Pedro Acosta szerint a KTM motorja fejlődött a tavalyihoz képest, még úgy is, hogy ennek következtében változtatnia kell a vezetési stílusán. Enea Bastianini viszont tízes skálán egyesre értékelte a komfortérzetét a motoron.
Felemás napot zárt a KTM a Thai Nagydíj hétvégéjének nyitányán. Pedro Acosta kifejezetten biztató teljesítményt nyújtva a harmadik helyen zárta az edzést, ám egyelőre egyetlen márkatársa sem jutott be a Q2-be. Igaz, Maverick Viñales és Brad Binder közvetlenül az első tíz mögött végeztek, Enea Bastianini viszont továbbra is szenved.
Bagnaiától saját márkatársa vette el a továbbjutás esélyét, Álex Márquez legyőzte bátyját az edzésen
Acosta közvetlenül a Márquez testvérek mögött fejezte be a helyi idő szerint délutáni programot, 242 ezredes lemaradással az ifjabbik fivér, Álex mögött. Ami pedig a versenyszimulációt illeti, a 20 éves motorost csak a két gyári Ducati múlta felül egyértelműen. A spanyol pilóta annak ellenére elégedett, hogy az új motor okoz neki bizonyos nehézséget.
„Ezzel a motorral kicsit jobban kell »folyatni«, jobban ki kell használni a kanyarsebességet, ahogyan az ellenfeleink teszik – nyilatkozta. – Azt is meg kell értenem, hogy ezt hogyan kell csinálni. Én mindig is későn és keményen fékeztem, és egyszerűen befordítottam a gépet. Az új motor esetében viszont az ellenkező vezetési stílusra van szükség: lágyabban kell fékezni, és be kell gurítani a kanyarokba. Ha az ember tizenöt évig egy bizonyos stílust követett, nehéz hozzászoknia valami újhoz.”
Tavaly összességében a KTM volt a második legerősebb motor a Ducati után, így továbbra is az a cél lebeghet a mattighofeniek szeme előtt, hogy minél közelebb kerüljenek a bolognai márkához. Ennek kapcsán Acosta megjegyezte, hogy a 2024-es versenygépet bizonyos szempontból könnyebb volt kezelni, ezzel együtt a mostani csomagot preferálja.
„Ez jobb – szögezte le. – Kevésbé küszködünk, kevésbé mozog a motor. Általánosságban jobb. Az igaz, hogy tavaly néhány dolog természetesebben jött, de a természetes nem azt jelenti, hogy gyorsabb. Meg kell próbálnunk gyorsabbnak lenni. Egy ember nagyobb különbséget tud jelenteni egy gépnél, így megpróbálhatunk sokkal jobban alkalmazkodni.”
Job done ✅
🅿️3️⃣ for @37_pedroacosta with a 1’29:262 and straight to Q2 for qualifying tomorrow! 💪Tomorrow we go again! 🏍️💨#KTM #ReadyToRace #MotoGP pic.twitter.com/TD2SBtv1v0
— RED BULL KTM FACTORY RACING (@KTM_Racing) February 28, 2025
A KTM egyik leglátványosabb újítása a módosított farokidom, amely vélhetően a vibrációt hivatott csökkenteni. „Hogy őszinte legyek, nem igazán tudom, hogy belül mi változik, de egyszerűen jobb – fogalmazott Acosta. – Nincs a fejemben [egy ok], hogy miért. Még mindig nem értem, mitől jobb a motor. Jó hogy ez bekerült az életünkbe, de javítaniuk kell rajta, nem mindig az első verzió nyújtja a legjobb teljesítményt.”
Bastianini viszont mindössze az újonc Fermín Aldeguert és Somkiat Chantrát, valamint a Jorge Martínt helyettesítő Lorenzo Savadorit tudta megelőzni. A hétszeres MotoGP-futamgyőztes továbbra sincs könnyű helyzetben. „Fejlődnünk kell, mert jelenleg az érzés [tízes skálán] egyes – kezdte. – Javulnom kell, és a csapat összes tagjával együtt koncentráltnak kell maradnom, mert a jövőm szempontjából fontos, hogy fókuszált legyek.”
Bastianini a teszt után elárulta, hogy a vezetési stílus szempontjából helytelenül közelítette meg a KTM-et. Mindez azóta sem változott sokat. „Ma is nehéz volt, akárcsak a teszten – folytatta. – Sok hibát követtem el a köreim során, és ezzel a problémával együtt nem lehet nyomni, amikor feltesszük a friss gumit. Az ember próbál küzdeni, de végső soron ez nehéz.”
A kihívások ellenére a 27 éves motoros hisz benne, hogy javulni fog. „Nagyon nehéz a fékezés során lezárni az ívet, különösen a hármas és a négyes kanyarban, valamint az utolsóban – magyarázta. – Huszonkét kör alatt csak egyszer zártam le, és ez a helyzet kritikus, de a jövőt illetően nagy lépést tehetünk, ami pozitívum. Meg kell csinálnunk.”