Toprak Razgatlıoğlu összegezte saját maga és a BMW előszezonját is. Elárulta, hogy olyan csomag lenne ideális nekik ebben a szezonban, amelyet a szabályok már tiltanak. Ennek ellenére bizakodó az idényre nézve.
A Superbike-világbajnokság 2024-es szezonja egyértelműen Toprak Razgatlıoğlu és a BMW dominanciájáról szólt. A török annak ellenére nyerte meg a bajnokságot, hogy magny-cours-i bukása miatt ki kellett hagynia azt, valamint a soron következő cremonai fordulót. Tizennyolc (!) versenyt húzott be, valamint produkált egy tizenhárom (!) futamos győzelmi szériát is, Assentől Portimãóig, ami rekord is egyben. Ebben nagyban segítette, hogy a BMW alá tudott adni egy olyan technikát, amely nemcsak gyors, de fekszik is a vezetési stílusának.
Viszont az ellenfelek szerint a BMW óriási előnye részben a szuperkoncessziós rendszerből fakad, ugyanis egy olyan vázat használhattak, ami jóval lágyabb, mint a sorozatgyártású motorjuké. Az újabb domináns szezont megakadályozván a riválisok a jogtulajdonos Dornánál és a Nemzetközi Motorsport Szövetségnél (FIM) kérvényezték, hogy pontosítsák ezeket a szabályokat, akik később el is kaszálták ezt az elemet, azaz idén már nem alkalmazhatja azt a BMW. Ennek ellenére a török tempója ígéretes, a Phillip Island-i teszten egyedüliként tudott odaérni a Ducatik környékére, még úgy is, hogy az első napon ismét elesett.
„Tulajdonképpen jobban érzem magam így is – mutatott rá a módosított csomagra a 28 éves versenyző a Speedweek.com-nak. – És jobban fordul a motor erős szélben, az új szárnyaknak köszönhetően. Azonban még mindig keressük a megfelelő beállításokat, de a ritmusom megfelelő volt a versenygumikon.”
Külön dolog azonban az aerodinamika, és külön kezelendő a váz is. Utóbbi tekintetében már borúsabban nyilatkozott a török: „A Ducati miatt kellett a szabályokon módosítani. Az a koncepció tökéletes volt, ugyanis jobban fordultunk, és nagyobb tapadásunk volt. Furcsának találom, hogy a szabályok csak mostanra módosultak. Természetesen fejlődtünk, de az idei csomag még nem tökéletes. Dolgoznunk kell még a felfüggesztésen és a vázon is, továbbá rövidítenünk kell a tengelytávon. Sokat próbálkozunk az ügyben, hogy megtaláljuk a lehető legjobb beállítást az ausztráliai szezonnyitóra. Most hasonlóan érzem magam, mint tavaly ilyenkor, de a szabály, az szabály.”
A legnagyobb mutatvány – dokumentumfilm jelent meg Razgatlıoğlu bajnoki idényéről (videó)
A címvédő szerint a legjobban a tavalyi váz-idei aerodinamika kombinációjával járnának. Elárulta, hogy ezt már decemberben is tesztelték. Kiemelte, hogy mindenki keményen dolgozott a BMW-nél, de a szabálymódosítások miatt „minden tönkre lett téve”.
„Továbbra is gyorsak vagyunk, annak ellenére, hogy kevesebbet tudok edzeni a sérült ujjam miatt. Hiányzik az a néhány nap, amikor nem tudtuk fejleszteni a motort. A versenyekre fókuszálok, és megpróbálunk nyerni. Erősek a Ducatik, de készen állok a csatára” – zárta gondolatait Razgatlıoğlu.
Mint ismeretes, a Phillip Island-i első tesztnapon sorra estek el a legnagyobbak. A török mellett Jonathan Rea is óriásit bukott, aki a szezonnyitót ki is fogja hagyni. A Superbike-világbajnokság 2025-ös felvonása ezen a hétvégén kezdődik, előzetesünket itt olvashatják.
Megállíthatja-e Razgatlıoğlu Bulegát és a többi Ducatit az idénynyitón? – hétvégi menetrend