén. Egyébként ezúttal a tesztpilóták közül csak a Jorge Martínt helyettesítő Lorenzo Savadori ült motorra, Fabio Di Giannantonio helyettes nélkül maradt.
Raúl Fernández elárulta, hogyan hátráltatja a sepangi sérülése, amely egy szempontból „tönkretette”
Csütörtökön már mindenkinek elég sietős volt, legalábbis erre következtethetünk abból, hogy a megszokott egy-egy pilóta helyett a bokszutca kinyitása után azonnal tízen a pályára gurultak. Az első óra végén Pedro Acosta állt a táblázat élén, a KTM-pilóta 1:29.133 másodperces kört futott. Jól érzékelteti, mennyivel feljebb kapcsolt a mezőny, hogy Acosta már ekkor gyorsabb volt, mint a szerdai napot az élen záró Marc Márquez (1:29.184), sőt Francesco Bagnaia tavalyi pályacsúcsát (1:28.700) is megközelítette.
A második órában aztán előkerültek a szerdát párban „behúzó” Márquez fivérek. Marc 1:28.855-ös körével átvette a vezetést, Álex pedig 179 ezredes hátrányban bejött a második helyre. Hozzájuk képest ekkor csak Acosta és Marco Bezzecchi volt fél másodpercen belül. Ezután hosszú órákra mindenki félretette a gyorsköröket, és a sprint-, illetve versenyszimulációkra koncentrált. Persze ebédszünetet is tartottak, amire az idősebb Márquezt a láthatóan feldobott Fabio Quartararo „hívta be”.
Fabio Quartararo had to call Marc Marquez in for lunch earlier today 😂#MotoGP [📹 IG/t0m06600] pic.twitter.com/8BzfhAjxfG
— MotoGP on TNT Sports (@motogpontnt) February 13, 2025
Az utolsó órában aztán többen még megpróbáltak javítani, de Marc Márquez idejére senki sem volt veszélyes, így a gyári Ducati versenyzője húzta be a burirami teszt második napját is. Álex szintén megtartotta a második helyet, viszont a harmadikra bejött Bezzecchi, a gyári Aprilia motorosa 205 ezredmásodperccel maradt el az első pozíciótól. Az első tíz végül igazán színes lett, hiszen minden gyártó képviseltette magát benne. A Ducati és az Aprilia legjobbját már említettük, a KTM-é a negyedik Acosta (278 ezredes hátrány), a Hondáé a hatodik Joan Mir (544 ezred), a Yamaháé pedig a nyolcadik Fabio Quartararo (731 ezred) lett.
Ezek a köridők már jóval többet elárulnak az egyes gyártók valódi erejéről, mint a korábbiak, viszont azért továbbra sem szabad csak ezekre támaszkodni. Viszont a mezőny jó része csütörtökön futott verseny- vagy sprintszimulációt is (a főfutam teljes távja 26, a sprinté 13 kör Buriramban), amelyek már jóval többet mondhatnak el. Ezeket a Crash.net és a szakíró Neil Morrison gyűjtése alapján az alábbi táblázatokban lehet megtalálni, de két teljesítményt külön is ki kell belőlük emelnünk.
Versenyszimulációk | |||
Pilóta | Gyártó | Körszám | Átlagidő |
Marc Márquez | Ducati | 23 | 1:30.378 |
Pedro Acosta | KTM | 22 | 1:31.016 |
Franco Morbidelli | Ducati | 18 | 1:31.019 |
Álex Márquez | Ducati | 23 | 1:31.071* |
Johann Zarco | Honda | 24 | 1:31.365 |
Brad Binder | KTM | 24 | 1:31.545 |
Somkiat Chantra | Honda | 20 | 1:31.074 |
*Álex Márqueznek ezalatt a guminyomással és az elektronikával is meggyűlt a baja, de úgy döntött, befejezi az etapot.
Sprintszimulációk | |||
Pilóta | Gyártó | Körszám | Átlagidő |
Marco Bezzecchi | Aprilia | 13 | 1:30.093 |
Joan Mir | Honda | 11 | 1:30.282 |
Fabio Quartararo | Yamaha | 12 | 1:30.361 |
Jack Miller | Yamaha | 13 | 1:30.871 |
Maverick Viñales | KTM | 11 | 1:30.939 |
Álex Rins | Yamaha | 9 | 1:31.114 |
Ai Ogura | Aprilia | 8 | 1:31.184 |
Luca Marini | Honda | 13 | 1:31.315 |
Fermín Aldeguer | Ducati | 13 | 1:31.815 |
Először is az idősebb Márquez 23 körös futását, amelynek átlagideje 1:30.378 másodperc volt. Ezzel az idővel 6 tizedet vert mindenki másra, aki hasonló hosszúságú etapot teljesített, és lényegében sprinttempót diktált. Összehasonlításképp: az utolsó száraz Thai Nagydíjat 1:31.453-as átlagidővel nyerte meg Martín 2023-ban (és az eddigi legjobb versenyben futott kör ugyanekkor 1:30.896 volt Buriramban). Ezenkívül fontos még rámutatni Bezzecchi teljesítményére is, amely optimistává teheti az Apriliát. Az olasz pilóta teljesítette ugyanis 1:30.093-mal a legjobb spintszimulációt, majdnem 2 tizedet adva a második Mirnek.
A burirami teszt második napjának végeredménye
And that's a wrap on the 2025 MotoGP preseason! 🏁 pic.twitter.com/RdzgaRyCF7
— Simon Patterson (@denkmit) February 13, 2025