Toprak Razgatlıoğlu finoman szólva sem optimista a Superbike-világbajnokság Phillip Islandi fordulójának első két szabadedzése után. A török versenyző úgy véli, motorja sok szempontból rossz, amit a szigorúbb szabályoknak tulajdonít, és szerinte szombaton csak rosszabb lesz a helyzet.
Egyelőre nem mondhatni, hogy Toprak Razgatlıoğlu ott folytatja, ahol tavaly abbahagyta. A gyári BMW pilótája a hatodik, illetve a harmadik helyet szerezte meg a Superbike-világbajnokság első és második szabadedzésén, ám annak ellenére, hogy a pozícióján javított, a lemaradását alig csökkentette a mindkétszer az élen végző Nicolò Bulegával szemben.
Mindez még helyi idő szerint délután is 809 ezred volt, ami tetemes hátránynak mondható. A címvédő ráadásul a teszthez hasonlóan ismét bukott az első gyakorláson, igaz, a 4-es kanyarban elszenvedett balesete távolról sem volt akkora, mint a négy nappal ezelőtti esése. Főleg úgy, hogy már érezte a bajt, és megóvta testét az újabb sérüléstől.
FIRST MISTAKE FOR THE #1 💥💥💥@toprak_tr54 crashes at Turn 4 durning FP1 ❌#AustralianWorldSBK 🇦🇺 pic.twitter.com/qHcKseNsUr
— WorldSBK (@WorldSBK) February 21, 2025
„A kezem rendben van, mert amikor látom, hogy túl nagy a gáz, leugrom a motorról, mivel a kezem és az ujjaim nagyon fontosak számomra – nyilatkozta a Superbike-vb hivatalos honlapjának. – Három futamunk lesz itt. Azonban az történt, hogy kiengedett a motorfék, nem értem, hogy miért, és azonnal elvesztettem az elejét. Továbbra is dolgozunk, próbáljuk megtalálni a beállításokat a versenyre, de nem könnyű, hiszen ez a motor nem működik a forró körülmények között.”
Razgatlıoğlu tavaly olykor megállíthatatlannak tűnt, és sérülése ellenére is viszonylag könnyedén húzta be második világbajnoki címét. Persze azért ehhez a megfelelő technika is kellett, melynek révén ki tudta használni a fékezésben rejlő erősségét. Most viszont úgy érzi, a BMW M1000RR számos tekintetben jelentősen visszaesett.
„Nem vagyok boldog, mert nem működik a motor – kesergett. – Nem vagyok gyors, mint tavaly, amikor jobb volt a tempóm az idei évhez képest, és a motor nem működik. Miután kicserélték a vázat, a motor teljesen átalakult, nem fordul be, nem áll meg, nincs tapadás, minden megváltozott. Nem örülök. Remélem, találunk valamit, amivel harcolhatunk az első ötért, mert az első hármat nem lehet mondani. Az első ötöt talán, mert úgy tűnik, hogy nagyon rosszul alakulnak a dolgok.”
Razgatlıoğlut, illetve a BMW-t egy szabályváltozás is hátráltatja. A január 20-án közzétett technikai előírások értelmében a bajorok immáron nem használhatják azt a vázat, amely 2024-ben többek között egy tizennégy futamból álló győzelmi sorozatot hozott nekik. A 28 éves pilóta pedig egyértelműen kifejezte nemtetszését ezzel kapcsolatban.
„Remélem, mindenki nagyon boldog, az összes Ducati az élmezőnyben van, és nincs esély a márkák közötti harcra – fogalmazott. – A BMW-k is egyre rosszabbak. Tudjuk, hogy minden Ducati nagyon erős itt. Számomra az a legnagyobb probléma, hogy nem vagyunk olyan gyorsak, mint tavaly, rosszabbak vagyunk, mint az előző idényben, és próbáljuk megtalálni a kiutat. Nagyon furcsa, mert nem érzem a magabiztosságot a motoron, olyan, mintha jégen mennék, mindent kipróbáltunk, és még mindig nem találtunk semmit. Két kört mentem Bulega mögött, és nagyon erős. Látom, hogy kényelmesen motorozik, én viszont nagyon küzdök a motoron. Általában itt nem vagyok túl erős, tudom, de idén teljesen más az érzés a tavalyihoz képest. Nem tudom, majd meglátjuk a hétvégén, megpróbálok majd a dobogóért harcolni.”
Razgatlıoğlu szerint ráadásul szombaton még kevesebb esélye lesz Bulegáék ellen a körülmények miatt. „Szombaton rosszabbak leszünk – jelentette ki. – Magas lesz a hőmérséklet, mi pedig gyengébbek vagyunk, mint hideg körülmények között. Ilyenkor kicsit jobban működik a motor, de melegben, ezzel a vázzal nem megy jól.”
Akár az Öné is lehet az élményajándék – indulnak a P1race.hu MotoGP-s nyereményjátékai