Joan Mir még soha nem érezte ennyire jól magát a Hondán, amióta a japán gyártónál versenyez, ám a motorblokk kifejezetten aggasztja. Luca Marini arra hívta fel a figyelmet, hogy a jó körülmények elfedték bizonyos problémáikat a burirami teszten.
A 2025-ös idény egyik nagy kérdése, hogy kilábalnak-e a japán gyártók a gödörből, vagy legalább egyértelműen elindulnak-e ebbe az irányba. Mindez különösen igaz a Hondára, amely az előző három szezonban kivétel nélkül az utolsó helyet szerezte meg a konstruktőri tabellán, ráadásul lefelé ívelő tendenciát mutattak.
Azonban a sepangi és a burirami tesztek alapján úgy tűnik, hogy valami elindult az aszakaiaknál. Persze ettől még lehetséges, hogy idén is ötödikek lesznek a márkák között, de a jelek szerint a lemaradásuk már nem olyan kilátástalan mértékű, mint eddig. Olyannyira, hogy Joan Mir a hatodik pozícióban zárt a thaiföldi felkészülés második napján, 544 ezreddel lemaradva az élen végző Marc Márqueztől.
Marc Márquez behúzta az utolsó tesztnapot, és hihetetlen „versenyt” futott
„Nem volt kiemelkedő a köridő – nyilatkozta a 27 éves motoros, majd hozzátette, hogy ez jó jel. – Nem tudtam mindent összerakni, mert a végén csak egy gumiszettet tettünk fel, nem teljesítettünk két gyorskört, ahogyan sok versenyző tette. Ez boldoggá tesz, mert ez azt jelenti, hogy jól sikerült a kör, de még van bennünk tartalék.”
A spanyol pilóta a harmadik évére készül a Honda kötelékében, és az első két esztendő finoman szólva sem bizonyult sikeresnek. A tavaly év végi montmelói teszten pedig arra panaszkodott, hogy a japánok nem hoztak elég alkatrészt. Ehhez képest sokat javult a helyzet, és elárulta, bizonyos szempontból mindenképpen ez az eddigi legjobb RC213V-je.
„Számomra most a motoron tapasztalt érzés volt a legfontosabb – fogalmazott. – A sprintszimuláció mutatott tempónk közelebb van [az élmezőnyéhez], mint valaha, amióta a Hondánál vagyok, úgyhogy ennél nem igazán kérhetek többet. Egészen más a mostani, illetve a tavalyi érzés. Remélem, hogy ezt tudjuk folytatni, bízom benne, hogy nem veszünk el a fejlődési folyamat közepén, mint ahogyan az tavaly év közben történt. Remélem, tanulunk a hibáinkból, és szeretnék gratulálni a csapatomnak, mert nem könnyű ilyen kis idő alatt megtenni ezt a lépést. Nagyon boldog vagyok miattuk. Ezek a tesztek semmit nem jelentenek, ugyanakkor az ott dolgozóknak nagyon is sokat számítanak. Lenyűgöző volt, hogy ilyen különbséggel közel voltunk az első öthöz, amit néhány hónapja még a tesztpilótákkal sem tudtuk elérni.”
A Honda meghozta fontos döntését az idénynyitóval kapcsolatban
Ami a Mir által is emlegetett sprintszimulációt illeti, ebben a tekintetben második lett, miután a körátlaga 189 ezreddel maradt el Marco Bezzecchiétől, de a képet árnyalja, hogy sokan nem teljesítették ezt a programpontot, köztük az újonc Fermín Aldeguert leszámítva a Ducati versenyzői sem. Mirt azonban nem ez aggasztja a legjobban, hanem a Honda erőforrása.
„Van néhány gyengeségünk, és a probléma az, hogy ezek elég nagy gyengeségek – jelentette ki. – A motorblokk miatt aggódom. A motor jól működik, most már úgy tudok vezetni, ahogyan szeretek és ahogyan élvezem. Ezt nem fogom elhazudni, de az a helyzet, hogy az egyenesben mi vagyunk a leglassabbak. Olyan köridőre voltunk képesek, amellyel jó pozíciót szereztünk, mindezt egy olyan motorral, amellyel az egyenesben valószínűleg nem tudom felvenni a versenyt. Szóval a versenyzést illetően már elvesztettük a csatát, ami kicsit aggaszt.”
Mir mellett természetesen csapattársa, Luca Marini is értékelt. Az olasz pilóta még a szerdai nap után szintén kitért a motorblokkra, ám a második nap befejeztével egy másik tényezőt is megemlített. A kétszeres MotoGP-dobogós kiemelte, hogy a kiváló körülmények jó eséllyel elfedték a Honda bizonyos problémáit.
„Most könnyű volt 1:29-es időt futni – kezdte. – A nagydíjon majd meglátjuk, mert ezúttal elképesztően [jó] volt a pálya állapota. Ez eltakarta néhány gondunkat, például a tapadást, mert amikor ilyenek a körülmények, hihetetlen a tapadás, az ember nagyobb erőt tud beletenni a motorba a lassú kanyarok kijáratánál, és egyszerűbb megállítani. Szóval jó nap volt ez, az biztos, ahogyan az előző is, vagyis összességében pozitívan alakult az előszezon. Nagyon jól felismertük, hogy melyik csomagot kell használnunk az első futamokon, és elégedettek lehetünk, mert a tavalyi itteni teljesítményünkhöz képest előreléptünk. Azonban kicsit korai lenne még hangosan kimondani, mert meg kell néznünk egy normál nagydíjon [hogy mi a pozíciónk].”