back to top
2025. március 04. 09:48
KezdőlapMotoGPBagnaiától saját márkatársa vette el a továbbjutás esélyét, Álex Márquez legyőzte bátyját...

Bagnaiától saját márkatársa vette el a továbbjutás esélyét, Álex Márquez legyőzte bátyját az edzésen

Álex Márquez zárta az élen a Thai Nagydíj edzését a MotoGP-ben, megelőzve bátyját, Marcot, valamint Pedro Acostát. A nap meglepetését Francesco Bagnaia szolgáltatta, aki egyelőre nem jutott be a Q2-be, miután utolsó gyorskörén Franco Morbidelli csúnyán feltartotta.

Magyar idő szerint délelőtt folytatódott a Thai Nagydíj hétvégéje a MotoGP-ben, és ezúttal már volt tétje a pályaeseménynek, hiszen az első tíz helyezett már most kiharcolta a Q2-be való továbbjutás. Erre előzetesen Marc Márqueznek volt a legnagyobb esélye, hiszen a nyolcszoros világbajnok úgy zárta az élen az első gyakorlást, hogy a hajrában nem javított. Ami az időjárást illeti, ezúttal is meleg levegő, illetve aszfalt fogadta a mezőnyt.

Marc Márquez volt a leggyorsabb a burirami nyitányon, Quartararo az élmezőnyben zárt, Bagnaia nem

Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, a pilóták azonnal kirajzottak a pályára. Az első mért kört Fermín Aldeguer futotta meg, a Gresini pilótája 1:32.069 másodperccel kezdett. Az első próbálkozások után Johann Zarco 1:30.484-gyel állt az élre, megelőzve Joan Mirt és az újonc Ai Ogurát.

A második körök után az idősebbik Márquez 1:30.044-gyel állt az élre, 19 ezreddel megelőzve Mirt, és további 246-tal Álex Márquezt. Pedro Acosta aztán 15 ezredes lemaradással bejött a második helyre, míg Francesco Bagnaia a negyedik pozícióba zárkózott fel. Mindeközben a gyári Ducati spanyol motorosa nem tudott javítani.

8 és fél perc elteltével megvolt a szezon első királykategóriás bukása, ugyanis Jack Miller a 12-es kanyarban elesett. Nem sokkal később Acosta 5 ezredes előnnyel átvette a vezetést, de ekkorra az addig előtte álló honfitársa már leszállt a motorról. Az első négy helyezett rendkívül közel volt egymáshoz, hiszen még Bagnaia hátránya is csak 45 ezred volt. 13 és fél perc után pedig Franco Morbidelli is 1 tizeden belülre került, egészen pontosan 89 ezred volt a lemaradása.

Az edzés harmadához közeledve még szorosabb lett az élmezőny, hiszen Mir 24 ezredes hátránnyal feljött a harmadik pozícióba. Marc Márquez aztán viszont borította ezt, hiszen négy piros szektorral, 189 ezredes előnnyel visszavette a vezetést. Néhány körrel később tovább akart javítani, de az első két jó szektor ellenére ez nem jött össze, ahogyan Bagnaiának és Acostának sem.

Ellentétben Fabio Quartararóval, aki 399 ezredes hátrányban feljött a hetedik helyre, Morbidelli és Álex Márquez mögé. Sőt, kicsit több mint 24 perccel a leintés előtt Zarco 1:29.624-gyel átvette a vezetést két lágy gumival. Márquez eközben továbbra sem tudott gyorsulni a kemény első és közepes hátsó abroncson, elsősorban a pálya második fele okozott neki gondot. A Honda igencsak biztató teljesítményt produkált, hiszen Luca Marini 316 ezredes lemaradással feljött a harmadik helyre, így az aszakai gyártó a hajrá előtt három pilótával is képviseltette magát az első ötben.

Már az utolsó 15 percben járt a mezőny, amikor Binder 18 százados hátrányban feljött a második helyre, míg Quartararo további 42 ezredes lemaradással harmadik volt. Acosta azonban náluk is gyorsabb volt, és kemény első, illetve lágy hátsó gumival 115 ezredes különbséggel átvette a vezetést. Morbidelli hátránya aztán 6 század volt hozzá képest.

A gyári KTM spanyol versenyzője azonban nem sokáig vezetett, hiszen Marc Márquez 124 ezreddel felülmúlta honfitársát, Álex Márquez pedig további 61 ezredes hátránnyal feljött mögéjük. A nyolcszoros világbajnok aztán tovább gyorsult, és 1:29.197-tel tovább gyorsult, 203 ezreddel megelőzve testvérét. Zarco eközben visszaesett az ötödik helyre, Mir pedig feljött közvetlenül mögé. Sőt, aztán Morbidellit megelőzve a negyedik pozícióig kapaszkodott fel.

Bagnaia időközben kiszorult a legjobb tízből, és bár visszatért oda, de csak a kilencedik helyre. A következő körben ismét próbálkozott, de végül nem fejezte be. Rajta kívül egyébként Binder, Quartararo és Ogura volt tagja az első tíznek, vagyis állt Q2-es szereplést érő pozícióban a véghajrá előtt.

Az utolsó 5 perc kezdetén Quartararo feljött a harmadik helyre, ám a második pozícióig felugró Morbidelli egy pozícióval hátratolta őt. Ahogyan Bezzecchi is, hiszen a gyári Aprilia pilótájának csupán 7 század volt a lemaradása. Mir a negyedik helyre ugrott fel, ami szintén jó eredményke mondható.

Bagnaia bő 2 perccel a vége előtt a hetedik pozícióig gyorsult, ám mivel sárga zászló alatt javított, elvették a körét. Nem sokkal később Bezzecchi a 3-as kanyarban bukott, ami sokak körét befolyásolta. Oguráét viszont pont nem, így a japán újonc a tizenegyedik helyre taszította Bagnaiát.

A gyári Ducati pilótája azonban el tudott menni még egy gyorskörre, ám a 4-es kanyarban márka- és VR46-os akadémistatársa, Morbidelli csúnyán kiszúrt vele, hiszen feltartotta őt. Ennek következtében csak tizenharmadik lett, így nem jutott be a Q2-be, ellentétben Raúl Fernándezzel. Álex Márquez végül 52 ezreddel felülmúlta bátyját, mögöttük Acosta, Bezzecchi, Morbidelli, Mir, Quartararo, Ogura és Zarco lett az első tíz sorrendje.

A MotoGP burirami edzésének végeredménye